bloedwaarde estradiol

elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door elke »

3 x 2mg in pilvorm is indd niet verstandig ! Zou ik direct mee stoppen !

Ff voor duidelijkheid: pillen vormen sowieso risico in elke dosering en pleisters vanaf 50 mcg
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Janice »

Ik zie dat de typische bangmakerij rondom hormoon waardes en het hele VU verhaaltje omtrent wat wel of niet te hoog is weer op gang komt....
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Amy »

Janice schreef:Ik zie dat de typische bangmakerij rondom hormoon waardes en het hele VU verhaaltje omtrent wat wel of niet te hoog is weer op gang komt....
Ik weet ook niet goed wat ik er van moet denken. Als je ook leest over de doseringen die de meiden in de US nemen om maar een voorbeeld te noemen.
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Beardelady »

Amy schreef:
Janice schreef:Ik zie dat de typische bangmakerij rondom hormoon waardes en het hele VU verhaaltje omtrent wat wel of niet te hoog is weer op gang komt....
Ik weet ook niet goed wat ik er van moet denken. Als je ook leest over de doseringen die de meiden in de US nemen om maar een voorbeeld te noemen.
Inderdaad Amy.

van alle documentatie die ik er over gelezen heb is de combinatie Cypro en Ethinylestradiol de gevaarlijkste omdat de kans met hoge dosering op trombose toeneemt.

Maar overal slikt of plakt men Oestradiol. Een veilige oestrogeen.

En laten we het nog eens zo bekijken.. Als oestrogeen zo gevaarlijk zou zijn dan zou elke vrouw in potentie een wandelende trombose bom zijn,
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Ethinylestradiol wordt inderdaad al een jaar of 15 miet meer voorgeschreven, het is de bekende tromboseveroorzaker. We moeten daar nog steeds tegen opboksen, volgens mij zijn er geen hele harde bewijzen dat estradiolvaleraat en estradiolhemihydraat, wat tegenwoordig wordt voorgeschreven, ook de kans op trombose zo aanmerkelijk verhogen dat we er zo voorzichtig mee moeten zijn als nu wordt gedaan.

Hoewel er natuurlijk niets mis is met een beetje voorzichtig doen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door diederique »

elke schreef:3 x 2mg in pilvorm is indd niet verstandig ! Zou ik direct mee stoppen !

Ff voor duidelijkheid: pillen vormen sowieso risico in elke dosering en pleisters vanaf 50 mcg
Onzin, kun je zo niet zeggen. Ligt ruim binnen de waarden binnen de SOC van WPATH en de protocollen van de Wereld Endocrinologen club voor transvrouwen. Moet individueel bepaald worden.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door elke »

diederique schreef:
elke schreef:3 x 2mg in pilvorm is indd niet verstandig ! Zou ik direct mee stoppen !

Ff voor duidelijkheid: pillen vormen sowieso risico in elke dosering en pleisters vanaf 50 mcg
Onzin, kun je zo niet zeggen. Ligt ruim binnen de waarden binnen de SOC van WPATH en de protocollen van de Wereld Endocrinologen club voor transvrouwen. Moet individueel bepaald worden.
Het gaat niet om richtlijnen maar om welke onderzoeken er zijn gedaan naar de risico's !!!
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Robyn »

Vandaag (7 maanden hrt) waardes voor hrt was 58 estradiol en 6,8 testo, na 3 maanden (okt 2015) zat mn estradiol op 442 en testo op 0,6.

Op de 6/7 maanden hrt word er wel bloed geprikt maar geen hormoonwaardes gemeten omdat ze er vanuit gaat dat het goed zit. Mn bosten zijn trouwens sinds oktober niet meer gegroeid :(
Groetjes,
Robyn
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Veronica »

elke schreef:
diederique schreef:
elke schreef:3 x 2mg in pilvorm is indd niet verstandig ! Zou ik direct mee stoppen !

Ff voor duidelijkheid: pillen vormen sowieso risico in elke dosering en pleisters vanaf 50 mcg
Onzin, kun je zo niet zeggen. Ligt ruim binnen de waarden binnen de SOC van WPATH en de protocollen van de Wereld Endocrinologen club voor transvrouwen. Moet individueel bepaald worden.
Het gaat niet om richtlijnen maar om welke onderzoeken er zijn gedaan naar de risico's !!!
Bij deze graag links or it didn't happen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Robyn »

Is t normaal dat ze rond de 6 maanden geen hormoonwaarden prikken, alleen algemene waarden? Baal ervan dat mn borsten al sinds oktober niet meer groeien. Heb nog bijna geen groei :(
Groetjes,
Robyn
Plaats reactie