bloedwaarde estradiol

elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door elke »

Veronica schreef:
Bij deze graag links or it didn't happen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20670199

http://www.medscape.com/viewarticle/727863

"There is one caveat here, which is that the absence of an increased risk for stroke was limited to the lower doses of transdermal estrogen. It was limited to doses up to 50 μg. High doses of transdermal estrogen were associated with an increased risk for stroke, so this relationship may be dose dependent."

Ik neem aan dat je zelf ook kunt googlen?

De stijfkoppigheid van transen is soms echt erg groot. Ik ken al 1 verhaal van een meisje die via de huisarts 6mg nam elke dag. Daar heeft ze een bloedprop van gekregen en is eraan gestorven.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Veronica »

Net gelezen.

En zo zijn er tig onderzoeken die elkaar tegen blijven spreken, de meeste echter hanteren een stuk hogere dosis dan het VU, en vaak blijkt er na langer gebruik niks mis te zijn ZOLANG jij niet tot een risico groep behoort.

Betreffende dat meisje denk ik dat zij tot die groep behoorde, er bestaan mensen waar trombose risico groter is en dan kan hrt link zijn.

Daarnaast, progynova is bijvoorbeeld een medicatie bestemd voor vrouwen, vaak krijgen ze en hogere dosis dan wij en toch blijft het trombose risico binnen de grenzen.

(Ja ik kan googlen, echter ben ik van mening dat als iemand iets roept diegene het bewijs ook moet leveren)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Amy »

Robyn schreef:Is t normaal dat ze rond de 6 maanden geen hormoonwaarden prikken, alleen algemene waarden? Baal ervan dat mn borsten al sinds oktober niet meer groeien. Heb nog bijna geen groei :(
Mogelijk zijn ze het gewoon vergeten aan te kruisen, bij mij is het toen wel gemeten. Je kunt het beste zelf even dat formuliertje wat je mee neemt naar het bloedprikken doorkijken en kijken wat er aangekruist is en een opmerking te maken als er naar jouw idee iets ontbreekt. Een van de hormoon dokters heeft mij zelfs aangeraden dat steeds te doen.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Robyn »

Ik ben teruggelopen met formulier naar de endo en die zei letterlijk: meten we nu niet omdst het de vorige keer goed zat.
Groetjes,
Robyn
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door diederique »

elke schreef:
diederique schreef:
elke schreef:3 x 2mg in pilvorm is indd niet verstandig ! Zou ik direct mee stoppen !

Ff voor duidelijkheid: pillen vormen sowieso risico in elke dosering en pleisters vanaf 50 mcg
Onzin, kun je zo niet zeggen. Ligt ruim binnen de waarden binnen de SOC van WPATH en de protocollen van de Wereld Endocrinologen club voor transvrouwen. Moet individueel bepaald worden.
Het gaat niet om richtlijnen maar om welke onderzoeken er zijn gedaan naar de risico's !!!
De opmerkingen zoals onder andere Emma die plaats komen uit een vergelijking van Oestrogenen en hun bijwerkingen zoals die zijn verwoord in de WHI (Woman Health Index ,ca 2000) en de nu in gebruik zijn de oestrogeen medicatie.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door elke »

diederique schreef: De opmerkingen zoals onder andere Emma die plaats komen uit een vergelijking van Oestrogenen en hun bijwerkingen zoals die zijn verwoord in de WHI (Woman Health Index ,ca 2000) en de nu in gebruik zijn de oestrogeen medicatie.
bovenstaande links komen uit 2010.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Het zijn nog steeds geen snoepjes, maar de angst lijkt toch te regeren. En zoals we weten is dat een slechte raadgever.

Zoals dat gaat bij wetenschappelijke onderzoeken hoort een onderzoek door een ander nog eens overgedaan te worden. En nog een keer. En dan heb ik het nog niet over de statistische kunde van veel alfa en gamma wetenschappers, die statistiek in de propedeuse er een beetje bij gedaan hebben omdat ze dachten er na de middelbare school eindelijk vanaf te zijn.

Nee, het lijkt me niet goed om in recordtempo doosjes progynova weg te werken, of je benen van onder tot boven met systen pleisters vol te plakken. Maar er is genoeg informatie voorhanden om te concluderen dat het VUmc niet meer weet hoe het er in de wereld aan toe gaat, en terugvalt op nog oudere onderzoeken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eline78 »

Amy schreef:
Robyn schreef:Is t normaal dat ze rond de 6 maanden geen hormoonwaarden prikken, alleen algemene waarden? Baal ervan dat mn borsten al sinds oktober niet meer groeien. Heb nog bijna geen groei :(
Mogelijk zijn ze het gewoon vergeten aan te kruisen, bij mij is het toen wel gemeten. Je kunt het beste zelf even dat formuliertje wat je mee neemt naar het bloedprikken doorkijken en kijken wat er aangekruist is en een opmerking te maken als er naar jouw idee iets ontbreekt. Een van de hormoon dokters heeft mij zelfs aangeraden dat steeds te doen.
Nee ze zijn niet vergeten het aan te kruisen. Ik was gisteren bij de Endocrinoloog (zes maanden hormonen nu) en die vertelde me dat er bij zes maanden helemaal geen bloed geprikt wordt. Gezien hevige bijwerkingen van Androcur (slik al een maand een halve dosering) wil ik toch weten wat mijn hormoonwaardes zijn. Dat begreep ze gelukkig en ik kon laten prikken. Overigens stap ik nu over naar Spironolacton, ben benieuwd of dat beter gaat!
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eva »

Spiro maakte voor mij een wereld van verschil!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eline78 »

Eva schreef:Spiro maakte voor mij een wereld van verschil!
Ik hoop dat dat bij mij ook zo is!
Plaats reactie