Nieuwe chat! Zie dit topic.

Orchiectomy/castratie

Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Orchiectomy/castratie

Bericht door Jeste »

Tijdens het herstel leek het helaas niet helemaal goed te gaan. Na een week was het nog steeds erg dik rond het operatiegebied. Het werd ook steeds harder en begon daardoor pijnlijk te worden. Daarom had ik contact opgenomen met het ziekenhuis en ik kon gelukkig snel komen. Het bleek te komen door een bloeduitstorting, waarvan het bloed was gaan stollen. Niet gevaarlijk. Gelukkig bleek de pijn weg te gaan door te gaan wandelen. Daardoor kwam het waarschijnlijk een beetje los. Dat viel dus weer heel erg mee. Ik was echter bang dat het een ontsteking zou kunnen opleveren.

Een week later gebeurde er weer iets waar ik van schrok.
Er begon bloed uit de wond te lopen. Eerst dacht ik dat er misschien een korstje los was geraakt, want het was niet heel erg veel, maar het ging maar niet over. Ook niet met verband erop.
Dus weer gebeld met het ziekenhuis. Natuurlijk kon ik in dit geval dezelfde middag nog komen.
De arts die mij had geopereerd had tijd, dus dat kwam mooi uit.
Het bleek niet de wond zelf te zijn die bloedde, maar het was "afgewerkt" bloed van bloeduitstortingen. Dat kon nu, naast dat het inwendig wordt afgebroken, ook een gaatje naar buiten vinden. Het is toch nog een beetje zwak op de plaats waar gesneden is.
De arts had om het een beetje te versnellen wat geknepen en toen stroomde het eruit. Pijn deed het niet, dus de wond is aan de binnenkant wel goed dicht.
Ook bij ontsmetten met alcohol doet het geen pijn.

Het viel dus allemaal mee, alleen had ik gewoon pech. De balzak is een beetje een lastige plaats, vanwege veel doorbloeding. Dan kan er met wat ongeluk zoiets gebeuren.
Ik moet nu alleen het verband steeds goed in de gaten houden, verwisselen als het nodig is en de boel schoonhouden natuurlijk. Een beetje lastig allemaal, maar geen ramp.
Gelukkig is het al bijna gestopt.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Orchiectomy/castratie

Bericht door Jannet V »

Dit draadje heb ik een beetje gemist maar wil nog graag iets toevoegen voor allen die twijfelen over een volledige SRS. Een vaginaplastiek zonder diepte is een mogelijk alternatief. Voordelen zijn, minder kans op complicaties, sneller herstel en je hoef niet te dilateren. Verder ziet het er uitwendig heel natuurlijk uit en de kans dat je een orgasme kunt krijgen, als je dat zou willen, is net zo groot als bij een vaginaplastiek met diepte. Ik heb er, iets meer dan een jaar na de operatie, geen moment spijt van gehad.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Orchiectomy/castratie

Bericht door Jeste »

Goed dat je dat schrijft, Jannet.
Hier wist ik van. Het was zelfs ter sprake gekomen in gesprekken bij het VUmc. Toch heb ik besloten om het gewoon zo te laten, maar dan wel zonder de bron van het testosteron. In het dagelijks leven wordt ik er toch niet mee geconfronteerd dat er nog iets tussen m'n benen zit. Het hoort er eigenlijk niet, maar het is dan weer niet zo vreselijk belastend. Het functioneert toch niet zo, zoals het bij mannen de bedoeling is. Ik kan er mee plassen en dat kan evengoed ook gewoon zittend.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.