Female urethral reconstruction

Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Female urethral reconstruction

Bericht door Danielle »

Als ik Thomas zo begrijp gaat de vraag om een cosmetische vagina, eigenlijk alleen een vulva (de vagina is feitelijk alleen het inwendige deel van het orgaan). Het is een optie waar ik wel over gesproken heb met de pyscholoog van het genderteam. Minder zware operatie, minder nazorg, niet dilateren. Maar wij kwamen destijds samen tot dezelfde conclusie als hier: mocht je je bedenken dan is een vagina mét diepte niet meer mogelijk. Ook al was ik toen (en eigenlijk nog steeds) niet van plan aan penatratieve seks te doen (lesbisch en a-seksueel). Ik heb bewust niet voor die optie gekozen. Ik vraag me af of ze bij het VUmc deze optie überhaupt wel eens uitvoeren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
anneduelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2013, 15:04
Gender: Vrouw

Re: Female urethral reconstruction

Bericht door anneduelle »

Ik vraag mij even iets af Thomas. Op 22-2-15 schrijf je dat je een V in je paspoort wilt. En nu heb je dat inmiddels. Het kan, maar waar heb je de psychische gesprekken dan gehad? Daar worden deze dingen ook besproken. Sorry, maar ik vind het allemaal zo vaag.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Female urethral reconstruction

Bericht door Jeste »

Danielle schreef:Ik vraag me af of ze bij het VUmc deze optie überhaupt wel eens uitvoeren.
Of dit werkelijk wordt gedaan weet ik niet, maar nu ik dit lees herinner ik me wel dat dit bij mij één van de mogelijkheden was.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Female urethral reconstruction

Bericht door Jannet V »

Een vaginaplastiek zonder diepte is vast ook bij het VUMC mogelijk. In de aanloop bij het UMCG was mijn psychiater zelfs op de hoogte van die mogelijkheid dus ik kan me niet voorstellen dat het in Amsterdam niet gedaan wordt.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.