Nieuwe chat! Zie dit topic.

bloedwaarde estradiol

Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Cait »

Wat heb je gezegd tegen klaver dat ze ermee akkoord ging om niet de dosis te halveren ? Emma gebruik je nog blokker en waarom ?
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eveliene »

Ik heb gewoon gezegd dat ik de dosis zelf aan zou vullen met hormonen van inhouse.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Cait »

Als een soort dreigement? Zo van ' als ik 50 voorgeschreven krijg vul ik het zelf aan , dus je kunt beter 100 voorschrijven '
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eveliene »

Als een waarschuwing. Toen ik destijds vertelde dat ik al 4 jaar hormonen had via inhouse raakte ze bijna in shock.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Caitlyn schreef:Wat heb je gezegd tegen klaver dat ze ermee akkoord ging om niet de dosis te halveren ? Emma gebruik je nog blokker en waarom ?
Ik heb erg boos gekeken denk ik. En ik ben een beetje overtuigend, op een andere manier als dat mijn online persona dat is. Ze durfde dus niets te veranderen, en mijn vaste endo werd daarna Arwert. Die durfde wel na te denken, en heeft de 300 met volle overtuiging gesteund. Met vollere overtuiging dan Van Houten, zelfs.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Cait »

Helaas is een telefonisch gesprek dus boos kijken gaat niet helpen . Nog tips met woorden die ik moet gebruiken zodat ik mijn 100 pleisters kan blijven gebruiken ? Blocker lijkt mij ( nog ) niet nodig , maar ik ga haar ook vragen of ik bloed onderzoek voor oestrogeen en testosteron kan doen , want moet volgende dag toch naar vu , controle bij chirurg
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Anon20190122 »

Ik lees hier heel vaak de meer is beter mening wat ik echter zou moeten lezen is dat een te hoge dosis ook voor heftige overgangsklachten en verminderd libido zorgt want een oestrogeen dominantie is ook geen pretje.

Met vrouwelijke hormonen moet je van alles precies genoeg hebben om je prettig te voelen en daar hoort dus ook testosteron bij dus je testosteron geheel weg blijven drukken door bijvoorbeeld androcur is ook zeer ongezond en ontstaat wederom een oestrogeen dominantie alleen deze combinatie geeft niet alleen overgangsklachten maar als bonus geheel geen libido.

Er is gelukkig veel info te vinden in de hoek van de overgangsklachten ik zou van harte de tip willen geven om jezelf daarover eerst in te lezen en het standaard te proberen wat je na de srs aangeboden wordt.
Als je jezelf gaat inlezen over hormonen en overgangsklachten krijg je namelijk al vrij snel het idee dat het behoorlijk nauw komt en dat is ook zo!
Tevens kunnen de doseringen 1 op 1 op ons toegepast worden omdat wij na de srs in het zelfde schuitje verkeren als de biodames in de overgang!

Als ik dit nu eens allemaal eerder had geweten was mij een ware hell en beginnend botontkalking bespaard gebleven bespaard gebleven!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Ik heb ook niet het idee dat een hogere bloedwaarde zomaar beter is. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er individueel maatwerk nodig is, en dat daar de kennis voor ontbreekt. Met uitspraken als 'dat doen we hier niet' zoals ik december 2014 te horen kreeg, krijg ik in ieder geval geen warm gevoel dat het om mijn gezondheid draait, maar dat er eerder sprake is van een statistische analyse om met een uniforme aanpak zo min mogelijk slachtoffers te maken. Zo werkten de diabetes- en trombosemedicatie vroeger ook...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Anon20190122 »

Toch gebruikt het VU wel een gemiddelde als ze falen kan je altijd nog elders hulp zoeken wat ook moet want ze staan er niet voor open als je dosering niet goed gaat!

Maar ja als iedereen op voorhand zegt niet genoeg te hebben kan ik mij daar zo langzamerhand ook wel iets bij gaan voorstellen.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Saskia »

Het ging mij er nu juist om dat er niets door de hormonen leek te gebeuren. Met een aantal voorbeelden hebben ze mijn 50 naar 75 verhoogt. Ik zat steeds op een "onderhouds dosis" terwijl er nog niets te onderhouden is.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)