3 juni srs

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: 3 juni srs

Bericht door Veronica »

Alice schreef:
diederique schreef:Toch heb ik het gevoel dat het, althans in Nederland, eerder regel is dan uitzondering dat er tijdens en na de operatie wat tegen zit.
Echt bemoedigende en opbeurende woorden voor transgenders die nog een srs moeten ondergaan in NL.
In het bijzonder voor diegene die zich liever in het buitenland willen laten opereren maar daartoe niet de (financiële) mogelijkheid hebben.
Diederique heeft helaas gelijk en dan doel ik niet op SRS, geldt voor alles in het algemeen, het staat samen in het rijtje van arrogante artsen, verkeerde diagnoses en arts diploma bij een pakje boter...

(bovenstaand is algemeen bedoelt en niet specifiek qua transgender zorg)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: 3 juni srs

Bericht door Danielle »

Alice schreef:
diederique schreef:Toch heb ik het gevoel dat het, althans in Nederland, eerder regel is dan uitzondering dat er tijdens en na de operatie wat tegen zit.
Echt bemoedigende en opbeurende woorden voor transgenders die nog een srs moeten ondergaan in NL.
In het bijzonder voor diegene die zich liever in het buitenland willen laten opereren maar daartoe niet de (financiële) mogelijkheid hebben.
Beetje stemmingmakerij dit. Er treden bij operaties zo vaak kleine complicaties of tegenslagen op. De pijn en het tijdelijk gevoelloos zijn van huid is niet eens een complicatie, maar een normaal gevolg waar de een meer last van heeft dan de ander.

Ik kan ook klagen dat ik twee maanden niet op mijn buik kon slapen en pas naar vier maanden weer kon/durfde te fietsen. Maar dat zijn ongemakken die vooraf vloekend waren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
SandraK
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:27
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door SandraK »

Beste Jaqueline,
Rustig aan, je bent herstellende. Ik ben begin april geopereerd. Bijna zes weken op bed gelegen. Moe en pijn. Steeds een beetje zitten en lopen. Langzaam weer opbouwen. Ik heb nog steeds pijn als ik teveel doe. Lopen gaat bijna normaal. Zitten gaat goed. Maar ik ben ook nog veel moe. Als ik zorgen heb bel ik de vu om me te laten geruststellen. Nog steeds dag voor dag een stukje vooruit.
Veel succes.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door Anon20190122 »

Het is maar net hoe hoog je pijngrens is zelf liep ik 3 dagen na dat ik het ziekenhuis uit was weer vrolijk door de winkelstraat.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door Barbarella »

tanisha schreef:Het is maar net hoe hoog je pijngrens is zelf liep ik 3 dagen na dat ik het ziekenhuis uit was weer vrolijk door de winkelstraat.
Blijkbaar ben je zo ongevoelig als je eigen opmerkingen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door jacqueline »

of tanisha is een van de weinigen die heel veel geluk heeft gehad. Want dat kan ook nog...
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door Barbarella »

Dat kan ook.

Tis jou topic Jacqueline, mischien beter als ik me er buiten hou.

Hoop trouwens dat je snel hersteld.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door jacqueline »

vandaag ging het alweer een stuk beter. Ik kon al langere tijd achter elkaar zitten en lopen. Wel af en toe last van wat koorts
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door fenna »

Hallo Jacqueline,

Rust en kalmte zorgen voor het best mogelijke herstel. Het is al gezegd en ook van mij zul je het horen. ;)

Mijn persoonlijke ervaring is dat die gevoelloosheid geleidelijk wegtrekt. Hierin kan ook een links/rechts verschil zijn tijdens de revalidatie en kan het best een tijd duren voor je overal weer wat voelt.

zet m op de komende maanden :)

Fenna
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door J1nny »

Ik fietste na twee maanden.
Vrijwel alles liep van een leien dakje bij mij, de complicatie die ik heb, die had ik in ieder ziekenhuis opgelopen.
Dat bleek aan mijn afwijkende anatomie in mijn benen te liggen, knieholten vooral.
Kanhai heeft er echt een 'designerdoos' van gemaakt.
Heeft ie 8 uur over gedaan overigens, anatomie en dergelijke.....

Ieder lichaam reageert anders.
Zeuren over complicaties in Nederland is dus vooral onwetendheid of onwil.
Ik had in het operatiegebied geen complicaties en ook geen pijn.
Koorts ook niet.
Geopereerd in Nederland door dokter Kanhai in het MCA (Medisch centrum Alkmaar) alwaar er een fantastisch team verpleegkundigen rondloopt.

Ergo, zet 'm op Jacqueline.....