Zelf laserontharing regelen....

Plaats reactie
BeaCherry
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 apr 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Zelf laserontharing regelen....

Bericht door BeaCherry »

Ik lees meerdere berichtjes over laserontharing. Aangezien ik hier zelf mee bezig ben wil ik mijn ervaring hiermee met jullie delen.

In het begin van mijn Trans* zoektocht wist ik nog niet zeker hoe ver mijn behoefte om meer vrouwelijk te worden (of ik ook hormonen / operatie wenste). Eén ding wist ik wel zeker. Geen gezichtsbeharing meer, geen borstbeharing etc. Mijn zoektocht naar een goede schoonheidssalon die echte laserontharing aanbood ging voorspoedig, er was o.a. eentje die met een nieuwe soort (meerkleuren) laser werkte waardoor ook lichtblond haar ook behandeld kon worden. Echter... gezicht en hals, minimaal 8x en borst en buik erbij... dus 4000-5000 euro waren toch wel de offertes van de 3 salons die ik gesproken heb.

Ik zou het er zeker voor over hebben... maar tenzij ik de staatsloterij win zit het er niet in. Dus heb ik gezocht naar een LASER (geen IPL) voor thuisgebruik. Het aanbod daarin is vrij beperkt. Ik heb er eentje gevonden. De Rio LAHC5 Salon Laser 60. Kost ongeveer 350 euro. Ik heb hem nu 8 maand in gebruik en behandel mijn gezicht en hals. Ik heb lichtblond haar (maar gelukkig een iets donkerder baard). Thuislasers hebben een grens qua maximaal toegestaan vermogen en behandeloppervlak. De Rio heeft een oppervlak van ong. 1 cm2. Dan pas besef je hoeveel vierkante centimeter een gezicht is.... Ik zet dus meestal een film op (DVD) en ga er voor zitten en na 1,5 uur heb ik het gezicht en de hals wel gehad. Dit herhaal ik gemiddeld elke 4 weken. Het resultaat zal wellicht minder zijn dan bij een professional maar er zijn enkele gedeelten waar totaal niets meer groeit en enkele stukjes waar nog een beetje groeit maar waar het al dunner wordt.

Vindt het vooral vervelend dat je 'stoppeltjes' moet hebben wil de scanning laser weten waar die moet stralen. Dus op dit moment 2 dagen niet scheren en dan op de zondag ochtend laseren. Na afloop licht verkoelende dagcreme.

Het is niet optimaal, maar zie het voor mijzelf ook als 'bezigheidstherapie' totdat ik bij het vuMC verder kan....
Worden wie ik ben maakt me gelukkig.
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Zelf laserontharing regelen....

Bericht door Jessy »

Lasers voor thuisgebruik zijn enorm begrensd in vermogen (ze moeten immers veilig zijn zodat zelfs de domste mensen er geen ongelukken mee kunnen begaan). Het gevolg is dat ze NOOIT permanent zijn, en de duurzaamheid van het resultaat hetzelfde als epileren dat een stuk minder kost.
Als de haartjes dunner en lichter worden vrees ik een beetje dat dat op den duur een nadeel gaat zijn, namelijk een langdurig electrisch epileertraject om er alsnog vanaf te komen.

Ik begrijp dat het wachten een hel is, maar ik zou toch verkozen hebben om wat langer te wachten en het direct professioneel te laten doen.

Nu, als jij er tevreden mee bent, dan is het goed natuurlijk ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Plaats reactie