Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Hedwich »

Ik sta wel te kijken van mij verschuiving in alcohol-tolerantie. Vroeger zoop ik namelijk als een tempelier. Misschien is het ook wel een psychisch effect. Op een gegeven ogenblik (toen ik iets meer dan een half jaar uit de kast was) kreeg ik al heel snel een droeve dronk over me. Sindsdien ervaar ik het effect van alcohol (maar ook THC) als onplezierig en zelfs bedreigend.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Judiana »

dat klinkt als eng !

ik drink niet dus kan me er niet iets bij voorstellen maar het klinkt als eng...
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Jeste »

Hedwich schreef:Misschien is het ook wel een psychisch effect.
Dat denk ik ook. Sinds dat T-gebeuren voor mij niet alleen maar een gedachte is die wel weg zou gaan, maar iets om serieus aan te pakken wordt ik vaak suf van de alcohol. En ook van wiet roken. Alleen als ik écht trek heb dan werkt het en dan smaakt het ook lekker, maar dat komt veel minder vaak voor.
Het speelt ook mee dat ik voor m'n gevoel heel erg man ga worden door drinken, blowen en roken. Dan is de trek natuurlijk snel weg.
Soms denk ik wel eens terug aan die tijd dat ik de gedachte had dat ik wel gewoon als passabel man door het leven zou kunnen. Wat smaakte de drank toen toch lekker en de wiet ook.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wat mag nu wel en niet tijdens HRT

Bericht door Arike »

Jeste schreef:Het speelt ook mee dat ik voor m'n gevoel heel erg man ga worden door drinken, blowen en roken. Dan is de trek natuurlijk snel weg.
Dat kan ik mij voorstellen dat de trek dan snel weg is...

Ik vraag me trouwens af of er meer zijn die dit gevoel hebben (ik herken het bij mezelf overigens niet...)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"