Dutasteride.

Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Dutasteride.

Bericht door Anon20190209 »

Finasteride 5mg wordt gewoon vergoed die moet je idd delen door 4. Propecia 1mg op de markt voor mannelijke kaalheid wordt niet vergoed. Daarom wordt door endo's de finasteride van 5mg voorgeschreven omdat staat geregistreerd als medicijn voor prostaatproblemen en dit medicijn vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Dutasteride is maar 1 dosering van op de markt en wordt daarom dus altijd vergoed. Ik heb beide medicijnen gebruikt en heb veel meer resultaat met dutasteride waarvan je maar 3 maal per week een capsule hoeft te slikken omdat het het een langere werking heeft in het lichaam. Dutaseride is alleen verkrijbaar in sterkte in 0.5 mg

Groetjes Cher.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Janice »

Klopt ik heb ook gelezen dat Dutasteride veel effectiever is dan Finasteride en dat het meestal gewoon wordt vergoed, hopelijk krijg ik het dan ook gewoon vergoed en geen gezeur van de verzekering.... Ik heb volgende week pas een gesprek met de endocrinoloog van het VU dus dan weet ik meer. Mijn huisarts wou het nog niet geven, die wou eerst een bloedonderzoek...