De bijwerkingen van androcur

Plaats reactie
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Janice »

Daar ben ik helaas pas geweest, ik neem aan dat een bel afspraak weinig zin heeft?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Anon20180501 »

Lijkt me nu juist een zeer geschikte vraag voor een telefonisch consult...
robin026
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2012, 11:23
Gender: Trans MtF
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door robin026 »

afgelopen vrijdag is bij mij een tromboze been geconstateerd! BUT, het grote vermoede bestaat dat dit veroorzaakt is door androcur/ en ja in de bijsluiter staat zoiets:

Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)

Kortademigheid. Raadpleeg in dat geval uw arts.

Trombose (bloedpropje in de aderen). Verschijnselen van trombose zijn een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, zelden een plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts, of ga meteen naar de Eerste-Hulpdienst. Heeft u ooit trombose gehad, dan mag u dit middel mogelijk niet gebruiken. Raadpleeg uw arts.

Nu krijg ik spuitjes en pillen om die propjes(in lies en in knie holte te laten oplossen) en een been zwachtel (2 mnd) om zo teveel vocht ophoping in mijn been tegen te gaan.
De arst die me vertelde van de tromboze, zei me wel dat het nu ff niet uit maakte om door te gaan met androcur/als dat maar niet een jaar word bv.

Kan dit mijn groenlicht(over 1,5 mnd. voor de planning vagina plastiek in gevaar brengen en mijn harte wens in rook op laten gaan?
Laat dat a u b niet zo zijn.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: De bijwerkingen van androcur

Bericht door Ylse »

Ik heb geen Androcur gebruikt en slechts een paar maanden Spironolactone. Als je wat mogelijk ongemak op de koop toe wil nemen zijn die 2 producten helemaal niet nodig, oftewel je kan zonder risico stoppen met de blockers.

Mijn operatie staat gepland voor 28 oktober. Wat ik niet weet is of een trombose je nu al vertraging op kan leveren voor je vaginaplastiek.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Plaats reactie