Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gonadotropin relasing hormon agonisten

Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Ilse »

Jou berichten over dit onderwerp volg ik ook wat aandachtiger en veel herkenbaars hoor.

Net zoals bij jou reageert mijn lichaam ook minimaal op de hormoonbehandeling, terwijl ik toch ook wel anderen zie die gelukkig wel heel goed op de hormoonbehandeling reageren en ook al vrij snel.
Ook ben ik eerst begonnen met andro en later overgegaan naar spiro. Sinds begin juni is de dosering van de spiro zelfs verdubbeld.
Op 3 september mag ikook bij de fanclub van Den Heijer aanschuiven ;) om te kijken of die verhoging enig effect heeft gehad.
Voor mijn gevoel is er wel iets volume bijgekomen, maar dat is minimaal hoor.
Ook mijn pleisters zijn toen met 50% verhoogd, dus lastig te bepalen welke van de 2 nu gezorgd heeft voor dat kleine effect.
Den Heijer wil dan ook even kijken of er enige verandering was tov juni met het algehele vet% in die 3 maanden.

Bloedwaarde van de T was een dikke week geleden ook nog steeds 0,8 dacht ik, maar die heb ik volgens mij altijd wel laag gehad. Ik heb wel 1x een gigantisch onverklaarbaar verschil gehad van de oestradiol en prolactine, maar dat is gelukkig ook weer veranderd naar de wat lagere waarden.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Ilse schreef:Jou berichten over dit onderwerp volg ik ook wat aandachtiger en veel herkenbaars hoor.

Net zoals bij jou reageert mijn lichaam ook minimaal op de hormoonbehandeling, terwijl ik toch ook wel anderen zie die gelukkig wel heel goed op de hormoonbehandeling reageren en ook al vrij snel.
Ook ben ik eerst begonnen met andro en later overgegaan naar spiro. Sinds begin juni is de dosering van de spiro zelfs verdubbeld.
Op 3 september mag ikook bij de fanclub van Den Heijer aanschuiven ;) om te kijken of die verhoging enig effect heeft gehad.
Voor mijn gevoel is er wel iets volume bijgekomen, maar dat is minimaal hoor.
Ook mijn pleisters zijn toen met 50% verhoogd, dus lastig te bepalen welke van de 2 nu gezorgd heeft voor dat kleine effect.
Den Heijer wil dan ook even kijken of er enige verandering was tov juni met het algehele vet% in die 3 maanden.

Bloedwaarde van de T was een dikke week geleden ook nog steeds 0,8 dacht ik, maar die heb ik volgens mij altijd wel laag gehad. Ik heb wel 1x een gigantisch onverklaarbaar verschil gehad van de oestradiol en prolactine, maar dat is gelukkig ook weer veranderd naar de wat lagere waarden.
Ik weet niet of het minimaal is, ik heb borstjes, kleintjes, cupje a waar ik eerst b dacht, mijn gezicht is idd vrouwelijker dan voor hrt, huid voelt zachter en droger, en verder houdt het dan ook zon beetje op, aanhoudende vermoeidheid btw

Ga ik door voor vrouw voor de meeste mensen?, 50/50 schat ik zo, met de juiste kleding, ok, das winst moet je maar denken

voor mezelf?in the mirror? too much man

Wat gebruik je precies?

Ik spiro 2 x 50 per dag en estradiol 100 per week, 2 pleisters 50

T laatste keer 0,7 als ik me niet vergis, 5 maanden geleden

volgende week weten we meer, als het nog allemaal klopt aan waardes, dan is dat het

btw, ik moet om half 2

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Anon20180730 »

het is m.i. waar dat gemiddeld gezien boven een bepaalde leeftijd de hrt behandeling (verstrekt via het VUmc) - fysiek gezien- nog slechts een marginaal effect heeft. Je blijft in principe toch vooral wel een mannelijke vrouw zien (FtM), maar goed .. er zijn ook mannelijke cis vrouwen. Het verschil zit toch vooral tussen de oren.. en dat is (veelal) ook wel wat waard.. :roll:
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 23 aug 2015, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Mbt die leeftijd, klopt

Tussen oren, niet mee eens, de spiegel is de realiteitscheck en die verteld je de waarheid

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Anon20180730 »

de waarheid kan je ook door anderen verteld worden, al dan niet terecht, maar dan moet je wel naar buiten toe en dan moet de ander niet té correct (willen) zijn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Als ik een ander al een mening vraag over mijn verschijning dan zeg ik er altijd bij dat ze me niet hoeven sparen , de echte vriend(in) houdt zich daaraan

Fay
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Ilse »

Fay schreef: voor mezelf?in the mirror? too much man
Haha wat kun je dat toch mooi zeggen :wship:

Maar ik begrijp jou echt wel, alhoewel ik ook weet dat lang niet iedereen het met mij eens is en iemand in het bijzonder mij laatst dit vertelde: beauty is in the eye of the beholder

natuurlijk speelt het zelfbeeld een grote rol, maar ik heb echt voorbeelden gezien van gelijkgestemden die echt ook op latere leeftijd, toch hele mooie resultaten kregen hoor, alleen tgv de hormoonmedicatie.
waarom het zo dan kan verschillen per persoon, tja als ik het wist, had jij allang een pb-tje gehad

Wat betreft de hoogte van de medicatie Fay, ik weet niet of ik de dosering hier van onze forumopperhoofden mag vermelden(wil het best doen hoor :whistle: ) maar schrik niet, want ik heb veel meer dan jou,

En voor 3 september, volgens mij mag ik 3 kwartier later als jou en zie jou dan misschien nog wel
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Fay »

Okeej, ik vind dat ik best dingen mee heb, dat ik van nature al een redelijk androgyn uiterlijk heb, lang haar van nature, mijn bouw is slank

asje het idd over tussen de oren hebt dan zie je juist die zaken op goeie dagen en slechtere dagen ook meteen de dingen die je niet bevallen, waar je moeite mee hebt en blijft houden, want je ziet toch mannenbouw

Overigens, de juiste make-up ed, maken je ook veel sprankelender, bij elke vrouw is dat een wereld van verschil

Mbt die waardes, geen mens is hetzelfde naturlijk, maar het zou dus best kunnen dat ik op een lage dosis sta die wat meer zou mogen, waarbij ik moet vermelden dat ik heb gelezen dat een hogere dosis ook niet perse meer feminisatie met zich meebrengt

Wie kan ik vertrouwen?

Ook daarin zou ik graag meer helderheid willen van den Heijer

Misschien zie je me idd, al zijn de bezoeken aan den Heijer vaak van erg korte duur, en zie ik geen enkele noodzaak daar langer te blijven hangen dan noodzakelijk ;)

Weet ook niet hoe je eruit ziet, dus ;)

Fay
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Amy »

Fay schreef:...
Overigens, de juiste make-up ed, maken je ook veel sprankelender, bij elke vrouw is dat een wereld van verschil
...
Mee eens.

Ik zit ook wel eens over mezelf te piekeren als ik in de spiegel kijk als ik geen make up op heb maar als ik ooit andere vrouwen zie zonder make up die je normaal altijd met make up ziet dan heb ik ook zoiets van uhm waarom maak ik me daar druk om, bij hun is het minstens net zo erg of nog erger zelfs soms. En dan heb ik het over cis vrouwen.
Dus ook weer zoiets wat tussen de oren zit en wat je je moet realiseren denk ik.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gonadotropin relasing hormon agonisten

Bericht door Emma »

Fay schreef:Mbt die leeftijd, klopt

Tussen oren, niet mee eens, de spiegel is de realiteitscheck en die verteld je de waarheid

Fay
Wat er tussen je oren zit laat het beeld dat je in de spiegel ziet vertekenen waar je bij staat, zonder dat je er iets aan kunt doen. Ben ik al veel te vaak ingestonken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]