Nieuwe chat! Zie dit topic.

Dilateren met zoete amandelolie

YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door YS62 »

noukske87 schreef:Hallo, ik word 27maart a.s geopereerd (vaginaplastiek).
Groetjes Noukske
Welkom op Venus.

Amandelolie is dunner en glijd veel makkelijker dan KY jelly en zeker in het begin kan dat veel prettiger zijn.
Als alternatief voor KY kan je ook kokosolie/vet overwegen.

Sterkte met het herstel.
Anouk87
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2012, 09:36
Gender: Vrouw
Locatie: Brabant

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Anouk87 »

Mn operatie is goed gegaan. Tis amper blauw en heb erg weinig pijn. Loop er alleen bij als een pinguin :D .
Operatie was bijna niet doorgegaan door de stroomstoring wat ernorm veel stress opleverde. Uiteindelijk hebben we een paar uur vertraging opgelopen. Erg veel geluk gehad dus.

Morgen vroeg word de catheter en tampon verwijdert en moet ik gaan spoelen en dilateren. Als ik binnen 6uur mn blaas 2x spontaan leeg kan plassen, mag ik naar huis.

Tot zover gaat het dus goed.. nu is het wachten op hopelijk de laatste dag.
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Madeleine »

noukske87 schreef: Tot zover gaat het dus goed.. nu is het wachten op hopelijk de laatste dag.
Nou ja als je rondloopt zal dat best wel goedkomen en vraag morgen gerust een extra kopje thee/water :P
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Anouk87
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2012, 09:36
Gender: Vrouw
Locatie: Brabant

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Anouk87 »

Ik ben een extra nachtje gebleven in het ziekenhuis. Ik had problemen met mn blaas. Plassen wilde niet lukken door de zwelling bij de plasbuis. De eerste keer hebben ze met een catheter 1100ml urine verwijderd. Later die dag hebben ze geprobeerd een catheter aan te leggen om mee naar huis te gaan. Dit lukte pas na 4 pijnlijke pogingen. Ben nu thuis. Volgende week moet ik terugkomen op de poli om de catheter te verwijderen en opnieuw proberen te plassen. Afwachten dus.
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Madeleine »

Oei dat lijkt mij best balen.

Gelukkig ben je in ieder geval naar huis, nog een weekend in het ziekenhuis lijkt mij dan helemaal niks..
In ieder geval sterkte.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Raisa »

Het dilateren met olie is mij de eerste paar maanden afgeraden omdat dit vuil zou aantrekken en daarom een infectie kan veroorzaken.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Dilateren met zoete amandelolie

Bericht door Aliss »

Raisa schreef:Het dilateren met olie is mij de eerste paar maanden afgeraden omdat dit vuil zou aantrekken en daarom een infectie kan veroorzaken.

Hmm. Raar. Want toen ik gisteren de dilatatie set ging halen werd ik juist aangeraden om wanneer dat kleine flesje in de set op gaat de amandelen olie te gebruiken.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug: