Gestopt met gezichtsontharing

Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Gestopt met gezichtsontharing

Bericht door Veerle Mertens »

Hoii allemaal,

Het hebben van een baard heb ik naast het "man" moeten zijn altijd als een extra straf gezien. Ruim voor mijn diagnose ben ik daarom begonnen met "definitief" ontharen. Bedrijven beloven gouden bergen. Binnen 6-10 behandelingen bent u van uw ongewenste haar groei af. Wat ze er echter niet bij vertellen is dat de (in mijn geval) donkere huid eigenlijk niet geschikt is voor ontharing. Het is heel erg pijnlijk en werkt nauwelijks en na 28 behandelingen (zelf betaald) kan ik wel stellen dat het geen zin heeft. Ik heb een emotioneel breekpunt bereikt. Ondanks het feit dat ik het nu wel vergoed krijg , de diagnose is immers gesteld kan ik het letterlijk niet meer aan. Ik hoop dat de hormonen het afremmen en met make up kom je een eind. Dat maakt mijn verdriet er niet minder om. Wat betreft de benedenverdieping. Hier ga ik niet eens aan beginnen! Voor de o zo machtige VU kom je dan niet in aanmerking voor een operatie. Want zo stellen zei de genitale zone moet onthaart zijn. Operatie en genezingstechnisch klopt dit. Maar waarom doen de vooraanstaande chirurgen in Thailand dat dan niet. Daar verwijdert men de haarzakjes tijdens de operatie. Hier willen de in mijn ogen "luie" chirurgen er niet aan. De ingreep en opname duur worden er immers door verlengd. Het is maar wat voor moeite je wilt doen. Ik heb emotioneel al genoeg geleden en ga nu niet vanwege het VU beleid extra pijn lijden! Ik ben bereid ommenabij een jaar salaris te investeren om me te laten opereren in een prive kliniek in Thailand. Ik heb geen haast met de ingreep maar extra pijn lijden no way. Man blijven is ook geen optie. Ik ben dat nooit geweest en geef me dan maar een "spuitje".
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Gestopt met gezichtsontharing

Bericht door Amy »

Hoi Veerle,

Ik zit een beetje met hezelfde probleem als jou maar dan het tegenovergestelde. Mijn huid is heel erg blank maar mijn haar is ook heel erg licht. Ik word nu met ELOS in mijn gezicht behandeld en het heeft wel wat effect na 4 behandelingen maar ik moet ook makeup gebruiken om het verbergen. De hormonen maken mijn haar langzaam nog lichter dus het gaat steeds minder effect hebben ook nog. In het operatiegebied heb ik alleen maar blond haar dus dat gaat allemaal met elektrolyse moeten gebeuren denk ik. Mijn gezicht zal daar ook wel aan moeten geloven binnen een niet al te lange tijd denk ik. Dat zal voor jou ook de enige optie zijn waarschijnlijk.

Het is lastig maar er helemaal aan toegeven zou ik niet doen. Elektrolyse duurt lang maar het werkt wel met elk haartype en dat is nog altijd beter als er niets aan doen in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Gestopt met gezichtsontharing

Bericht door Jeste »

Inderdaad ontzettend lastig, die ontharing.
In de genitale zone was het bij mij niet nodig, want ik heb alleen maar orchidectomie gehad, maar de gezichtsbeharing wegkrijgen is niet te doen heb ik gemerkt.
Nou stelt het ook niet zo veel voor, maar niets is natuurlijk fijner. De beharing is daar licht, dus heel moeilijk weg te krijgen. Er zaten wel donkere haren tussen, die nu, op een enkel haartje na, dankzij de laser weg zijn. De rest is ontzettend moeilijk.
Er waren een paar plekken met echt heel erg stevige baardharen. Die zijn nu wel weg, maar het ging zo vreselijk langzaam.
Eigenlijk moet je voor elektrische epilatie ergens terecht kunnen waar je voor minstens een paar uur achter elkaar behandeld kan worden.
Inmiddels maak ik me niet zo druk meer over dat haar op m'n gezicht. Er zijn zo veel vrouwen die vrij veel haar op het gezicht hebben. Het is al heel wat dat ik me niet hoef te scheren. Regelmatig pluk ik wat haartjes weg en dan is het wel te doen, maar nogmaals; helemaal niets zou natuurlijk beter zijn.

Wat het lastigste is bij elektrische epilatie is de noodzaak om het haar te laten groeien, en dan tot zo lang dat het toch wel te zien is. Het lijkt wel of er bij scheren en dan weer laten groeien geen onderscheid meer is tussen de dunne en de dikkere haren. Het worden allemaal stoppels. Bij de elektrische epilatie worden die dunne haartje dan dus ook gelijk meeenomen, terwijl dat veel minder noodzakelijk is.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.