Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Marina1993 »

???

Word gek bij alles wat ik doe denk ik dat het fout is.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Raisa »

Kun je die vraag iets duidelijker stellen? Waar denk je precies aan?
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Marina1993 »

Nou gewoon bijvoorbeeld als ik m'n borst stoot dan denk ik dat ze niet meer gaan groeien..
en ik haal die paar haartjes op mn tepel weg met pincet denk ik ook dat ze niet meer groeien..

soms als ik snoep denk ik ook dat ik t verkeerd doe..

heb gwn het gevoel dat ik het verpest:(
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Raisa »

Ik denk dat je er wat te angstig/voorzichtig mee bent. Je kan gewoon normaal leven met hrt, en als je niet rookt, weinig drinkt en sport dan worden de resultaten alleen maar beter.
marlies
Gast

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door marlies »

Over dat soort dingen hoef je je echt geen zorgen te maken. :hug2:
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Hedwich »

Alle dingen die bij mij in eerste instantie "slecht" vielen / voelden zijn overgegaan of bleken eigenlijk heel normaal te zijn voor een vrouw. Het gewenningsproces kan stress geven, maar uiteindelijk zijn het allemaal "gewone" vrouwendingen die je zullen overkomen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Jeste »

Dat weinig drinken lijkt me in sommige situaties toch wel lastig.
Sinds het voor mezelf duidelijk is geworden dat het het best voor mij is om de transitie in te gaan ben ik wel minder gaan drinken. De eigenaresse van de drankwinkel, hier in de buurt, ziet me minder vaak komen.
In sommige situaties is het echter lastig om van de alcohol af te blijven. Alleen al omdat alcoholhoudende dranken over het algemeen veel lekkerder zijn.
Thuis lukt het vaak wel om geen alcohol te drinken, want daar heb ik verschillende soorten thee, geserveerd in extra grote bekers, en verschillende alcoholvrije bieren, maar bij het uitgaan kom ik toch bijna altijd bij de alcohol uit.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Hedwich »

Drinken en androcur is een slechte combi, is mijn conclusie. Tja, dat was ook in het begin van de HRT, dus het kan technisch gezien ook de estradiol zijn. Maar de androcur is gewoon slecht voor je lever. Tel daar alcohol bij op... Gelukkig "went" de lever aan nieuwe omstandigheden, net zoals bij alcohol zelf. Ik kon beide eerst niet naast elkaar verdragen, inmiddels durf ik een tablet androcur weg te slikken met een slok wijn... maar meer dan 1 glas volt gewoon absoluut niet fijn... het was ff wennen; ik heb een tijd droog gestaan en drink nu nog sporadisch een beetje, maar ik mis het niet echt meer.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Arike »

Hmmm... /me twijfelde even wat hier op te schrijven...
Maar persoonlijk heb ik nog niets akeligs gevoeld van de combi van alcohol en moontjes...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Joy
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2012, 19:58
Gender: Vrouw

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Joy »

Ik heb tijdens mijn hormaaonperiode gewoon gedronken op feestjes enzo. Thuis in de regel ook wel gewoon wat hoor.
Het blijft voor mij nog steeds hoe een lichaam erop reageert. Kijken naar mezelf(iet rokend, wel mee rokend) heb ik totaal geen hinder ondervonden van het effect van de hormonen. OOk de instelling mentaal speelt voor mij er een grote rol bij, hoe positiever je bent, des te makkelijker je dingen accepteerd.
Ik kan voor mezeld terugkijkend op een mooie tijd waar ik dingen gedaan heb om mijn leven leuk te houden.
En mijn lichaam is goed ontwikkeld, al zeg ik hetzelf.