Vragen over Mastectomie

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Vragen over Mastectomie

Bericht door Jack »

Ik heb dus een paar vragen over de mastectomie en hoop dat iemand me daarbij kan helpen.

Ik moet zo langzamerhand maar eens een keuze maken van waar en hoe ik deze operatie wil laten uitvoeren. Nou heb ik vrij veel goede verhalen gehoord over het Slotervaart, maar over de ervaringen van de FtMs die dit in het VU hebben laten doen kan ik vrij weinig vinden. Zit daar zo'n groot verschil in qua resultaat of maakt t weinig uit? Ik neig toch wel meer naar het Slotervaart aan de hand van die ervaringen, maar ik vraag t toch maar even :)
En hoe zit het bij het Slotervaart met het regelen van de operatie daar? (is mij verteld dat dit niet meer vanuit het VU geregeld wordt en dat je daar zelf achteraan moet en ik ben slecht in dat soort dingen :p)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Vragen over Mastectomie

Bericht door Nathan90 »

De voornaamste reden dat je meer over het Slotervaart hoort is omdat veel jongens die online contact zoeken dat via via horen en zo is er een groter percentage wat online rondzwerft wat naar Van Loenen gaat dan die bij het VU blijft.. ;)

Het resultaat van VU chirurgen is niet direct slecht. Het is vooral dat je bij het VU (zover ik soms hoor) pas echt weet wie de operatie doet op moment dat je daar bent, dit weet je dus niet ver van tevoren. (waar het Slotervaart maar één chirurg heeft). Als je in aanmerking zou komen voor de kleine operatie moet je er van uitgaan dat je een correctie nodig zal hebben, dat is ongeacht de chirurg en zie ik gewoon gebeuren bij veel jongens.

Voor het regelen bij Slotervaart moet je gewoon bellen naar de poli en dan krijg je haar assistent te pakken. Dan zeg je dat je graag een intake wil bij Van Loenen en dan gaat ze een datum prikken met je. Zodra je dan bericht krijgt van het VU dat je groen licht hebt moet je dit bewijs zelf doorsturen naar het Slotervaart. Meer hoef je niet te doen. (alleen het groen licht doorgeven deed het VU in het verleden, verder moest je het sowieso al zelf regelen ;) )

Meer specifieke vragen? ;)