Hormonen en Roken

Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Hormonen en Roken

Bericht door Marina1993 »

Hallo iedereen,

Ik heb het hier al vaker over gehad maar na 7 weken hormonen en bijna 5 weken gestopt met roken maak ik me nog steeds druk, het maakt me gek dat iedereen een ander antwoord geeft en ik al 3 weken moet wachten op antwoord van het VU. Mijn enigste vraag is: Als je rookt zijn de effecten van de hormonen dan minder? Ik heb de eerste 2,5 week van hormoontherapie gerookt dus heb ik het dan al verpest of werkt het nu 100% omdat ik gestopt ben? En iedereen ademt toch weleens rook in van iemand die naast je rookt ik ook van mn vriend en dat is niet expres zijn dan de effecten dan ook al minder?

Ik maak me er zo druk om omdat ik er zolang op gewacht heb en wil het gewoon niet verpesten voor mezelf en dat gevoel heb ik nu:(

Marina
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door jocyn »

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15638743" target="_blank

"However, it has been proven that, depending on the type, duration and intensity of nicotine consumption, smoking can reduce or completely cancel the efficacy of orally administered estrogens. Not only does smoking diminish the otherwise well-established beneficial effects of estrogen on hot flashes and urogenital symptoms and its positive effects on lipid metabolism, i.e. by reducing cholesterol, but smoking also specifically reduces estrogen's ability to prevent osteoporosis."
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door Marina1993 »

dus de conclusie is dat ik het al verpest heb?
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door jocyn »

Ik denk dat je het niet hebt verpest want je bent gestopt met roken dus het kan alleen maar beter gaan nu. Zoals je weet zijn de effecten van de hormonen van veel dingen afhankelijk maar roken is echt heel slecht.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door Marina1993 »

maar ook iedereen ademt toch weleens rook in van n ander is dat ook al n ramp?
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door jocyn »

Meeroken is ook slecht en daarom is het verstandig mensen die in je omgeving roken te vragen daar mee te stoppen. Ik ben zelf heel erg anti roken en ik ga dan ook mensen uit de weg die roken.

http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/ ... index.aspx" target="_blank
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door Marina1993 »

Dus je wil zeggen dat de effecten dan ook minder zijn als je (perongeluk) rook in ademt..?
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door jocyn »

Zo snel zal het allemaal niet gaan denk ik, dus als je een keer rook in ademt dan hoef je niet bang te zijn dat de effecten van roken weg zijn ofzo. Marina, als je zelf niet (meer) meer rookt en zoveel als mogelijk meeroken weet te vermijden heb je gedaan wat je kon. Dan is het goed, maak je geen zorgen en geniet verder van de effecten van de hormonen.
marlies
Gast

Re: Hormonen en Roken

Bericht door marlies »

Ik heb op een ander forum wel de transitievoortgang van een langdurige rookster gezien (was wel gestopt om dezelfde reden als jij). Zag er gewoon goed uit hoor. Is natuurlijk anecdotaal, maar het is niet meteen allemaal hopeloos. Het is wat jocyn zegt: je hebt nu gedaan wat je kon en de rest heb je verder niet zelf in de hand. Alleen: niet weer beginnen :P
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Hormonen en Roken

Bericht door jocyn »

En laat dit een hint zijn om nooit meer te gaan roken...niet echt mooie tanden denk ik zo.

Afbeelding