Geslaagde penistransplantatie??

Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Geslaagde penistransplantatie??

Bericht door Yentl »

Irene_de_Vreede schreef:Voor Yentl, omdat je het wel begrepen hebt maar verkeerd onthouden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom
Klopt, materie was alweer aardig weg merkte ik. Mijn excuses, mijn fout. Ik zal het proberen goed te onthouden.
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geslaagde penistransplantatie??

Bericht door Emma »

tanja1977 schreef:De realiteit is dat het bij m naar v transseksuelen altijd XY zal blijven.


Op basis van statistiek dan. Net zoals vrouwen met een 46,XY karotype zijn er mannen met een 46,XX karotype, het De la Chapelle-syndroom, al is het erg zeldzaam (iets van 1 op de 200.000). De kans dat iemand GD heeft is ergens tussen de 1 op 1000 en en de 1 op de 10000, al zijn daar nog steeds geen duidelijke cijfers over. Maar nemen we de zuinigste cijfers, dan is de statistische verwachting dat er wereldwijd 4 mensen zijn die geboren zijn met XX chromosomen, mannelijke genitaliën en genderdysforie. maar of ze dan ook ergens een traject in gaan of in een cultuur leven waar je zorgvuldig in de kast blijft... Ik hou het ook op 0. Maar het is dus niet onmogelijk.
tanja1977 schreef:Die andere chromosomen waarover je schrijft hebben niets te maken met GD.
In feite heeft geen enkel chromosoom dat. Tenminste, er is geen bewijs dat het erfelijk is. Al weet ik dat mijn bet-overgrootvader nóg een MtF achterachterkleinkind heeft.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Geslaagde penistransplantatie??

Bericht door pauline »

Dus huid en harttransplantaties kunnen ook niet van een mannelijke donor naar een vrouwelijke patient getransplanteerd worden?
Ik denk dat het belangrijk is of dat er bij de geboorte ale wel of niet zat, want als het er niet zat zullen de hersenen bij god niet weten wat ze met dat orgaan moeten doen toch?
Het heeft niets met chromosomen te maken denk ik.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Geslaagde penistransplantatie??

Bericht door SophiaW »

Ik denk dat transplantaties van huid wel van een man naar een vrouw en andersom kan. Chromosomen bevatten alleen ons dna, en het x chromosoom, waarvan vrouwen er 2 hebben (en bijna identiek) en mannen 1, bevat veel dna, maar het y chromosoom is eigenlijk bijna leeg. Het dna is dus eigenlijk bijna hetzelfde. Dat dna verteld in principe wat cellen moeten doen en hoe ze eruit zien. Huidcellen van een man en vrouw zijn praktisch hetzelfde, dus het lijkt mij dat je dat best kan transplanteren.