Nieuwe chat! Zie dit topic.

Haartransplantatie informatie

Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Haartransplantatie informatie

Bericht door Cait »

Hallo lieve mensen.

Ik heb dun haar en inhammen noem maar op. Ik heb een hekel aan pruiken en haarstukjes omdat ik dan het idee heb dat ik nep ben. Daarom zou een haartransplantatie super zijn. Ik weet er niet heel veel van af. Er is toch alleen de mogelijkheid om haarzakjes ergens anders op je hoofd te gebruiken voor een ander stuk?
Hoe zijn de resultaten?
Daarbij ben ik ook erg benieuwd of je dat binnen het kader van transseksualiteit ook kan laten vergoeden? want ik heb het idee dat het best duur kan zijn.

iemand ervaring hiermee?


liefs Caitlyn
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Hakuna »

IK zelf heb ook inhammen (NW2) dat is maar heel lichtjes, maar doordat ik Finasteride gebruik icm Minoxidil heb ik de boel kunnen stabiliseren en mijn haar zelfs op een lengte gekregen van ruim 70 cm. Maar ik mag gezien mijn leeftijd (50 jaar) niet klagen over mijn haar. Maar een ronde vrouwelijke haarlijn is voor mij toch wel een must.

Voor een ingreep voor je inhammen zul je in een haarkliniek al gauw tussen de 3000-4000 euro kwijt zijn. Er worden zg grafts uitgenomen in het donorgebied en verplaats naar de plek waar je het haar hebben wilt. Deze haren zullen nooit meer uitvallen, maar je moet wel voldoende donor haar hebben en ze scheren het donor gebied kaal om bij de haarwortels te kunnen komen.

Hier staat genoeg ervaring en deskundigheid.

http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82

Edit/aanvulling.. Deze (dure) behandelingen worden NIET vergoed.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Beardelady »

Voor mij zou het ook een haartransplantatie moeten worden.. Bij het dragen van een pruik krijg ik toch het gevoel van een verkleedpartijtje.
Laatst gewijzigd door Beardelady op 30 jul 2015, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Cait »

precies dat inderdaad..net als dat ik niet van protheses houd etc
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Hakuna »

Soms is het kiezen tussen twee kwaden, of je gaat voordat je aan de hormoonbehandeling begonnen ben aan de finasteride en minoxidil. Helaas hebben de meeste mannen last van dunner wordend haar, daar kan geen enkele genderkliniek iets aan veranderen. Maar als je al vroeg de nodige voorzorgsmaatregelen neemt, kun je de schade beperken en kun je tot op oudere leeftijd gewoon je eigen (lang) haar behouden.

Wel is het zo dat als je aan de vrouwelijke hormonen begint dat het mannelijk haarverlies zal verminderen, maar dat doet finasteride ook al, alleen is androcur wat het gender team voorschrijft effectiever. Maar de eenmaal verloren haren kun je met hormonen niet meer terug laten groeien.

Naast de de 2 producten van de ''Grote drie'' gebruik ik nog wat supplementen in mijn regime.

Finasteride + Minoxidl = 3 + Dermastamp = 5

Biotine 2000 mg per dag: Zorgt voor minder grijs haar omdat biotine een verbinding aangaat met keratine (je eigen haar).
Bio MSM 2500 mg per dag"Dit zorgt vanwege het zwavelgehalde dat je eigen haarkleur behouden blijft.
Vitamine B 1 capsule per dag: Zorgt voor een algeheel verbeterde haarstruktuur.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Beardelady »

Voor mij het liefst ook geen prothese/haarstukje..

En Hakuna, grijs worden maakt mij niet uit. Dat hoort er voor mij gewoon bij ouder worden.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Emma »

Ik ken helaas maar al te veel MtF's waar finasteride/dutasteride helemaal niets mee deed. En ik ken er ook een paar die, bij hoge uitzondering moet ik er bij zeggen, wel substantieel haar terug hebben gekregen. Blijkbaar waren die haarfollikels toch niet helemaal in een winterslaap geraakt.

Het is voor iedereen anders.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Beardelady »

Bij mij werkt Dutas super en heb er geen klachten over. Heel veel babyhaartjes die langer en langer worden. Een kale plek die niet meer kaal is en langzaam aan weer begint te vullen (mijn kapster wist niet wat ze zag). In het algemeen een voller boven op mijn hoofd. Maar alles terug? Nee, helaas.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Cait »

ik gebruikte 2 jaar voor de hormonen finasteride..ben er mee gestopt toen ik met RLE (hormontherapie) begon. Het is naar mijn weten niet minder geworden. ,maar zou graag die inhammen weg hebben:S
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door athena1978 »

Caitlyn schreef:Hallo lieve mensen.

Ik heb dun haar en inhammen noem maar op. Ik heb een hekel aan pruiken en haarstukjes omdat ik dan het idee heb dat ik nep ben. Daarom zou een haartransplantatie super zijn. Ik weet er niet heel veel van af. Er is toch alleen de mogelijkheid om haarzakjes ergens anders op je hoofd te gebruiken voor een ander stuk?
Hoe zijn de resultaten?
Daarbij ben ik ook erg benieuwd of je dat binnen het kader van transseksualiteit ook kan laten vergoeden? want ik heb het idee dat het best duur kan zijn.

iemand ervaring hiermee?


liefs Caitlyn
Ik begrijp wat je bedoeld met pruiken en haarstukjes maar tegenwoordig zijn die niet meer zo overduidelijk zichtbaar. Volgens mij krijg je niks vergoed tegenwoordig maar je kan het altijd proberen natuurlijk. En anders kan je overwegen om uit te wijken naar het buitenland turkije bv met Nederlandse begeleiding (controle ook weer in NL) ze zitten in Oss http://www.hairworldistanbul.com. Dan zit je nog met korte haartjes transplanteren is een stuk goedkoper dan vrouwvriendelijk transplanteren (lange haren). btw voor een haarwerk heb je wel gedeeltelijke vergoeding van de zorgverzekering.
Ik heb aan een kant haaruitval en heb het overwogen en overal zitten lezen en financierings- mogelijkheden bekeken en denk er nog steeds wel eens aan maar draag nu een lacewig die ik net niet op de haarlijn draag ( je ziet nog een stuk van mijn eigen haar) en moest even wennen maar nu valt er prima mee te leven. echt haar koste me 209 euro je kan alles zo duur of goedkoop maken als je wilt.