Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Janice »

Hey,

Ik zag dat er recentelijk over dit onderwerp een draadje was gemaakt, om in het andere draadje niet off-topic te raken heb ik een nieuwe gemaakt aangezien ik met een paar vragen zit.

Ik ben momenteel bezig met het ontharen van mijn gezicht d.m.v laser. Ik heb nu zo'n 5 sessies van de 10 die in eerste instantie door mijn verzekeraar vergoed worden gehad; En heb al flink resultaat.
Ik hoop dan ook dat ik de 10 die er voor staan niet nodig zal hebben, maar je weet het nooit.

Nu zit ik met een ander probleem, ik heb al behoorlijk veel blonde haren, dus op ten duur zal ik moeten overstappen op elektrisch ontharen.
Hoe gaat dit in z'n werk ? Moet ik dit aangeven bij of via het VU ? of moet ik bij mijn huidtherapeute zijn ? Ik ben in behandeling bij Huidtherapie Peters en Mouthaan, voor sommige een bekende.

En hoe zit het met de verzekering ? ik heb zelf Zilveren Kruis Achmea, zijn er mensen met dezelfde verzekeraar die hier ervaring mee hebben ?

Groetjes,
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Ilse »

Als je nu al weet dat je blonde haren hebt, begin dan ook zsm met je blonde haren, want daarvoor moet je je gezichtsbeharing laten staan.
hoe eerder je daarmee begint, hoe eerder je die rotfase ook achter je hebt.
kan je huidtherapeut je niet helpen met elektrisch epilieren?

als je meer als 10 behandelingen nodig hebt, moet je een nieuwe machtiging aanvragen via de VU.
even vragen naar esmeralda en zij helpt jou verder.
Groetjes,
Ilse
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Janice »

hey bedankt voor de reactie, Ik heb nog niet bij mijn huidtherapeute geïnformeerd of zij ook elektrisch onthaard ik geloof het wel, zal het navragen.

Volgens mij is het zo dat je pas na het afronden van laser op ipl kan beginnen met elektrisch ontharen. Moet ik hiervoor bij de dermatoloog van het VU zijn voor een verwijzing/machtiging of kan ik of mijn huidtherapeute dit zelf aanvragen ?
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Ilse »

Janice schreef: Volgens mij is het zo dat je pas na het afronden van laser op ipl kan beginnen met elektrisch ontharen. Moet ik hiervoor bij de dermatoloog van het VU zijn voor een verwijzing/machtiging of kan ik of mijn huidtherapeute dit zelf aanvragen ?
Nee hoor, tenminste bij mij niet.
Ik had al een mengelmoesje en blond/grijs was heel goed zichtbaar,
Na 3 lasersessies of zo zijn we in de weken tussen de 6-wekelijkse cyclus van het laseren, elektrisch gaan epileren.
en ja extra machtiging had ik sowieso nodig en vragen bij de VUu via de balie van het genderteam, zij regelen een afspraak voor jou bij de dermatoloog, maar ik meen laatst gelezen te hebben dat mevrouw de boer daar niet meer werkzaam is.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Emma »

Geen idee waar Edith de Boer heen is. Bij Cosmedilight is ze ook weg. Maar die hebben nu in plaats van 1, 2 dermatologen rondlopen. Dus als ik er over 3 weken ben regelen we daar een machtiging voor elektrisch. In principe kan iedere dermatoloog het doen, hoef je ervoor biet naar de VU.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Ilse »

Hoi Emma,

zou je denken dat het goed gaat komen als jij het via een dermatoloog van Cosmedilight gaat aanvragen? Dat zou wel prettig zijn, hoef jij niet eerst weer naar de VU, gezien het traject wat volgt.

Maar veel huidtherapeuten hebben geen dermatoloog toch in dienst?
En dat van edith de Boer, wat vreemd, want ze staat nog als enige dermatologe bij cosmedilight op hun site, maar je hoort het vanzelf.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Emma »

Nee, De Boer is per 1-1 weg daar.

Ze bieden ook andere behandelingen aan met laser, tegen couperose bijvoorbeeld of overmatig zweten. Daar is wel een dermatoloog bij nodig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Saskia »

hoi Janice,

ik laat het ook bij Erika Mouthaan laseren. Vgz wilde een offerte en die heeft Erika ook gemaakt met 20 laser en 100 electisch. Gisteren de machtiging voor 10 laser sessies ontvangen. Dus zal de rest wel weer apart moeten worden aangevraagd woren denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Elektrisch ontharen - Elektrolyse

Bericht door Janice »

Ik heb binnenkort weer een afspraak bij Erika, ik zal het dan even met haar bespreken hoe verder...