Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Hakuna »

Danielle schreef: En ze zien daar graag een sociaal vangnet bij. Met autisme spectrum stoornissen hebben ze de nodige ervaring: de incidentie van ASS is onder transgenders 10 keer zo hoog als onder de algemene populatie.

Maar wat als je geen sociaal vangnet hebt en niemand kent of weet die mij bijstaat? Ik kom alleen nog maar met oude en zieke mensen in contact (woon in een senioren complex) of veel mensen uit mijn verleden zijn intussen dood.

Hoe gaat het genderteam om met autisme en ADHD, lees elders hier op dit forum dat ze nogal negatief hiertegen over staan om met je verder te willen gaan.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Fay »

Dergelijke diagnoses zijn iig reden om je nog meer binnenstebuiten te keren, men is gewoon alert en wil alles van je weten , het hoeft geen probleem te zijn, maar er gaat wel extra aandacht naar uit voordat je groen licht krijgt, dat kan resulteren in verplichte extra gesprekken met een deskundige buiten het vu

Fay
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Raisa »

Hakuna schreef:Hoe gaat het genderteam om met autisme en ADHD, lees elders hier op dit forum dat ze nogal negatief hiertegen over staan om met je verder te willen gaan.
Het genderteam is dan voorzichtiger omdat ze eerst willen uitsluiten dat het om een obsessie gaat.
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Hakuna »

Dit beloofd al niet veel goeds voor de diagnostiek traject. IK heb in het verleden nog noot met een psycholoog gesproken over mijn wens voor transgender. Het enige wat wel bekend is dat ik met autisme en ADHD arbeidsongeschikt ben verklaard en geen auto mag rijden. Pas als ik in het diagnostiek traject kom zal ik voor het eerst erover praten en aangeven dat ik vrouw wil zijn en deze wens al sinds mijn 7 jaar heb.

Maar vergeet niet ik kom uit een heel traditioneel gezin waarin nooit gesproken werd hierover en daarbij ook nog eens uit een erg problematisch gezin met twee verslaafde broers (inmiddels overleden) Mijn ouders wilden nooit hebben dat ik met meisjes of vrouwelijke dingen bezig was, moest alles stiekem in in het geheim doen zoals mij vrouwelijk kleden ed. Pas toen ik rond de 25 jaar was kon ik voor het eerst eens in mij eigen huis vrouwelijk zijn.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Fay »

Je bent gewoon een van de velen met ook weer een uniek verhaal, en geen enkele trans zit daar met een onbeschreven verleden, maak je niet druk, als klopt wat moet kloppen krijg je groen licht

Fay
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Diagnostiek traject, welke eisen steld het UV?

Bericht door Hakuna »

Raisa schreef:
Hakuna schreef:Hoe gaat het genderteam om met autisme en ADHD, lees elders hier op dit forum dat ze nogal negatief hiertegen over staan om met je verder te willen gaan.
Het genderteam is dan voorzichtiger omdat ze eerst willen uitsluiten dat het om een obsessie gaat.

II heb toch wel een obsessie om vrouw te willen zijn, wat dat betreft twijfel ik niet. Al blijf ik wel realistisch dat hormonen op mijn leeftijd (50 jaar) minder effect zullen hebben dan op iemand van rond de 20 jaar. De veranderingen zullen eerder subtiel zijn, maar het feit dat ik met echt vrouwelijk kan zijn is voor mij belangrijker.