Chirurg

Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Chirurg

Bericht door Eva »

Niet heel expliciet, Heleen. Ik heb het terloops genoemd en daar werd niet op ingegaan. Was overigens bij de intake/ screening.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Chirurg

Bericht door Venka »

Dus als ik het goed begrijp Eva,loop jij Tanja?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Chirurg

Bericht door Eva »

Klopt, Aafke.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Chirurg

Bericht door Venka »

Als je vanavond op de chat bent wil ik daar eens met jou over spreken.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Chirurg

Bericht door NaomiClareNL »

Ik heb destijds bij VUmc duidelijk aangegeven dat ik ook bij Tanja van Hengel / P.I.G. zat. Wie het eerst was zou de job krijgen. Dat liep anders...
Moet wel zeggen dat de diagnose bij Tanja grondiger was maar dat ik een betere klik heb met Immélie Peeters van het Vumc. Heb ik dan weer geluk aan gezien alle ellende. Overstappen naar VUmc is geen probleem, je moet je gewoon aan hun wachtlijsten houden en leven met hun hoogmoed. Alleen zij weten hoe het moet en hoe het zit en anderen kunnen dat niet. Dus accepteren ze ook niets van anderen...

Voordeel van Tanja is dat ze je vaker wil zien tijdens de hormonen, elke maand, dus eventuele problemen kan ze gelijk verhelpen. Daarvoor hoef je dus niet eerst maanden te wachten en dan alsnog doorverwezen te worden naar reguliere GGZ.
Zelfs als je besluit om je trajekt bij VUmc voort te zetten kan het nuttig zijn om met Tanja in kontakt te blijven. Ze heeft tenslotte veel kennis van de materie en als je de diagnose daar ook al gedaan hebt dan kent ze je en je eventuele andere problemen natuurlijk al. Scheelt weer een hoop uitleggen aan psychologen elders die mogelijk minder ervaring met gender dysforie hebben.

Tanja's diagnose schijnt tegenwoordig wel door Gent erkent te worden. VUmc wil niet met haar samenwerken omdat ze een aantal klachten aan de broek gehad heeft van mensen waar het mis ging. Alsof dat in 40 jaar VUmc niet gebeurd is...

Alles overziende: ben je zelfstandig, heb je niet al te veel bijkomende problemen en is het geen probleem het nodige te moeten regelen in geval je een operatie in het buitenland wilt hebben (met name buiten Europa), dan is Tanja / P.I.G. gewoon de betere oplossing.

Er zijn echter ook mensen die haar tegenover mij een "zweefteef" genoemd hebben (zal wel komen door die posters over enneagram en zo die er hangen) en na 2 sessies bij haar weggegaan zijn. Heb dat niet zo ervaren. Wel dat ze betrokken is

Bij mij is het om andere redenen mis gegaan maar ik hoor verder goede verhalen over haar en zou haar ook nu nog gewoon aanraden. Niet geschoten is altijd mis en je moet toch wat tijdens die lange wachtlijsten. Bijvoorbeeld aan bijkomende problemen werken....
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Chirurg

Bericht door NaomiClareNL »

EvaVanA schreef: Dan nog iets wat je niet vroeg. Zekerheid.
Die is er niet.
De PIG is een particuliere organisatie met weliswaar de benodigde bevoegdheden, maar kan natuurlijk bankroet gaan, door welke oorzaak dan ook. Het VUmc wat dat betreft veiliger? Volgens mij niet. Als mijn informatie juist is had het eerder dit jaar weinig gescheeld of het hele genderteam daar was opgeheven bij gebrek aan geld.
Een groep verzekeraars schijnt over de brug gekomen te zijn met fondsen die het voortbestaan van het team voorlopig veilig stellen.
Dit had ik nog niet gehoord. Schrik ik erg van Eva. Kun je dit wat meer toelichten? Wellicht in een ander draadje of pb?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Chirurg

Bericht door Eva »

Kan het even niet meer vinden, Naomi. Heb hulp ingeroepen op FB.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Chirurg

Bericht door Eva »

FB is soms wel fantastisch :)
Een van de reacties:
Jos heeft dat verteld in zijn lezing op de vrouwengroep in Amsterdam over het VUmc genderteam.
De precieze cijfers herinner ik mij niet meer maar verzekeraars hebben hen een injectie van meer dan een miljoen gegeven waardoor ze weer vooruit kunnen. Van dit geld willen ze een extra secretaresse (flexwerker) inhuren en een psycholoog. Ook is de vergoeding voor de genitale epilatie voorlopig weer geregeld.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Chirurg

Bericht door Heleen »

Ik zit hier niet voor 1 partij hoor. Ik ben er erg voor dat iedereen diegene kiest die hem/haar het beste ligt....Ik ben bij Tanja en het VU geweest. Mijn keuze had niets met goed of slecht te maken.

Ik lees in het FB verhaaltje niets over faillissement, alleen iets over extra om (waarschijnlijk?) de achterstanden te bestrijden (of het niet nog verder achteruit te laten hollen, kan ook).

Overigens is de procedure mbt genitale epilatie via het VU een lachertje, dat even daargelaten.
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: Chirurg

Bericht door Zef »

Eva, dank je wel voor je uitgebreide reactie en alle anderen ook voor de aanvullingen!
Ik heb een heel goed gevoel bij het VUmc dus daar ga ik voor. Ik ben van plan er morgen heen te bellen. Ik hoop dat het lukt, telefoontje naar m'n huisarts stelde ik ook steeds uit.

Hoelang moet je de real life experience doen voordat je aan de chirurgie mag? Liefst zou ik, na de diagnose en wanneer de hormoonbehandeling start, zo snel mogelijk mijn naam wijzigen en onder het mes gaan; na 3 maanden bijvoorbeeld. De real life experience lijkt me gewoon erg lastig met borsten en mijn vrouwennaam.