Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemoperatie in Nederland

Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Cait »

Dat komt omdat ze het alleen maar over de uitwendige operatie hebben, geen idee waarom. Die kan inderdaad het best tegelijk ivm insnede. Maar dat is een verouderde techniek. Ik weetpas van inwendige sinds ik in gesprek ben gegaan met kno arts. Ik ga 15 september naar het vu om de risico's etc te bespreken
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:Dat komt omdat ze het alleen maar over de uitwendige operatie hebben, geen idee waarom. Die kan inderdaad het best tegelijk ivm insnede. Maar dat is een verouderde techniek. Ik weetpas van inwendige sinds ik in gesprek ben gegaan met kno arts. Ik ga 15 september naar het vu om de risico's etc te bespreken
Dat is wel heel erg slecht dat ze sommige mensen dus verkeerd informeren, ook al wil ik die operatie niet, even goed de patiënt informeren is wel wenselijk.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Cait »

Mee eens, was ook erg onverwacht toen ik over zuid Korea (yeson) aan het vertellen was dat kno zei dat ze dat ook doen ....
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Janice »

Heeft die KNO-arts je trouwens resultaten laten horen?
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Cait »

15 september ga ik met KNO arts rondom tafel..en mn stem laten meten en afspraak maken voor wachtlijst om stemoperatie te doen.
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door jeronimusbrult »

Caitlyn schreef:15 september ga ik met KNO arts rondom tafel..en mn stem laten meten en afspraak maken voor wachtlijst om stemoperatie te doen.
OKAY, Succes. Wachtlijsten in ziekenhuizen zijn meestal erg lang, maakt niet uit waar je voor naar het ziekenhuis moet.
zodra er een wachtlijst in een ziekenhuis is word er dus naar mening met het geduld van de patient aan de haal gegaan.
Waarom zijn ziekenhuizen niet gewoon groter en hebben ze meer geld en personeel in dienst? dan zouden alle patienten ook minder lang hoeven te wachten.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Veronica »

jeronimusbrult schreef:
Caitlyn schreef:15 september ga ik met KNO arts rondom tafel..en mn stem laten meten en afspraak maken voor wachtlijst om stemoperatie te doen.
OKAY, Succes. Wachtlijsten in ziekenhuizen zijn meestal erg lang, maakt niet uit waar je voor naar het ziekenhuis moet.
zodra er een wachtlijst in een ziekenhuis is word er dus naar mening met het geduld van de patient aan de haal gegaan.
Waarom zijn ziekenhuizen niet gewoon groter en hebben ze meer geld en personeel in dienst? dan zouden alle patienten ook minder lang hoeven te wachten.
Groter ziekenhuis betekend niet meteen beter, meer geld betekend vaak dat de boel duurder wordt en dat wil je als patiënt niet, daarnaast kost personeel natuurlijk ook geld.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door jeronimusbrult »

Veronica schreef:
jeronimusbrult schreef:
Caitlyn schreef:15 september ga ik met KNO arts rondom tafel..en mn stem laten meten en afspraak maken voor wachtlijst om stemoperatie te doen.
OKAY, Succes. Wachtlijsten in ziekenhuizen zijn meestal erg lang, maakt niet uit waar je voor naar het ziekenhuis moet.
zodra er een wachtlijst in een ziekenhuis is word er dus naar mening met het geduld van de patient aan de haal gegaan.
Waarom zijn ziekenhuizen niet gewoon groter en hebben ze meer geld en personeel in dienst? dan zouden alle patienten ook minder lang hoeven te wachten.
Groter ziekenhuis betekend niet meteen beter, meer geld betekend vaak dat de boel duurder wordt en dat wil je als patiënt niet, daarnaast kost personeel natuurlijk ook geld.
Ja, uiteraard ja. Daar heb jij ook wel weer een punt ja. Meer geld word vaak duurder en dat willen de patienten niet. Ik houd het lekker op de wat vrouwelijkere gedragsmomenten in het leven want daar is namelijk helemaal geen wachtlijst voor en buiten dat om heb ik het ook nog eens zelf in de hand. Het kost me bijna niks, Ja hooguit wat tijdelijke uiterlijke bijwerkingen die me secht weinig geld kosten. Maar... Ieder zo zijn eigen ding, niet waar, veronica?
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Veronica »

jeronimusbrult schreef:Maar... Ieder zo zijn eigen ding, niet waar, veronica?
Yup, inderdaad ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Stemoperatie in Nederland

Bericht door Janice »

De wachtlijsten zijn inderdaad erg lang, vandaag gebeld met het genderteam voor een afspraak bij de KNO-arts voor een intake en behandelplan en mogelijke verwijzing voor logopedie. Aangezien dit een vereiste is voordat men überhaupt in aanmerking komt voor een stem-aanpassende operatie. Kreeg te horen dat ik pas in januari 2016 terecht kan, flinke domper.....