adamsappel laten maken? kan dat?

Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: adamsappel laten maken? kan dat?

Bericht door Jeste »

Barbarella schreef:Met een beetje geluk krijg je een adamsappel van de hormoontjes maar FTM's kunnen je daar vast meer over vertellen. Ik ga er trouwens vanuit dat je een zichtbare adams appel bedoelt want je hebt als het goed is wel een adamsappel alleen geen zichtbare.

Niet iedereen die als man geboren is krijgt trouwens een zichbare adamsappel. Maar omdat ik er geen heb en daar blij mee ben snap ik dat jij er graag eentje hebt.

Aldus. Ik hoop dat ik geen onzin heb getypt. Komt vast wel een FTM die zijn ervaring deelt.

Barbarella
Het zal gewoon heel erg per persoon verschillend zijn.
Ik had wel eens gehoord of gelezen dat door het testosteron de nekwervels veranderen. Het komt allemaal wat dichter op elkaar te zitten. Daardoor wordt de stem ook lager en ontstaat er een adamsappel. Maar het is al zo lang geleden dat ik hierover hoorde, dus mischien schrijf ik het niet helemaal goed op. Misschien is er iemand die het beter weet uit te leggen.
Bij mijzelf is er wel een adamsappel zichtbaar, niet heel erg duidelijk, maar die is er dus wel. Alleen is mijn natuurlijke stembereik vreemd genoeg toch vrouwelijk. Dan vraag ik me ook weer af hoe veel invloed het eigenlijk op je stem heeft.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: adamsappel laten maken? kan dat?

Bericht door Nathan90 »

Ik geloof niet dat een prominente adamappel gelijk is aan een lagere stem. Mijn vriend is zo onderhand uitgekomen op een best laag stemgeluid maar dus met minimale adamsappel.
Gebruikersavatar
Maffiozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015, 14:50
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Ely
Locatie: Viersen

Re: adamsappel laten maken? kan dat?

Bericht door Maffiozo »

Nee ben bijna 3 jaar aan de hormonen, en heb wel een bredere nek gekregen maar ook een onderkin en dikkere wangen..misschien ook een beetje een bredere kaak.
Ik ben niet dik ofzo heb ook geen overgewicht, maar juist door de onderkin vind ik mijn gezicht vrij vrouwelijk geworden, natuurlijk zijn er ook dingen in mijn gezicht vermannelijkt maar dit blijft me storen vandaar dat ik erg op zoek ben naar zon operatie.
Als ik me baardje weghaal dan is het helemaal geen gezicht
Gebruikersavatar
Maffiozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2015, 14:50
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Ely
Locatie: Viersen

Re: adamsappel laten maken? kan dat?

Bericht door Maffiozo »

Iemand misschieb nog info of een tip over hoe je de adamsappel aan het groeien krijgt of kan trainen of iets?
Of toch waar ze met een operatie het kunnen maken?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: adamsappel laten maken? kan dat?

Bericht door Janice »

Ja het is mogelijk, de enige arts waarvan ik weet die die procedure doet is Dr. Ousterhout een van de meeste bekende FFS chirurgen die er is. Hij is ook de meest prijzige, dus daar moet je wel rekening mee houden...

Hieronder een linkje:

http://www.drofacialsurgery.com/san-fra ... index.html