sneller ziek?

Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

sneller ziek?

Bericht door Robyn »

Kan het zijn dat ik onder invloed van hrt vaker en sneller ziek ben?

Ik heb enorm last van spierpijn en vermoeidheid. Maar ik heb de afgelopen 3 maanden hrt, 2x flink ziek geweest en last vd luchtwegen en nu begin ik weer ziek te worden. Ook bij de minste of geringste inspanning breekt het zweet me uit.
Groetjes,
Robyn
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: sneller ziek?

Bericht door Anon20180501 »

Je klachten (mij bekend) komen vaker voor Robyn, alleen ziek werd ik er persoonlijk niet sneller en vaker door. Ik ben geen dokter maar dat je weerstand zou (kunnen) verminderen en je dus sneller en vaker ziek wordt kan ik me ergens wel voorstellen. Ik zou het in ieder geval wel even met mijn endocrinoloog besproken hebben.

Beterschap.. :hug2:

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: sneller ziek?

Bericht door Sophia »

Sneller ziek tot nu toe nog niet gemerkt, de vermoeidheid en spierpijn(sneller dan eerst) zijn zeker te merken
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: sneller ziek?

Bericht door Jeste »

Robyn schreef:Ook bij de minste of geringste inspanning breekt het zweet me uit.
Bij inspanning kreeg ik het ook veel sneller warm. Nou was dat ook al zo voor dat ik met HRT begon, maar het werd toen wel heel erg. Die inspanning werd niet eens zwaarder, maar ik kreeg het er gewoon veel, maar dan ook veel, warmer van.
Nu ik alweer een tijd geen cyproteronacetaat hoef te gebruiken valt het me op dat ik het nu minder snel warm krijg. Zeker nu het weer kouder wordt. Ik had afgelopen week zelfs m'n jas aangehouden toen ik op een koude morgen aan het fietsen was.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.