Gezichts operatie van VUMC??

AutumnFaeri
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:03
Gender: Vrouw
Locatie: Den haag
Contacteer:

Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door AutumnFaeri »

Dus ik zit al een hele tijd achter FFS, en ik wil het zo enorm graag doen, liefst volgend jaar zo snel mogelijk. Alleen toen ik dit vertelde aan mijn psycholoog en ze zei dat het mogelijk kan vergoed worden door hun of door iets? Het heet niet persee FFS maar het heeft hetzelfde idee erachter...
Dus... Zou het nou echt mogelijk zijn dat ik het vergoed kan krijgen of zitten ze maar weer te knoeien met me? VUMC is niet echt bepaald... leuk. Er werdt gezegt dat er 4 chirugen met me gaan praten erover en dan een beslissing nemen, heeft iemand anders deze gesprekken gehad? Ik zie mezelf echt niet blij zijn zonder zo'n operatie aan me gezicht van 90% van me dysforie zit aan me gezicht, 10% aan nog geen volle heupen/borsten hebben maar dat komt nog.

Ik hoor altijd hetzelfde ''je bent pas 21 en hormoonen kunnen je gezicht veranderen'' Dat klinkt wel leuk enzo maar het veranderd geen botstructuur, en ik heb al lang haar en zie er totaal niet als een cis meid uit in mijn mening, dus ik heb weinig hoop hierop.

En als ik zelf FFS moet betalen, hoeveel gaat het mij wel niet kosten? Het liefste doe ik eerst mijn kin en neus, dan mijn lippen en misschien me voorhoofd. Ik kan wel online FFS doen maar ik kan toch ook gewoon iemand anders vinden die goed is in photoshop??
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Veronica »

Er zijn paar zeldzame gevallen waar VU volgens sommigen ffs zou vergoeden, echter sprak ik transseksuelen die een heel mannelijk gezich hadden en waar beide VU en de verzekeraar nee zeiden, de kans dat VU ja zeg houden wij op 0,01%...

Van de foto's die ik van jouw zag uit een ander topic kan JK wel concluderen dat jij geen ffs nodig hebt, maar dat is mijn mening, uiterlijk zit erg tussen de oren soms aangezien ik zelf ook 1 en wat zou willen aanpassen ondanks dat iedereen zegt dat het niet nodig is, het ligt aan mij aangezien je altijd de oude ik blijft zien.

Alhoewel, hormonen doen hun werk dus daar ben ik qua gezicht iets positiever over geworden.

Qua ffs kosten hangt het af, je bent minimaal 4000 euro kwijt en afhankelijk wat je wilt laten doen en waar kun je vrolijk zelfs 20.000 euro kwijt zijn, ffs is een hele dure grap dat gewoon niet vergoedt wordt (ik hopr weleens van wel, harde bewijs van ja heb ik nooit gezien, harde bewijs van nee helaas wel)

Overigens als je geld ervoor hebt of zal hebben, doe een ffs in bijvoorbeeld België, goedkoper en beter dan bij VU...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Kimmiex
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2015, 20:07
Gender: Transgender

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Kimmiex »

Ik hoor vaak van mensen wacht maar met je hormonen,maar ik zou ook graag zon operatie willen heb gehoord van mijn arts dat ze het vergoeden als je op je 30e of 40e in transitie gaat maar ik vind dat onzin ik ken een transmeisje die is 19 ook al lang aan de hormonen maar sorry dat ik het zeg maar heeft een erg mannelijk gezicht het zal zo mooi voor haar zijn en ook voor mij dat dit vergoed kan worden.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Veronica »

Kimmiex schreef:Ik hoor vaak van mensen wacht maar met je hormonen,maar ik zou ook graag zon operatie willen heb gehoord van mijn arts dat ze het vergoeden als je op je 30e of 40e in transitie gaat maar ik vind dat onzin ik ken een transmeisje die is 19 ook al lang aan de hormonen maar sorry dat ik het zeg maar heeft een erg mannelijk gezicht het zal zo mooi voor haar zijn en ook voor mij dat dit vergoed kan worden.
Ik moest dit 4 keer nalezen voor ik eindelijk wist wat jij bedoelt...

Nee, ffs wordt ook niet na je 30ste of 40ste vergoed, ik heb nooit bewijs gezien van wel maar genoeg mensen gezien die nee te horen kregen.

Je arts weet blijkbaar niet waar hij het over heeft.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Kimmiex
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2015, 20:07
Gender: Transgender

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Kimmiex »

Veronica schreef:
Kimmiex schreef:Ik hoor vaak van mensen wacht maar met je hormonen,maar ik zou ook graag zon operatie willen heb gehoord van mijn arts dat ze het vergoeden als je op je 30e of 40e in transitie gaat maar ik vind dat onzin ik ken een transmeisje die is 19 ook al lang aan de hormonen maar sorry dat ik het zeg maar heeft een erg mannelijk gezicht het zal zo mooi voor haar zijn en ook voor mij dat dit vergoed kan worden.
Ik moest dit 4 keer nalezen voor ik eindelijk wist wat jij bedoelt...

Nee, ffs wordt ook niet na je 30ste of 40ste vergoed, ik heb nooit bewijs gezien van wel maar genoeg mensen gezien die nee te horen kregen.

Je arts weet blijkbaar niet waar hij het over heeft.
het kwam bij hem op neer dat als je een erg veel mannelijke trekjes hebt wat duidelijk te zien is dat het nog mogelijk was.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Veronica »

Zelfs dan krijgen velen een nee te horen, wordt gewoonweg niet vergoedt.

En als ik even die paar gevallen mee tel waar geen bewijs van is of het klopt, die mensen hebben volgens hunzelf het via de rechter afgedwongen, echter geen bewijs = niet gebeurt vind ik.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Barbarella »

Het zou toch heel naar zijn als er mensen door een topic als dit valse hoop wordt gegeven.

Barbarella

P.S

Ja ik weet dat ik nog in een aantal topics moet antwoorden.
Ik heb teveel potjes op het vuur.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door Veronica »

Barbarella schreef:Het zou toch heel naar zijn als er mensen door een topic als dit valse hoop wordt gegeven.

Barbarella

P.S

Ja ik weet dat ik nog in een aantal topics moet antwoorden.
Ik heb teveel potjes op het vuur.

Barbarella
En aangezien die kans extreem laag tot onmogelijk is, vind ik valse hoop geven alleen maar erger, ik ben liever eerlijk over hoe het zit dan dat ik iemand blij maak met een dooie mus.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door doll89 »

Als alternatief zou je ook fillers kunnen proberen,, bijvoorbeeld voor je jukbeenderen en eventueel lippen etc. Of je neus kun je er ook mooier/rechter mee maken als dit je zou storen. Dit maakt ook een stuk vrouwelijker en is makkelijker te betalen. Verdiep je er eerst wel even goed in op internet, ik zou alleen Juvederm Voluma aanraden.. 1.5 tot 2 jaar effect en kan al vanaf 350 euro. Het geeft volume en vrouwelijke vorm aan je gezicht..
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Gezichts operatie van VUMC??

Bericht door athena1978 »

Ik heb mijn neus, kin, en jukbeenderen, stembanden laten doen in een periode van 5 jaar na mijn srs en heb dat allemaal vergoed gekregen. maar de tijden zijn veranderd. Vroeger kreeg je ook een borstvergroting vergoed.
Plaats reactie