eerste gesprek VU

Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Venka »

Tyler schreef: Ik ben nog steeds verbaasd over hoe passebel ze me vonden. Ik werd vanochtend weer door iemand van de woningbouw aangesproken met mevrouw maar goed, ik stond dan ook in mn pj (fijn als die lui eens een keer zouden bellen van te voren). Voelt erg lullig weer.
Als ze je passabel vinden wil alleen maar zeggen dat je op de goede weg bent.Ik heb Maandag 2 juli mijn gesprek met een mevrouw.Een vraag van mijn kant waar ik zo over zat te denken.Krijgen MtF een vrouwelijke psych en FtM een mannelijke,of is dit gewoon willekeurig.
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Heleen »

@Aafke
Dat is willekeurig.
Damien7002
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 jun 2012, 11:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Damien7002 »

Ik had een vrouwelijke psycholoog in ieder geval.
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Tyler »

Ik denk dat het nog lang gaat duren voor ik zelf helemaal tevreden ben.

Succes Aafke! Ik had zelf een man, vond dat eerlijk gezegd wel fijn. Ik hoop dat ik bij mijn screening ook een man krijg. Dat praat toch makkelijker.
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Willy »

Tyler schreef:Ik denk dat het nog lang gaat duren voor ik zelf helemaal tevreden ben.

Succes Aafke! Ik had zelf een man, vond dat eerlijk gezegd wel fijn. Ik hoop dat ik bij mijn screening ook een man krijg. Dat praat toch makkelijker.
Ik had mevr. v.d. Putten, en vond het fijn dat het een vrouw was ;-)
My life just out of the closet ...
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Venka »

Ik vind het ook fijn dat ik een vrouw heb,ik praat makkelijkere tegen vrouwen dan tegen mannen.Ik wil niet iemand beledigen maar mijn ervaringen met bio-mannen zijn niet leuk en vind mannen stom.
Dankje Tyler het gesprek zal wel los lopen:)
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne
Contacteer:

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Gabriël »

Ik vind je ook erg passabel op je foto hoor Tyler!

En of ik een man of vrouw ga krijgen, maakt me niet zo veel uit, zolang diegene maar goed zijn werk doet en het klikt.
Al heb ik door de loop van de jaren op 1 persoon na geen goeie ervaring met mannelijke hulpverleners... :/ (variërend van me niet gehoord te voelen tot een behandelaar die ineens in de bak terecht kwam (waarschijnlijk vanwege fraude, maar de reden is mij nooit verteld)) Bij vrouwelijke hulpverleners heb ik gelukkig wel meer goeie dan slechte gehad.

En ja, met die labels, ben blij te horen dat ze het dan niet zo serieus nemen. Gelukkig weet ik nu achteraf waarom ik die verkeerde labels heb gekregen en kan het goed uitleggen waarom men dat dacht en waarom het niet zo is. Blijkbaar lijkt de combinatie Asperger + genderdysforie bij mij voor veel therapeuten op schizofrenie of een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Maar goed, dat is ook geweest omdat die psychologen van toen nooit verder vroegen naar dingen en een tunnelvisie hadden. Dan werden alle symptomen door hen uitgelegd op de verkeerde manier, waardoor er dus een verkeerd label kwam. :roll:
Maar goed, mijn huidige therapeut en psychiater weten wel hoe het zit, dus ik vertrouw erop dat ze een goed uittreksel hebben opgestuurd.
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Hedwich »

Ik wil nog even zeggen dat het fijn is dat je zo'n goede intake had, Tyler :D
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: eerste gesprek VU

Bericht door jacqueline »

nog al iemand met Asperger en genderdysforie...Het lijkt wel of iedere trans ook Asperger heeft...pfff
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Arike »

Mijn intake was met een mannelijke psych
De rest van het traject heb ik twee vrouwelijke psychen gehad
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Plaats reactie