Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door NaomiClareNL »

Heb ik dus weer.

Blijkbaar hebben de endo's (in ieder geval Van Trotsenburg) besloten als harde eis te stellen dat in de drie maanden voor de operatie (danwel 3 maanden voordat de RLE afloopt en het besluit genomen wordt dat je voor de operatie gaat, dat is me niet geheel duidelijk geworden, ga dat nog navragen) het T-niveau <1 MOET zijn. Is dat niet het geval dan volgt er een automatisch njet tijdens de vergadering. Dit om te ervaren hoe het is na de operatie.

En de psychologen mogen het in een gesprek gaan uitleggen, dat kan niet per telefoon. Dat hadden ze de psychologen nog niet verteld (kwam tijdens de meivergadering 2 donderdagen geleden dus aan het licht, mijn psychologe was duidelijk zeer boos daarover, ze vond dat de endo's dat dan maar moeten gaan uitleggen)..... Geweldige communicatie weer....
Heerlijk dus, een week of langer moeten wachten zonder te weten wat er nu precies besloten is maar wel weten dat het niet goed is want dat hadden ze dan wel verteld.

Ik ben de tweede die het bij mijn psychologe overkomen is, de eerste heeft al een klacht ingediend.

Je bent dus gewaarschuwd. Let er dus op bij het 9 maanden en 12 maanden gesprek. Vraag zelf duidelijk om alternatieven als je problemen hebt met androcur anders loop je dus tegen hetzelfde op als ik.

Ook als je problemen hebt met het gebruik van / effekten van androcur dan lijkt het erop dat ze je dat spul eerst door de strot gaan duwen en dan wel verder zien. En als het dan mis gaat dan is het niet een fysieke oorzaak maar een psychische... Dat proberen ze mij ten minste wijs te maken, ook vanmiddag probeerde Van Trotsenburg dat weer. Of het is zijn wraak voor het feit dat ik hem voor het blok gezet heb in januari en dat het werkte, hij was eind februari nog hoogst verbaasd dat ik me zo snel weer niet depressief voelde.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

Afgelopen donderdag was ik bij de endo in het VU. Ze hebben een nieuwe vrouw aangenomen. Ik zei dat ik was opgeknapt na de halvering van mijn dosis adrocur betreft vermoeidheid, in het 9-maand gesprek. Op dat moment was mijn T <1. Geen idee wat het nu is; Ze vroeg me of dat mentaal of fysiek was. Ik heb gezegd dat ik het moeilijk vond het onderscheid te maken, maar dat het denk ik mentaal was.

Ik zit nu in dubio wat te doen: morgen Jos bellen en een bloedttest eisen en als de waarde >1 een verhoging van de dosis eisen? Ik wordt 7 juni besproken voor doorgang naar de plastisch chirurg. Ik weet namelijk niet wat mijn T-waarde nu is.

NB: bedenk wel dat cypro / androcur als bijwerking neerslachtigheid kan geven.
inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door inge »

Ja, VU en communicatie is geen goede combinatie. Ik kreeg iedere 3 maanden de hormonen middels het meno implant. Van trotsenburg stelde in een brief naar mijn huisarts, nee, niet iedere 3 maand, maar eens in de 6 maand. Door deze vertraging voelde ik me psychisch veel wiebeliger. Ik heb nu gevraagd het VU vervanging te regelen voor het meno implant. Weer geen reactie. Ik vind het schandelijk, dat ze patienten zo laten zwemmen. Voor mij wordt het ook de hoogste tijd een klacht in te dienen, want ze nemen me niet serieus, of ik ze nu vriendelijk iets vraag of boos of dreigend. Ik ben hier echter te moe voor.

Gaarne reacties van post op MTV, die ook het meno implant gebruikt hebben, wat hiervoor als vervanging wordt voorgeschreven?

Groetjes inge
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

inge schreef:Gaarne reacties van post op MTV, die ook het meno implant gebruikt hebben, wat hiervoor als vervanging wordt voorgeschreven?
[moderator]
deze reacties aub in een nieuw topic.
inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door inge »

Oh sorry, moet ik het zelf in een nieuw topic zetten? Plaats niet zo vaak een reactie
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

inge schreef:moet ik het zelf in een nieuw topic zetten?
Graag, Inge. En daartoe heb je alle vrijheid.
marlies
Gast

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door marlies »

NaomiClareNL schreef: Vraag zelf duidelijk om alternatieven als je problemen hebt met androcur anders loop je dus tegen hetzelfde op als ik.
Doet de VU daaraan dan? Ik dacht dat ze een 'androcur of rot maar lekker op'-beleid voerden?
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Joyce »

NaomiClareNL schreef:Heb ik dus weer.

Vraag zelf duidelijk om alternatieven als je problemen hebt met androcur anders loop je dus tegen hetzelfde op als ik.

O
Tijdens Self-medicatie 200 mg Spironolactone pd gebruikt, geen merkbare psychische en / of emotionele invloeden ervaren, wel resultaten.
Hoe kijkt het VU dan aan tegen dit medicijn?

Groetjes Jacinda
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

Jacinda schreef:Tijdens Self-medicatie 200 mg Spironolactone pd gebruikt, geen merkbare psychische en / of emotionele invloeden ervaren, wel resultaten.
Hoe kijkt het VU dan aan tegen dit medicijn?
Wat telt is de RLE voor monitoring. Binnen dat tijdsvlak zul je naar de endo worden gestuurd, die je cyproteronacetaat / andocur gaat voorschrijven naar de endo's eigen inzicht. Dat kan wel worden bijgesteld tzt, maar wat de endo voor jou bedenkt en wat de endo naar aanleiding daarvan waarneemt is wat telt.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik vind het raar, voor cis-vrouwen is een T-waarde van boven de 1 hartstikke normaal, 3 lijkt de bovengrens (http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency ... l%20Values" target="_blank en wikipedia). Ik heb zelf <1 of onmeetbaar uberhaupt niet als doel, (een kleine hoeveelheid) testosteron is wat mij betreft ook nodig. Anders voel je je toch maar rot.

Maar ja, ze hebben weer een nieuw ideetje gevonden om te gatekeepen?