HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Robyn »

Hier haak ik even op in, ik mag 10 juli naar de endo, begreep dat er bloed word afgenomen. Krijg ik die dag ook al meteen hormonen mee?
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Hana
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 jul 2014, 13:28
Gender: Vrouw
Locatie: Nijmegen

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Hana »

Dag Robyn, ik ben maandag naar de endocrinoloog geweest en ik heb inderdaad gelijk hormonen meegekregen. :)
Je krijgt aanvankelijk een standaard dosis.
Er zal dan over drie maanden worden gekeken (bij het volgende gesprek met je psycholoog) of door de waardes van het bloedonderzoek/dexa scan de dosis moet worden aangepast.

Heeft je psychologe dit overigens niet medegedeeld bij het laatste diagnostisch gesprek? Ik kreeg namelijk een uitgebreid uitleg hierover.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Veronica »

Hana schreef:Heeft je psychologe dit overigens niet medegedeeld bij het laatste diagnostisch gesprek? Ik kreeg namelijk een uitgebreid uitleg hierover.

Deed mijn psycholoog ook niet, maar dat verbaasd mij niet bij VU moet je vaak zelf overal achteraan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Even tussen door ik ben zelf nu 7 maanden aan de hormonen en tot nu toe ben ik niet tevreden over de resultaten, Ik vroeg me af waarom ik zo weinig effecten opmerk zowel Fysiek als mentaal. Gister realiseerde ik me dat ik heel veel water drink zeker wel 3 a 4 liter per dag. Zou dit er mee te kunnen maken hebben? dat ik als het waren de hormonen uit mijn systeem spoel?
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Robyn »

Janice schreef:Even tussen door ik ben zelf nu 7 maanden aan de hormonen en tot nu toe ben ik niet tevreden over de resultaten, Ik vroeg me af waarom ik zo weinig effecten opmerk zowel Fysiek als mentaal. Gister realiseerde ik me dat ik heel veel water drink zeker wel 3 a 4 liter per dag. Zou dit er mee te kunnen maken hebben? dat ik als het waren de hormonen uit mijn systeem spoel?
Ik denk niet dat hormonen zo werken dat je ze uit je systeem kan spoelen. Ik ben benieuwd, welke effecten heb je opgemerkt met nu 7 maanden hrt?
Groetjes,
Robyn
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door fenna »

Hallo Janice,

Je frustratie snap ik wel, had zelf ook graag een cupmaatje meer dan AAA ;)

Hormonen zijn geen wondermiddeltjes die je instant-tieten geven. Het heeft tijd nodig. Borstontwikkeling is een proces van een jaar of 7 en ieder lichaam reageert toch net even anders op HRT.
Heb je al een bloed onderzoek gehad na je hormoonstart?

Fenna
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Ja hoor ik heb gewoon een bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dat mijn testosteron is gezakt, en het vrouwelijk hormoon is toegenomen. Maar ik doelde op dat de resultaten vooralsnog tegenvallen. Daarom dacht ik misschien dat heel veel water drinken misschien daarmee te maken heeft, ook maar een gokje :)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door jacqueline »

ik ben voor de srs moeten stoppen met HRT en mijn tieten zijn geslonken! Kan dat ook al?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Ja hoor, heel gewoon. Komt ook weer terug.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Robyn »

Janice schreef:Ja hoor ik heb gewoon een bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dat mijn testosteron is gezakt, en het vrouwelijk hormoon is toegenomen. Maar ik doelde op dat de resultaten vooralsnog tegenvallen. Daarom dacht ik misschien dat heel veel water drinken misschien daarmee te maken heeft, ook maar een gokje :)
nogmaals, in welk opzicht voldoet de hrt niet aan de verwachtingen? veranderingen in het gezicht of de borstgroei of iets anders? Ik ben benieuwd wat jouw verwachtingen daarbij waren.
Groetjes,
Robyn