Arrogante medewerkster VU

Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Anon20180730 »

ik heb last van een nogal arrogante mevrouw Monique van Wolferen. Ze permitteert 't om onvolledige/onjuiste antwoorden te geven. Daarnaast moet ik van haar naar Amsterdam VU reizen, terwijl ze iets simpels over de noodzaak van bloedprikken niet wil uitzoeken en al snel 'gewoonweg' géén antwoord meer geeft. Heb haar gezegd dat ik met Jos Megens nimmer 'n probleem had en met haar al bij de eerste de beste vraag. Bij geen antwoord gaat er een klacht uit over haar gedrag.
Gebruikersavatar
anneduelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2013, 15:04
Gender: Vrouw

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door anneduelle »

Onmiskenbaar Monique. Ikzelf was vanwege ziekte even niet in staat om de laatste stap te zetten in de transitie, en zij vond dat ik dan maar het hele traject opnieuw moest gaan doorlopen omdat ik al meer dan een half jaar niet meer bij hen geweest ben. Tegenstrijdig aan de afspraken met de psychologe.
Inmiddels wel alles keurig geregeld via vakkundige mensen aldaar.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door tanja1977 »

off-topic: Waarom wordt er zo geageerd tegen het feit dat het hele traject 5 a 6 jaar in beslag neemt? Lijkt me alleen maar beter. Er zijn veel meer spijtoptanten dan het VU voordoet. BEHOEDZAAMHEID is wel op z'n plaats bij zulke levensingrijpende en onomkeerbare veranderingen.

En dan heb je nog mensen die alles illegaal laten doen in Thailand, omdat het volgens hen hier te lang duurt. Thaise artsen worden omgekocht. En als het misgaat met de ingrepen mag de VU de boel 'oplappen'.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Emma »

Ik werd gebeld door Sonja: Monique is met ingang van deze week de OK planning gaan doen en niets anders meer. Ze zal niet meer achter de balie of aan de telefoon te vinden zijn. Maar het had niets met klachten te maken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Veronica »

tanja1977 schreef:off-topic: Waarom wordt er zo geageerd tegen het feit dat het hele traject 5 a 6 jaar in beslag neemt? Lijkt me alleen maar beter. Er zijn veel meer spijtoptanten dan het VU voordoet. BEHOEDZAAMHEID is wel op z'n plaats bij zulke levensingrijpende en onomkeerbare veranderingen.

En dan heb je nog mensen die alles illegaal laten doen in Thailand, omdat het volgens hen hier te lang duurt. Thaise artsen worden omgekocht. En als het misgaat met de ingrepen mag de VU de boel 'oplappen'.
Ik ben zelf van mening dat vooral de intake strenger mag, iedereen komt probleemloos door de intake heen en zo komen er veel mensen in de rij die eigenlijk een ander probleem hebben die niet bij transgender zorg hoort.

En de mensen die werkelijk hrt echt nodig hebben moeten wachten en dat is erg.

Verder is er ook een voordeel aan strengere intake, minder mensen die er niet horen komen elders terecht, zo worden de wachtlijsten voor mensen die hrt echt nodig hebben korter = minder geklaag over lange wachtlijsten = het scheelt het VU veel verspilde geld aan zorg voor mensen die elders terecht moeten.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Fay »

------------Ik ben zelf van mening dat vooral de intake strenger mag, iedereen komt probleemloos door de intake heen en zo komen er veel mensen in de rij die eigenlijk een ander probleem hebben die niet bij transgender zorg hoort.-----

Waar baseer je dat op? cijfers? bronnen?

Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Anon20210626 »

Ik heb Een paar weken geleden mijn intake gehad en het voelde voor mij idd als een formaliteit . Toch ,op mijn vraag of dat ook zo was , kreeg ik als antwoord dat toch velen het advies krijgen om hulp elders te zoeken omdat er van een genderdysforie geen sprake is ...


Er zullen altijd Mensen doorglippen. Toch, beter zo als dat mensen die het wel zijn , maar onzeker overkomen, niet door mogen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Danielle »

De intake is bedoeld om de gevallen overduidelijk géén genderdysforie uit te filteren. De mogelijk genderdysforie gaan dan door naar de diagnose.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Emma »

Toch wel grappig dat we gezellig off-topic verder gaan en het ogenschijnlijk niemand is opgevallen dat de medewerkster waar het topic over gaat niet meer aan de balie werkzaam is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Arrogante medewerkster VU

Bericht door Fay »

Ach ja, je moet een een beetje helpen daar, ik vraag via meel of ik een afspraak kan maken met van der donk, op dezelfde dag van den heijer waar ik al een afspraak mee heb staan, bij voorkeur,en als reactie krijg ik:

Mevr. Van der Donk heeft geen poli op 3 september, punt

Dus stuur ik weer een meeltje met de vraag welke dag die afspraak dan wel kan

Wordt ik gebeld met een heel verhaal dat het voor hen lastig is om dat te plannen op die dag want van der Donk werkt dan niet professor den Heijer is er bijna nooit dus dat is heel lastig etc en nee dat gaat echt niet lukken

Dat begreep ik al, dat heb je me net gemeelt

welke dagen wel, oh van der Donk kan altijd wel, ja welke dagen dan?

Enfin, grondig? of langs elkaar heen werken, ik zit dus 3 en 4 september bij het vu voor 2 afspraken op 2 verschillende dagen, afspraken van hooguit van 15 minuten

nu ben ik bij van der Donk al eeuwen niet geweest en den Heijer 1 per half jaar dus tis nog te doen maar zin heb ik er niet in

Esmeralda btw, geen id wie dat is

edit, 3 seconde facebook zoeken en ohja, die ken ik dus nog niet

Fay