Geweldige eerste ervaring

Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Geweldige eerste ervaring

Bericht door Joyce »

Geen zin om anderhalf jaar stil te zitten wachten, dus een verwijskaart voor logopedie bij de huisarts gehaald.

Vandaag eerste intake gehad bij Logopedie Flevoland, logopediste Barbara

Een hele waslijst met vragen stelde ze mij, niet alleen historie, maar ook de wensen en verwachtingen.
Vervolgens gaat ze komende week met VU bellen om een stemband spectrum te laten maken en om de staat van de stemband te beoordelen
Kreeg ook hand vol informatie mee en enkel enquêteformulieren en een nieuwe afspraak voor volgende week.

Je kon duidelijk merken dat ze zich goed had voorbereid. Daarnaast is het echt een vrouw die je echt op je gemak stelt,
je kan echt jezelf zijn

Echt een aanrader
http://www.logoflevo.nl" target="_blank

Als de toekomst met alles (niet alleen logopedie) zo verder gaat zie ik het zonnig in

Groetjes

Jacinda
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Geweldige eerste ervaring

Bericht door Jeste »

Heel verstandig om daar niet mee te wachten.
Eigenlijk jammer dat het onderdeel logopedie (naar mijn idee) een beetje op de achtergrond staat, terwijl het zo belangrijk is. Eigenlijk zou het standaard al veel vroeger in het transitietraject moeten zitten.
Dat het dus via een doorverwijzing van de huisarts kan wist ik niet. Pas kort geleden hoorde ik daarvan. Misschien staat het hier op het forum ook wel, maar heb ik het (nog) niet gezien. Er staat hier ook zo veel (het is nu alweer een keer heel laat geworden door al dat lezen), waardoor ik wel eens wat mis.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Geweldige eerste ervaring

Bericht door Jessy »

Goede stap Jacinda, en fijn om te horen dat het een geweldige ervaring was!
Jeste schreef:Eigenlijk jammer dat het onderdeel logopedie (naar mijn idee) een beetje op de achtergrond staat, terwijl het zo belangrijk is. Eigenlijk zou het standaard al veel vroeger in het transitietraject moeten zitten.
Helemaal mee eens. Na de diagnose begint toch de RLE, en het is een beetje vreemd dat we die moeten ingaan met soms nog een grote dosis mannelijke herkenbaarheid, die pas veel later eruit gesleuteld wordt.

Als je er zelf voor gaat, vallen de kosten dan een beetje mee?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geweldige eerste ervaring

Bericht door Eva »

Jessy schreef:Als je er zelf voor gaat, vallen de kosten dan een beetje mee?
Indertijd heb ik per sessie wel iets moeten bijdragen, herinner ik me. Enkele tientjes in totaal; in mijn geheugen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Geweldige eerste ervaring

Bericht door Arike »

EvaVanA schreef:
Jessy schreef:Als je er zelf voor gaat, vallen de kosten dan een beetje mee?
Indertijd heb ik per sessie wel iets moeten bijdragen, herinner ik me. Enkele tientjes in totaal; in mijn geheugen.
Hmmm ik heb op basis van een verwijzing van mijn huisarts nooit wat betaalt...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Geweldige eerste ervaring

Bericht door Jeste »

Jessy schreef:een grote dosis mannelijke herkenbaarheid
Dat blijkt bij mij toch wel mee te vallen, want er werd de afgelopen tijd 2 keer "mevrouw" tegen me gezegd toen ik ging afrekenen in een winkel. En dat terwijl ik al wat dingen had gezegd tegen degene die achter de toonbank stond. Overigens wordt er gelukkig maar weinig "mijnheer" tegen mij gezegd.
Toch ga ik natuurlijk wel sneller beginnen met logopedie.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.