MRI scan?

tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

MRI scan?

Bericht door tanja1977 »

Hoe kan een man naar vrouw TS nou een mri-scan krijgen om te zien of een bepaald deel van de hersenen overeenkomt met dat van een biologische vrouw. Zal dan een dure aangelegenheid worden.

Een bepaald gebied in de hersenen van transseksuelen zou overeenkomen met dat van een biologische vrouw. Dat wil nog niet zeggen dat het een volledig ontwikkeld vrouwelijk brein is.

En dat stukje wat er rechts staat 'cijfers en zo'. transgenders van 15 die hun geslachtswijziging via de rechtbank hebben laten vastleggen. Dat is nonsens. Dat kon helemaal niet zonder SRS.

http://minouopdenvelde.nl/pdf/interview ... gender.pdf
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: MRI scan?

Bericht door Butterflyflaps »

Zo wat een pakkend artikel >.< ... ;_;
Ongelofelijk hoe begripvol sommige vrouwen zijn ook.

Als je in Nederland woont begrijp ik dat de medische kosten allemaal vallen onder de maandelijkse betaling.
In België gaat denk ik niet "Brainscan om voorwendselen van transsexualisme te onderzoeken" onder de verzekering vallen.

Dat zijn gedachten trouwens, ik heb nog geen dokter gezien om 't aan te vragen.

Ik weet dat ik al eerder men hart heb laten onderzoeken, ook bloedwaardes, etc dus het lijkt me nu niet zo moeilijk om gewoonweg een brainscan aan te vragen.
Je gaat het ze wel moeten vertellen waarnaar ze precies moeten zoeken.

En van die 15 weet ik niet zo goed, in mijn ervaring moest ik tot niet zo lang mezelf nog laten castreren dus ik weet niet wat ik wel of niet moet geloven tegenwoordig. :whistle:

Nederland lijkt me erg progressief op dat vlak.
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: MRI scan?

Bericht door Emma »

Dat is oud onderzoek volgens mij. Wordt niet meer gedaan omdat de uitslag ervan niet interessant meer is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: MRI scan?

Bericht door Beardelady »

Inderdaad, dat zijn toch oude hypotheses die nooit genoeg bewijs hebben opgeleverd dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn? Althans, dat is wat ik er over gelezen heb.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: MRI scan?

Bericht door jacqueline »

het is op een MRI niet te zien of iemand trans is of niet. Het gaat namelijk om de chemische samenstelling van de betreffende hersendelen, niet om de vorm
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: MRI scan?

Bericht door tanja1977 »

Dan zit de befaamde hersenonderzoeker Dick Swaab dus te liegen. Die zegt dat het wel degelijk te zien is dmv een hersenscan. En dat is echt geen oud onderzoek. Dat zijn dus geen oude hypotheses.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: MRI scan?

Bericht door Veronica »

tanja1977 schreef:Dan zit de befaamde hersenonderzoeker Dick Swaab dus te liegen. Die zegt dat het wel degelijk te zien is dmv een hersenscan. En dat is echt geen oud onderzoek.
Volgens mij was het niet zo dat je hersenen werkelijk man of vrouw zeiden maar dat je kon zien of de hersenen meer vrouwelijk of mannelijk waren...

Verwarrend...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: MRI scan?

Bericht door tanja1977 »

Emma schreef:Dat is oud onderzoek volgens mij. Wordt niet meer gedaan omdat de uitslag ervan niet interessant meer is.
Nou ja, dan moeten transgenders ook niet zo klagen over de lange diagnostiek.
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: MRI scan?

Bericht door Butterflyflaps »

Jazeker maar diezelfde chemische samenstelling zorgt voor opmerkelijke vergelijkingen in de witte materie.
http://www.jneurosci.org/content/34/46/ ... l.pdf+html
Wat te zien is met een dMRI.
Studie concludeert dat FtM/MtF halverwege valt tussen man/vrouw qua breinstructuur en hormonen.
Tell me something new already.

Maar dat is dus specifiek onderzoek met samenwerking van vele medische instellingen. Lijkt me in het eerste opzicht dus niet echt mogelijk, Tanja. Ik stuur je nog wel PB in de toekomst.;)
Veronica schreef:
tanja1977 schreef:Dan zit de befaamde hersenonderzoeker Dick Swaab dus te liegen. Die zegt dat het wel degelijk te zien is dmv een hersenscan. En dat is echt geen oud onderzoek.
Volgens mij was het niet zo dat je hersenen werkelijk man of vrouw zeiden maar dat je kon zien of de hersenen meer vrouwelijk of mannelijk waren...

Verwarrend...
Zeker wel. :think:
Laatst gewijzigd door Butterflyflaps op 02 jul 2015, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: MRI scan?

Bericht door tanja1977 »

En bij homoseksuele mensen is het ook op die manier te zien. Maar dat is niet relevant, omdat zij niet aan zich hoeven te laten sleutelen. Daar is ook geen diagnostiek nodig.