Gonadotropin relasing hormon agonisten

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

http://www.encyclo.nl/begrip/Gonadotrope%20hormonen

Een hele mond vol

Iemand?

Ik lees dit net even terug in een brief va het vu uit 2013 waarin wordt gesproken over alternatieven voor andro mocht dat noodzakelijk zijn, tevens wordt er gesproken over spironolacton

Mijn hrt ontwikkeling staat zon beetje stil, met androkur bereikte ik wat sneller resultaat maar ik heb met spiro niet het emotionele gelazer en depressies

Dus, dat bevalt, maar graag zou ik toch nog iets meer borstgroei en feminisatie zien, vandaar dit topic

Is dit een middel dat vu voorschrijft of hoe moet ik dit zien?

just curious

Fay (met 1 oog meelezend want hoornvliesbeschadiging )
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Yentl »

Beterschap (voor oog)
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Thx, bij huisarts een splinter uitgeboord

Meneer van *** komt u maar

Ueh, ok,tis geen meneer, oh sorry (vervangende huisarts, ok ik vergeef haar, al stond het wel in het systeem)

Ze vroeg nog wel hoe ik dan aangesproken wilde worden, nou ueh toch wel mevrouw (ook wennen hoor)

Ik ben het zat,ik heb tot noch toe weinig formeels geregeld mbt aanduiding maar het is mooi geweest, ik ga die hele formele santekraam asap aanpakken en dan is het voortaan gewon overal en ergens V

Samme :evil: ;)


Fay
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Yentl »

[lacht even achter hand]Hihihihi[/lacht even achter hand]

Blijft herkenbaar. Ene kant snap ik die frustratie gerust. Andere kant kan ik niks anders doen, dan er onbedaarlijk om lachen. Sorry, kan dat ook niet helpen.

Wil ook niet zeggen, dat ik er minder tegenaanloop gelijk wie van ons ook. Alleen, op een of andere manier jeukt het me niet zo. Komt vanzelf wel. Zorgelijker vindt ik, als SRS geweest is, wie dan nog hardnekkig meneer blijft zeggen. Mja, dat komt misschien door mijn visie in een mannenberoep! Denk ik.

Andere verklaring heb ik er ook niet voor anders.
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Beardelady »

Hoi Fay,

Ik ben zelf mijn ergste criticus. Elk mannelijk trekje in mijn gezicht... Ugh.. Begin er niet over.
Ik weet ook dat fotografie, zeker vanuit bepaalde hoeken juist flaterent kunnen zijn. Terwijl in RL het voor je anders voelt en er uit ziet. Maar als ik zo je profielfoto zie dan zie ik gewoon een mooie vrouw (elke keer als mooie vrouw schrijf denk ik aan die griezel Martin Simek.. Ugh). En dat wou ik even kwijt, je ziet er daar mooi uit.

Oh en geen info over gonadotrpin, sorry.
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Yentl »

Wou zeggen. Nu weer on-topic graag.

Toen pas las ik je laatste zin.

*lol*
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Thx ,sweet :)

idd om kunnen lachen,relativeert ;)

Had het er met vriendin nog over net, elke vrouw heeft zo haar eigen onzekerheden, beleving over wat niet bevalt en graag anders willen zien, ook ik/wij, alleen bij 'ons' is dat extra mannelijke, waar je niet vanaf komt, nog even iets belastender dan een onvolkomendheid die een cis vrouw kan hebben, en dan kunnen 100 mensen tegen je zeggen dat je er ok uitziet, dat helpt dan niets

Ik zie nog steeds veel man, grote handen bijv, fors postuur, en daar moeje mee zien te leven

Ik begrip de reactie van de huisarts dan ook wel, vanwege dat oog ben ik me niet op gaan tutten om er fatsoenlijk uit te zien, ben in kleren geschoten en erheen gegaan en ja daar is dan weinig vrouwelijks aan

Overigens mezelf grondig kunnen analyseren in de spiegel bij de dokter en denken, mm, ook in gezicht mag er toch meer gebeuren dan ik dacht, onder tl verlichting uiteraard :twisted:

Kortom, tevreden ben ik nog lang niet, maar wat ik kan veranderen wil ik veranderen en daar focussen we op

on topic, okeej, iemand wat zinnigs te zegen over de titel? ;)

hoef niet hoor zo boeidend ist ook weer niet, desnoods verander ik het draadje :)

Overigens, mijn hele transitie zwalkt nog al, van links naar rechte en terug, dwz,weken dat ik er helemaal niks mee doe omdat ik er geen zin in heb, en dan ineens bloeit het weer op en denk ik ohja, dit was wat ik zo prettig vond, mbt kleding, hoe ik er uit zie, het getut etc

Kga er maar van uit dat dat normaal is ;)

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Anon20180501 »

Overigens mezelf grondig kunnen analyseren in de spiegel bij de dokter en denken, mm, ook in gezicht mag er toch meer gebeuren dan ik dacht, onder tl verlichting uiteraard :twisted:
In ieder geval kan je wat mij betreft er van uitgaan dat dit normaal is Fay, klinkt herkenbaar dus en gelukkig hoeft er steeds minder te gebeuren in mijn ogen ...denk ik nu elke keer als ik voor de spiegel sta. ;)

Beterschap met je oog lieverd :hug2:

liefs en x'jes
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Dat het herkenbaar is is zowel prettig om te lezen, als vervelend, we kennen allemaal de kenmerken die we niet kunnen veranderen

Toch denk ik dat je daar op lange termijn mee leert leven omdat je wel zal moeten, zelfacceptatie, daar istie weer ;)

Thx :)

xx

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Anon20180501 »

..we kennen allemaal de kenmerken die we niet kunnen veranderen
Deze gedachte spookte ook vaak door mijn hoofd maar ik weet nu dat dat toentertijd altijd te negatief gedacht was van mij, in mijn geval speelde mijn psychische gesteldheid en stress en zo zo nu en dan ook een rol daarin, verkleurde mijn spiegelbeeld...

liefs Daniéla