Wachttijden

Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Wachttijden

Bericht door Bas123 »

Ik word gek van de oplopende wachttijden van het genderteam.
Sjonge jonge jonge toch niet normaal dat je notabene een halfjaar moet wachten totdat je het eerste van de maximaal 12 diagnose gesprekken hebt waarvan je er slechts (1) per maand hebt.
Word hier echt moe van.
Ik wil zo graag hormonen Testosteron.
Belachelijk dat je minimaal een half jaar moet wachten op gesprek 1 van max 12x maanden (jaar).

Kan ik je niet gewoon ergens anders de diagnose gaan halen zodat je die bij genderteam kunt dumpen en vervolgens gelijk op de wachtlijst voor hormonen komt?

Of is dit weer te kort door de bocht.
Ik heb namelijk echt niet anderhalf jaar nog nodig, maar ja dit is wat mij betreft.
Heeft iemand een oplossing, ik snap iedereen wil snel (bijna) iedereen. Maar kan bijvoorbeeld de huisarts je ook hormonen voorschrijven en even een verwijsbriefje naar ziekenhuis voor botscan ofzo?

Ben benieuwd naar jullie eventuele reactie(s).

Groeten Daan
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Wachttijden

Bericht door Jennifer W »

Het volgende wil je waarschijnlijk niet horen...maar...

Wanneer je eenmaal in de diagnostische fase zit zou je juist wel eens de wachtijden als een zegen kunnen gaan ervaren.
Transitie is niet iets wat je even inkoopt bij de supermarkt.

Maar inderdaad, velen zouden graag sneller willen, ik heb dat ook gehad, zeker in het prille begin.
Ik ben echter blij nu dat het loopt zoals het loopt...

Er is nogal wat te doen voordat een transitie haalbaar word....vind ik

En met "vind ik" geef ik eigenlijk ook al even aan, dat dit is hoe het voor mij heeft uitgepakt en erover denk, dat is natuurlijk voor een ieder persoonlijk.

Maar dat je genoeg te doen heb voordat je met hormonen begint is zeker, en dat is vaak aan het begin niet heel zichtbaar, dan zie je vaak alleen de voordelen....
(wat heel menselijk is)

Edit: Tussen eindstation en waar je nu staat zit nu eenmaal een hoop "werk" en dat gaat nu eenmaal niet in een paar maanden...

Nee. je huisarts zal je niets voorschrijven en slechts weer naar het genderteam verwijzen. De huisarts kan dat pas wanneer het genderteam de GD diagnose heeft gesteld.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijden

Bericht door Mr.X »

Wachttijden zijn inderdaad nooit fijn. Ze doen het ook niet met opzet om ons te treiteren. Ze hebben het gewoon ontzettend druk. En het schept wel tijd om goed over alle moeilijke keuzes na te denken.

Weet ook dat toen ik begon in 2011/2012 ik een jaar moest wachten voordat ik het eerste gesprek kon hebben. Ook moest ik zo'n 4 maanden wachten op de intake. En toen ik eindelijk hormonen mocht hebben na groenlicht moest ik 3/4 maanden wachten op de endo. Dus de huidige wachttijden zien er wat dat betreft een stuk beter uit!

Voor zover ik weet is er geen short cut. Ook het team in Groningen heeft het druk en ook daar moet je wachten. Van het PIG weet ik niet zoveel af, en of dat sneller is. Maar dat weten andere mensen hier vast wel.
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijden

Bericht door rachel »

Heey Daan ik begrijp je hartstikke goed ik vind het ook dat het schandalig lang duurt
Maar ik word behandeld in groningen naar mijn gevoel gaat dat wel sneller aangezien ik na 3 gesprekken groen licht krijg
Maar ik wens je veel sterkte ermee misschien kan je ook aan hun aangeven waarom het zo lang duurt.
En het wachten vond ik ook het naarste aan het transponder zijn
Xxrachel
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Wachttijden

Bericht door Niek68 »

Ik vind het ook verschrikkelijk die wachttijden. Ik weet echter ook dat ik erg ongeduldig ben, met alles. Als ik iets in mijn kop heb moet het gisteren gebeurt zijn. Maar hierbij heb ik het echt heel sterk, het is ook zo dat ik, nu ik 46 ben en eindelijk heb toegegeven, niet nog meer tijd wil verliezen. Maar het klopt dat de wachttijden al wel verbeterd zijn en ik moet zeggen die 4 weken voor de intake zijn toch nog snel voorbij gegaan. Maar ja, dan 25 weken, ik hoop maar dat dat ook een beetje snel gaat. Ik wil niet alleen die testosteron maar de eerste operatie, oh wat verlang ik daar naar. Klinkt raar een operatie te willen maar het is niet anders, ik haat mijn borsten en aangezien ik er vanuit ga dat ik zeker die 12 gesprekken heb daarvoor de wachttijd van 25 weken en dan nog een jaar T dan ben ik ruim 2,5 jaar verder voordat dat kan. Voor mijn gevoel echt te lang.
There's only one way of life and that's your own
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijden

Bericht door moonlight89 »

De wachttijden van maart en april zijn idd heel verschillend. In maart was er voor de intake een wachttijd van 4 weken, en nu opeens is de wachttijd voor de screening opgelopen tot 14 weken! En dan nog eens 27 weken wachten voor de diagnostiek, echt frustrerend....
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Wachttijden

Bericht door Niek68 »

ik wist niet eens dat de wachttijden weer opgelopen waren. Hopelijk lopen ze niet verder op.
There's only one way of life and that's your own
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijden

Bericht door moonlight89 »

Ja, duurt nu bijna een jaar voor je eens een eerste gesprek hebt. Intake is nu van 1 maand wachttijd naar 3,5 maand gegaan, echt belachelijk lang gewoon......
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijden

Bericht door moonlight89 »

Mr.X schreef: Weet ook dat toen ik begon in 2011/2012 ik een jaar moest wachten voordat ik het eerste gesprek kon hebben. Ook moest ik zo'n 4 maanden wachten op de intake. En toen ik eindelijk hormonen mocht hebben na groenlicht moest ik 3/4 maanden wachten op de endo. Dus de huidige wachttijden zien er wat dat betreft een stuk beter uit!
Dan ben ik helaas bang dat we nu weer in dezelfde situatie zitten als in 2011/2012.....
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wachttijden

Bericht door Veronica »

Het valt nog mee nu met de wachttijden, toen ik begon was de wachttijd 3 maanden voor intake en 1 jaar voor diag gesprekken, nou had ik geluk en hoefde ik gelukkig geen volle jaar maar 9 maanden te wachten.

Nog iemand die ik goed ken moest 1 jaar wachten voor intake en daarna nog 1 jaar voor diag, ook door de wachttijden toen (is ook paar jaar terug geweest).

Verder is er geen max voor de gesprekken, ik ken paar mensen waarvan eentje 14 of 15 had, en ik sprak ook iemand die 17 gesprekken had.

Ja ik ben het met je eens, de boel was een chaos daar maar sinds dat Jos weg is gaat het er zelfs rampzalig aan toe.

Succes, geduld loont en geeft je de tijd om jezelf goed voor te bereiden en na te denken.

P.S. wachttijd voor de diag is nu 27 weken dus 6 maanden en 3 weken.

Wat PIG betreft ben je alleen langer bezig, ze nemen ruim de tijd tegenwoordig daar.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding