Nieuwe chat! Zie dit topic.

FFS

Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

FFS

Bericht door Nuraya »

Hallo allemaal,

Ik zit nu een maandje aan puberteitsremmers en merk dat ik steeds meer begin na te denken over mogelijkheden om mijn mannelijke gelaatstrekken te verminderen.. Dit kan dus door middel van FFS. Alleen is dit zo vreselijk duur dat ik echt even niet zie hoe ik dit allemaal ga doen. Voor mij is het essentieel om FFS te ondergaan, misschien wel belangrijker dan SRS.. Ik vroeg mij dus af wat de mogelijkheden zijn qua vergoeding.. Misschien heet iemand hier ervaring met vergoeding van FFS etc.

En al zou het vergoed worden, wie is dan degene die deze operatie doet?

Groetjes,
Nor
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Amy »

Je zegt puberteitsremmers dus ik neem aan dat je nog geen 18 bent?

Ik denk dat je best even wacht met zoiets als FFS vooral omdat je zo jong bent. Het is meer voor als je met hormonen niet het gewenste effect krijgt en niet om te doen voor je aan de hormonen begint. De kans dat je het ook echt nodig hebt is denk ik ook zeer klein in jouw geval.
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

Amy schreef:Je zegt puberteitsremmers dus ik neem aan dat je nog geen 18 bent?

Ik denk dat je best even wacht met zoiets als FFS vooral omdat je zo jong bent. Het is meer voor als je met hormonen niet het gewenste effect krijgt en niet om te doen voor je aan de hormonen begint. De kans dat je het ook echt nodig hebt is denk ik ook zeer klein in jouw geval.
Ik ben wel 18 maar ze vonden het een goed idee om te beginnen met puberteitsremmers, waarom precies weet ik niet. Maar ik vind wel dat ik het nodig heb want ik heb voor mijn leeftijd al een erg mannelijk gezicht. Weet jij misschien of het vergoed wordt?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: FFS

Bericht door Emma »

Wat Amy zegt. Aan de andere kant doet HRT niets met de botstructuur. Zie ook de laatste vraag hier:

http://facialfeminization.eu/procedures ... n-general/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Amy »

Ik heb laatst ergens op dit forum iets gelezen over dat het vergoed kan worden als er goedkeuring voor is of zoiets van je verzekering. Je moet dat via het VUmc of waar je behandeld wordt regelen meen ik. Wat de eisen er voor zijn weet ik niet. Misschien dat draadje proberen te vinden? Ik weet niet meer welke het was.

Ik blijf er toch bij dat je er beter mee kunt wachten. Ik maakte me in het begin ook best druk over mijn gezicht maar dat veranderd best wel door de hormonen en nu maak ik me er niet druk meer over. Wat ik er van heb gehoord is dat het effect beter is als je jonger bent. Ik verwacht ook dat je hetzelfde advies krijgt van de instantie waar je in behandeling bent.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: FFS

Bericht door diederique »

Emma schreef:Wat Amy zegt. Aan de andere kant doet HRT niets met de botstructuur. Zie ook de laatste vraag hier:

http://facialfeminization.eu/procedures ... n-general/
Klopt, alleen als je nog jong (18 is voor mij jong) begint met puberteitsremmers en hrt dan is de kans dat de botstructuur in het gezicht zich nog redelijk "rond" vormt in plaats van hoekig nog vrij groot. Ik denk overigens dat de echte FFS goeroes sowieso eerst de "uitwerking" van de hrt willen afwachten voor ze ergens het mes in zetten. Die hrt beïnvloedt immers ook de resultaten van hun snijwerk.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)