Endocrinoloog In Gelderland

Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Beardelady »

Hoi allemaal,

Na overleg met mijn psycholoog heb ik de volgende vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord op geven kan.

Ik doe al een tijdje aan zelfmedicatie. En het is daar handig bij dat ik mijn bloedwaarden ga laten checken. Het leek mijn psycholoog handig als ik dan ook doorgestuurd zou worden door mijn huisarts naar een endocrinoloog die ervaring heeft met transgenders.

Ik woon in Gelderland en vraag mij dus af of iemand hier een endocrinoloog weet.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Emma »

Ze verwijzen, op een paar na, allemaal terug naar het VUmc. Niet leuk, en niet terecht, maar zo is de praktijk. In het MST in Enschede was een paar jaar geleden een endo die wel wilde maar daar is ook niets meer van vernomen. En dat is ook geen Gelderland.
De enige twee actieve endocrinologen buiten het VUmc zitten allebei bij het Haga ziekenhuis in Den Haag, maar ook zij nemen niet zomaar patiënten aan. Misschien dat je huisarts gevoelig is voor het voldongen feit dat je al aan zelfmedicatie begonnen bent, maar de kans is groot dat je toch moet wachten...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Beardelady »

Emma,

Bedankt voor je reactie. Maar ik bedoelde het voor een bloedonderzoek. Ik verwacht namelijk niet dat mijn huisarts plots hormonen voor mij uit gaat schrijven.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Emma »

Een bloedonderzoek kan je huisarts ook een formulier voor meegeven. Daar heb je geen endo voor nodig... In feite heb je een gezondheidsprobleem waar je huisarts een oplossing voor moet geven. Dat je het zelf 'veroorzaakt' hebt doet daar niks aan af. Als je een kwaal krijgt door welke verslaving dan ook word je ook gewoon geholpen :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Britta »

Heel kort. Ik heb een endro in Eindhoven zover gekregen (ik loop zelf bij Tanja, PIG) dat deze HRT voorschrijft. Weet niet waar in Gelderland je woont en of Eindhoven haalbaar voor je is.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Fay »

Mag ik vragen welk ziekenhuis en wie?

Fay
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Britta »

Maar natuurlijk. Stuur het wel even in een pb-tje. Weet niet of hij op echt meer patiënten wil. Het is een top man, maar zoals hij een mij zij toen ik hem vroeg: ik heb het nooit eerder gedaan en wil het rustig aanpakken.

Tanja (PIG) heeft al meer meer mensen naar hem gestuurd en ik kan me zo voorstellen dat hij eerst even ervaring wil opdoen voordat hij meer patiënten aanneemt.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Fay »

okeej, thx alvast, altijd fijn diverse opties achter de hand te hebben

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Emma »

Fay schreef: altijd fijn diverse opties achter de hand te hebben
Inderdaad!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Endocrinoloog In Gelderland

Bericht door Fay »

Ik zeg dat omdat mijn relatie met vu nu wel heel erg is afgekoeld, en ik afgelopen week iets las in de trant van half jaar niet geweest opnieuw traject in, nu zal het zo ver niet snel komen maar je weet maar nooit

Fay