3 juni srs

Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door jacqueline »

misschien is het ook eens leuk om anekdote neer te zetten. Ik was dan geopereerd en moest 2 dagen rust houden. De volgende dag mocht ik dan het bed uit, de katheter werd afgedopt waardoor ik dus weer zelf moest gaan plassen. Drain werd er ook gelijk uitgehaald. Dus ik die dag in een lollige bui: "Jullie zijn me een paar fraaien bijeen: kom ik hier om een 12 cm lange worst eraf te laten halen...en wat nu?? Nu heb ik er een van 25 cm terug gekregen en ik moet nog als een vent pissen ook"! Nou...die verpleegster kon je wegdragen....die kon niet meer van het lachen....


Overigens....diclofenac doet wonderen voor de pijn. Elke avond 1 tablet en de dag erna veel minder pijn.....
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door J1nny »

Leuk inderdaad, zodra ik zelfstandig plassen kon kon ik ook naar huis.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: 3 juni srs

Bericht door Danielle »

jacqueline schreef:misschien is het ook eens leuk om anekdote neer te zetten. Ik was dan geopereerd en moest 2 dagen rust houden. De volgende dag mocht ik dan het bed uit, de katheter werd afgedopt waardoor ik dus weer zelf moest gaan plassen. Drain werd er ook gelijk uitgehaald. Dus ik die dag in een lollige bui: "Jullie zijn me een paar fraaien bijeen: kom ik hier om een 12 cm lange worst eraf te laten halen...en wat nu?? Nu heb ik er een van 25 cm terug gekregen en ik moet nog als een vent pissen ook"! Nou...die verpleegster kon je wegdragen....die kon niet meer van het lachen....


Overigens....diclofenac doet wonderen voor de pijn. Elke avond 1 tablet en de dag erna veel minder pijn.....
Wahahahaha! Ik heb ze niet uitgesproken, maar dacht zo ongeveer hetzelfde. "Moet ik alsnog met een slangetje plassen." Overigens vond ik het verplegend personeel in het VUmc altijd goedgeluimd en vrolijk. Vooral de verpleger die met zijn gayest voice ever de kamer binnenkwam met "Halloooo Prinsesjeeeeeeees." Oh en die getatoeëerde dude van het eten vond ik ook niet vervelend om aan mijn bed te hebben. (want hij bracht éten en was zelf ook smakelijk om naar te kijken)
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door J1nny »

Hmmm, MCA is plassen zonder buisje.
Katheter gaat eruit, en U mag op de WC zitten.
Lukt dat zonder dat er drie liter in blijft zitten, mag je naar huis. (andere dag)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door Anon20190122 »

In '96 was ik 10 dagen onder de pannen van het vu ik had toen wel srs en borstvergroting tegelijk.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door jacqueline »

eerste controle gehad.....het zag er allemaal goed uit....dat bij de onderste hechting het open was gaan staan was peanuts. Kon hij wel nog wat aan doen maar dat was eventueel voor later. Tot nu toe dus geen complicaties......
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 3 juni srs

Bericht door Irene_de_Vreede »

jacqueline schreef:eerste controle gehad.....het zag er allemaal goed uit....dat bij de onderste hechting het open was gaan staan was peanuts. Kon hij wel nog wat aan doen maar dat was eventueel voor later. Tot nu toe dus geen complicaties......
Dat is fijn om te horen Jacqueline.
Irene
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door tanja1977 »

Allereerst sterkte met je herstel Jacqueline.

Dat prikken en steken dat blijft. Ik heb dat 7 jaar na dato nog steeds. Niet constant de hele dag, maar het blijft wel regelmatig. Tweederde van je eikel is immers ontleed, inclusief zenuwen.Terwijl ik mijn SRS in het buitenland heb ondergaan. Helaas zijn niet alle transgenders open en eerlijk over veel zaken.
Het valt te prijzen dat je zo eerlijk erover bent. Het is en blijft nou eenmaal geopereerd gebied en dat zal je altijd blijven voelen.

Ik ben zelf eigenlijk ook voorgelogen. Vlak voor mijn SRS vroeg ik aan een transgendervriendin of zij nog weleens last had in dat gebied. Ze zei toen tegen mij, nee. Toen had ik mijn SRS ondergaan en toen zei ik tegen haar dat ik last had van prikken en steken in dat gebied. Toen zei ze tegen mij, ja maar dat heb ik ook nog steeds. Dat is normaal. Terwijl zij al 8 jaar daarvoor haar SRS had ondergaan in Groningen. Het maakt dus ook geen reet uit of je nou in Nederland, Belgie, Duitsland of Thailand je SRS ondergaat. Dat ligt dus niet aan de chirurg in kwestie.

Dus ik weet dat er heel veel gelogen wordt door transgenders en dat vindt ik niet eerlijk ten opzichte van mensen die een SRS overwegen.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: 3 juni srs

Bericht door J1nny »

Als je nadenkt is het ook zo, er is nogal wat slagertje gespeeld in dat gebied.
Maar iedereen is anders, ik heb vrijwel geen last, om de paar dagen eens een steekje, niet eens pijnlijk.
Generaliseren is de grootste fout die mensen maken.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 3 juni srs

Bericht door jacqueline »

behoort erg moe zijn met rugpijn en misselijk zijn ook bij de SRS-gerelateerde klachten?