HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Dank voor de uitleg Danielle, weet jij ook de richtwaarde voor testosteron? Mijn waarde was na 3 maanden 0,8 nmol/L, nu zit ik op 7 maanden maar nog geen tweede meting gehad dus ik weet het niet precies. Ik neem aan dat dat dermate laag is dat het geen negatief effect meer op mijn hoofdbeharing kan hebben?
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door NaomiClareNL »

De streefwaarde voor T is onmeetbaar. Bij VUmc is dat geoof ik < 0,3 nmol/L. Dit moet dan minimaal 3 maanden aantoonbaar via metingen zo zijn en dan verklaren ze je RLE tot een success en ga je naar de operatiewachtlijst (als je dat wilt). Althans zo ging dat bij mij in 2013 na 2 jaar HRT en (nog steeds) heel veel problemen met de hormonen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Veronica »

NaomiClareNL schreef:De streefwaarde voor T is onmeetbaar. Bij VUmc is dat geoof ik < 0,3 nmol/L. Dit moet dan minimaal 3 maanden aantoonbaar via metingen zo zijn en dan verklaren ze je RLE tot een success en ga je naar de operatiewachtlijst (als je dat wilt). Althans zo ging dat bij mij in 2013 na 2 jaar HRT en (nog steeds) heel veel problemen met de hormonen.
Is niet meer van toepassing, nu is dat 1 jaar het slikken en als je gezondheid, bmi en ontharing beneden op orde zijn krijg je groen voor de SRS.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding