Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door NaomiClareNL »

Arike schreef:Ik had meer de indruk dat de VU-endo's nou niet echt serieus naar de bloedmeting uitslagen keken... Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die wel eens met haar VU-endo enigszins gedetailleerd een uitslag van bloedprikken is doorgelopen?

on topic: het komt mij tamelijk bizar over, dat iets wat nog nooit op de VU is aangegeven als probleem nu ineens als criterium voor "go or no-go" wordt gebruikt ...:roll:
De eerste endo die ik zag was nog in opleiding. Zij heeft wel snel met mij de waarden doorgelopen. Er was iets met het ijzergehalte (net boven de bovengrens) en dat was de volgende keer opgelost. Verder een aantal waarden afgelopen winter met Van Trotsenburg nagelopen om te kijken of er wat anders te zien zou zijn. Verder is er alleen naar de oestrogeen en testosteronwaarden.

Vraag me niet waarom de endo's dit doen, weet het ook niet. Mijn psychologe was echter zeer boos op de endo's. De psychologen werden er op de vergadering mee geconfronteerd....
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Xandra »

Cijferfethisme is niet alleen politieke term maar geldt ook bij transen en endocrinologen. Belangrijker dan de cijfertjes is toch hoe je je voelt! Indien je happy bent wat is dan het belang van de lab uitslagen?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

Net met Jos gebeld en mijn zorgen uitgesproken. Ik hoef me (uiteraard) nergens zorgen over te maken. Wat helpt is dat mijn T-waard al geruime tijd onder de 1 is. Alleen is het nog niet gemeten na de verlichting van de cypro-dosis (2 -> 1 pil per dag (50 mg / pil) ). Van een beleidswijziging van de endo's weet hij niets (maar goed, dan heb ik in ieder geval een "melding" gedaan). Bovendien, zegt hij, zijn er genoeg patiënten die geruime tijd op minder of geen cypro gedijen (en dat is prima; verzwegen argument). Ik vroeg of een extra T-meting zinvol was voor mij. "Neeeuuuj".

Nouja, ik denk dat ik het er mee ga doen. :|
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Kitty »

Hedwich schreef:Net met Jos gebeld en mijn zorgen uitgesproken. Ik hoef me (uiteraard) nergens zorgen over te maken. Wat helpt is dat mijn T-waard al geruime tijd onder de 1 is. Alleen is het nog niet gemeten na de verlichting van de cypro-dosis (2 -> 1 pil per dag (50 mg / pil) ). Van een beleidswijziging van de endo's weet hij niets (maar goed, dan heb ik in ieder geval een "melding" gedaan). Bovendien, zegt hij, zijn er genoeg patiënten die geruime tijd op minder of geen cypro gedijen (en dat is prima; verzwegen argument). Ik vroeg of een extra T-meting zinvol was voor mij. "Neeeuuuj".

Nouja, ik denk dat ik het er mee ga doen. :|
50 mg is meestal voldoende Hedwich.

Wat ik me wel afvraag... als de vu niet kleiner kan meten dan 1... hoe weet je dan of je in een gezonde vrouwelijke range zit?
"<1" kan ook "0" betekenen nl.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Kitty »

Hedwich schreef:
Arike schreef:Ik had meer de indruk dat de VU-endo's nou niet echt serieus naar de bloedmeting uitslagen keken... Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die wel eens met haar VU-endo enigszins gedetailleerd een uitslag van bloedprikken is doorgelopen?
De endo's van het VU hebben tot nu toe bij mij steeds naar de T-waarde gekeken. "Netjes en snel onder de 1,0". Op mijn verzoek hebben ze nog een keer extra mijn leverfunctie gecheckt. Nooit meer iets van vernomen, dus zal wel goed zijn. Ze hanteren ook in extremo "geen bericht, goed bericht" naar mijn idee.
nee niet waar.
Ik heb een half jaar na herhaaldelijk bellen gewacht op mijn uitslag van de DXA scan en dacht toen uiteindelijk ook maar... "geen bericht zal wel goed bericht zijn"
Niet dus want ik heb osteoporose...

ALTIJD alles navragen en controleren dus!!!
(geen grapje)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Beleidswijziging mbt niveau T vlak voor operatie?

Bericht door Hedwich »

Kitty schreef:ALTIJD alles navragen en controleren dus!!!
Wat mij betreft de tip van de week.