Passende hulpverlening

Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Passende hulpverlening

Bericht door Jessah »

Hoihoi..

Lezend op verschillende plekken op het forum zie ik het zogeheten pig traject
voor transgender identiteitsproblematiek.
Heeft iemand voor mij een advies om hulpverlening in omgeving
van Overijssel of omstreken die ook vergoed wordt vanuit ziekenfonds
(basis) pakket?
Deze week hoop ik om tafel te gaan zitten met mn tijdelijke crisis hulpverlening
omop zoek te gaan naar een passende oplossing voor mij om mijn traject te vervolgen. Graag zoek ik iets wat op een later moment goed aansluit bij vu Amsterdam. Eerst zou ik graag het nodige in kaart willen krijgen van het hoe en wat rondom mijn verleden en heden.
Ik zit hier behoorlijk mee in een knoop en wil me niet vanuit het een gezamelijk tafelgesprek morgen (maandag) met en door hulpverlening naar de eerste de beste laten doorverwijzen.
Hier lees ik genoeg over de ervaringen rondom alle voorkomende dingen
en kheb daarom wat meer vertrouwen in ervaringsdeskundigen.

graag hoor ik van jullie!!

Liefs van Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Eva »

Hai Tessa,

Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met Psychologenpraktijk De Vaart in Assen (0592 330187). Daar werkt onder meer Alwin Man, die voorheen werkte bij de PIG in Woerden. De aanpak van Alwin is breder van opzet dan het diagnostisch traject van het VUmc-genderteam en lijkt voor jou meer passend te zijn.
Een echte aansluiting op het genderteam in Amsterdam is er in wezen niet; het traject bij De Vaart is volledig autonoom. Er zijn mensen in onze situatie die beide trajecten simultaan volgen, maar nodig is dat niet. Als je kiest voor het traject met Alwin is de kans aanwezig dat je voor een eventuele operatie (de SRS) naar het buitenland zult moeten uitwijken. Mogelijkheden zijn er onder meer in Gent en Krefeld. Ook Thailand behoort tot de mogelijkheden, wat bij het VUmc vaak wat gevoeliger ligt. Er zijn overigens gesprekken gaande om die medische ingreep ook in Nederland te kunnen ondergaan zonder tussenkomst van het Amsterdamse team.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen :)

groet
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Jessah »

Dankje Eva voor je reactie.
Dit voorjaar heb ik me daar aangemeld.
Helaas is dat anders gelopen dan gehoopt.
Kheb nog een hele hoop pijn (zoals velen hier denk ik wel) van verleden op te ruimen. Kdacht dat ik daarvoor goed terrecht kon bij De Vaart in Assen.
Helaas werd ik na de intake niet gekoppeld aan Alwin (gezien de wachtlijst)
maar aan een ander waar ik geen klik mee vond..me totaal niet begrepen voelde gezien de uitspraken die gedaan werden en ik mijn vervolg daar niet zag zitten.
Zodoende t verloop daar.
Toch bedankt voor je meedenken!!

Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Eva »

Verdraaid jammer, Tessa. Dat Alwin niet meer de enige genderpsych is daar, is nieuw voor mij.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Passende hulpverlening

Bericht door tanja1977 »

Vergeet niet dat je alles meeneemt naar je 'nieuwe' leven.
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Jessah »

Tja zeker jammer!! Kdenk dat je gelijk hebt Eva met Alwin..hij is de enige daar bij mijn weten maar kvermoed dat ze mij via iemand anders toch hulp wilde proberen te bieden.

Qua aansluiting wat je zei Tanja..klopt en daar ben ik me ook bewust van.
Alleen ervaar ik bij mijn leven dat ik veelal opslot gezeten heb en vandaaruit
zijn mensen in mijn nabije omgeving mijn leven gaan inkleuren (met alle goede bedoelingen) om mij te helpen. Helaas heeft dit totaal verkeerd uitgep(l)akt!..
hebben vele psychiaters zich over mij gebogen en mij met vele (uiteenlopende)etiketjes besmeurd.
Dat maakt t er niet makkelijk op. Graag wil ik hier -meer- duidelijkheid in krijgen
verwerken ook al zal t een hele weg kunnen zijn.
Dat er niet alleen sprake is van Hsp kan ik zeker in meegaan
alleen datgene (hooggevoelig zijn) is alleen al een punt binnen de reguliere ggz om te bespreken ervaar ik al enige jaren.
Ze kennen dit niet..verdiepen zich er amper tot niet in en vervolgens ben ik maar beplakt met etiketjes omdat met het niet weet..
Vaak is acceptatie en het een plek geven een voorwaarde om verder te kunnen.
Dan zal ik het naar mijn -nieuwe leven- meenemen maar kdenk wel op een andere manier.

Liefs..Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Cait »

Tessa, als je ook vragen hebt alles rondom kampen , behandelingen enzo. Kan je zo mijn ervaringen delen . Ben alweer entje op weg en woon ook in kampen . Pb mij dan



Liefs caitlyn
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Beardelady »

Hoi Tessa,

Ik las dat je HSPer bent. Ik ben dat zelf ook en heb door Schema Therapie geleerd er mee om te gaan. Binnen Schema Therapie is er een andere naam voor HSP namelijk Hoog Empatisch Temperament.

Google het eens en kijk of je jezelf er in herkent. En zoek/vraag indien naar een psych die in Schema Therapie ervaring heeft. Ik hoop voor je dat het helpt.
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Passende hulpverlening

Bericht door Jessah »

Heej..

Joukje thnx voor je tip(s)..Toppie!
Khad er nog niet eerder van gehoord nee, schema therapie.
Wel het onderzoeken waard zo ik lees op google.
..en leuk te lezen dat je ook hsp-er bent.

Liefs..Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'