gezichtontharing uit basis?

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Janice »

Hier hetzelfde probleem, ik ben nu bijna door mijn 10 sessies heen en heb inmiddels veel blonde haartjes gekregen. Heb vandaag een mailtje naar het VU gestuurd over hoe het zit met vervolg behandelingen van elektrisch ontharen. Met een beetje geluk hoor ik het morgen...
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Cait »

kan je de reactie van hen hier posten? positief of negatief? dan weten wij het ook meteen

Liefs Caitlyn
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Ilse »

Hoi Caitlyn,

je moet daarvoor inderdaad ook bij het vu zijn, even bellen met het genderteam en voor mij is toen een afspraak gemaakt met hun dermatoloog die het moet beoordelen.
vervolgens sturen de dames van het genderteam een nieuwe aanvraag naar jou zorgverzekering.

Een uitgebreidere versie van mijn verhaal, heb ik beschreven onder het verborgen gedeelte, want het liep niet helemaal lekker
Groetjes,
Ilse
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Janice »

Hoi,

Vanochtend vroeg ben ik door het genderteam gebeld en wat ze vertelde is in lijn met wat hierboven staat. Ik had in eerste instantie een machtiging voor 10 sessies gehad, daar ben ik nu bijna doorheen. Ik kon in principe ook met deze machtiging aan elektrisch ontharen beginnen alleen gebruik ik deze alleen voor laseren aangezien ik gewoon nog donkere haren heb. Als ik door de machtiging heen ben moet ik me weer melden bij het VU, bij een ene de Boer geloof ik voor een nieuwe indicatie.

Even off-topic. Ik had ook geïnformeerd naar de adamsappel-correctie en er werd mij verteld dat ik gewoon een afspraak kon maken bij de kno-arts daar. Maar of ik de daadwerkelijke operatie ook tijdens de real-lifefase kon krijgen weet ik niet....

Hoe heb jij het trouwens met je verzekering geregeld Caitlyn ?
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Hoi,

Vanochtend vroeg ben ik door het genderteam gebeld en wat ze vertelde is in lijn met wat hierboven staat. Ik had in eerste instantie een machtiging voor 10 sessies gehad, daar ben ik nu bijna doorheen. Ik kon in principe ook met deze machtiging aan elektrisch ontharen beginnen alleen gebruik ik deze alleen voor laseren aangezien ik gewoon nog donkere haren heb. Als ik door de machtiging heen ben moet ik me weer melden bij het VU, bij een ene de Boer geloof ik voor een nieuwe indicatie.

Even off-topic. Ik had ook geïnformeerd naar de adamsappel-correctie en er werd mij verteld dat ik gewoon een afspraak kon maken bij de kno-arts daar. Maar of ik de daadwerkelijke operatie ook tijdens de real-lifefase kon krijgen weet ik niet....

Hoe heb jij het trouwens met je verzekering geregeld Caitlyn ?
Achja misschien bof je, dat bullshit over het "protocol" van rle voltooien is belachelijk af en toe, eisen dat je als vrouw leeft met een MT. Everest onder je kin.

Wat ontharen betreft, de boer werkt bij cosmedilight voor zo ver ik het weet, als ze die bedoelen loopt VU dan hopeloos achter met de info want die werkt daar al een tijd niet meer, tenzij ze een andere de boer bedoelen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Saskia »

Veronica schreef:Het hoort ook van basis af te gaan maar veel verzekeraars zijn laks en halen het af van aanvullend.

Direct bellen en aangeven, maar bereid je voor op mogelijke gedoe mee, echter hoe je het ook bekijkt en gaat altijd af van de basis
Heb in de avond gebeld en uitglegd dat het uit de basis moet komen. Blijkt gisteravond dat het is veranderd van aanvullend naar niet vergoed. Kan ik weer gaan bellen en uitleggen.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Veronica »

Saskia schreef:
Veronica schreef:Het hoort ook van basis af te gaan maar veel verzekeraars zijn laks en halen het af van aanvullend.

Direct bellen en aangeven, maar bereid je voor op mogelijke gedoe mee, echter hoe je het ook bekijkt en gaat altijd af van de basis
Heb in de avond gebeld en uitglegd dat het uit de basis moet komen. Blijkt gisteravond dat het is veranderd van aanvullend naar niet vergoed. Kan ik weer gaan bellen en uitleggen.
Als jij net als ik een papiertje hebt gekregen van de verzekeraar waarin staat dat ze het gaan vergoeden zou ik daarmee eens gaan "zwaaien".

Ik had hetzelfde probleem, toen ik hun erop aansprak en een kopie met declaratie verstuurde hadden ze letterlijk een " o shit" moment, kreeg alles netjes terug.

Verder heb ik bewust alles tegen de eind van het jaar ingeleverd toen mijn eigen risico op was, anders halen ze de declaratie van je eigen risico, risico was op, hun toestemming erbij en ik kreeg iedere gedeclareerde cent terug van hun.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door jacqueline »

Veronica schreef:
Janice schreef:Hoi,

Vanochtend vroeg ben ik door het genderteam gebeld en wat ze vertelde is in lijn met wat hierboven staat. Ik had in eerste instantie een machtiging voor 10 sessies gehad, daar ben ik nu bijna doorheen. Ik kon in principe ook met deze machtiging aan elektrisch ontharen beginnen alleen gebruik ik deze alleen voor laseren aangezien ik gewoon nog donkere haren heb. Als ik door de machtiging heen ben moet ik me weer melden bij het VU, bij een ene de Boer geloof ik voor een nieuwe indicatie.

Even off-topic. Ik had ook geïnformeerd naar de adamsappel-correctie en er werd mij verteld dat ik gewoon een afspraak kon maken bij de kno-arts daar. Maar of ik de daadwerkelijke operatie ook tijdens de real-lifefase kon krijgen weet ik niet....

Hoe heb jij het trouwens met je verzekering geregeld Caitlyn ?
Achja misschien bof je, dat bullshit over het "protocol" van rle voltooien is belachelijk af en toe, eisen dat je als vrouw leeft met een MT. Everest onder je kin.

Wat ontharen betreft, de boer werkt bij cosmedilight voor zo ver ik het weet, als ze die bedoelen loopt VU dan hopeloos achter met de info want die werkt daar al een tijd niet meer, tenzij ze een andere de boer bedoelen.

Mevrouw de Boer werkt daar nog wel degelijk want ik ben er in januari nog geweest.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Emma »

Edith de Boer is inmiddels (per 1-2 dacht ik) vertrokken. Ik ben er drie weken geleden nog geweest...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Cait »

Janice schreef:Even off-topic. Ik had ook geïnformeerd naar de adamsappel-correctie en er werd mij verteld dat ik gewoon een afspraak kon maken bij de kno-arts daar. Maar of ik de daadwerkelijke operatie ook tijdens de real-lifefase kon krijgen weet ik niet....

Hoe heb jij het trouwens met je verzekering geregeld Caitlyn ?
Dat is een heel verhaal, wat ik hopelijk bijna afgerond heb..koste veel moeite.. maar ik kan je zeker advies geven nu ik er op terug kijk had ik het zeker anders aan kunnen pakken, met de informatie die ik nu heb
Plaats reactie