eerste gesprek VU

Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Tyler »

Gabriël schreef: Blijkbaar lijkt de combinatie Asperger + genderdysforie bij mij voor veel therapeuten op schizofrenie of een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Eerlijk gezegd verbaasd dit me niet echt. Ik kan me voorstellen dat andere mensen dat denken omdat schizofrenie toch een bekender verschijnsel is dan genderdysforie. Ik denk ook dat de meeste mensen wel denken dat als je genderdysforie hebt je dat zelf heel duidelijk weet. Helaas is het niet zo simpel.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Jessy »

Soms lijkt het net solliciteren... dan weet je zelf wat je wil, maar moet je het nog perfect kunnen uitleggen om anderen te overtuigen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Venka »

Dat idee had ik ook al Jessy,je weet zelf wat je voelt en je weet wat je kan en hoe je het beleeft.Maar je moet wel een psych overtuigen dat je lichamelijk een vrouw wil worden en dat je niet gestoord ben zoals ik vaak hoor als ik met anderen over mijn probleem probeer te praten.vaak hoor ik je bent gek aan het worden,wie wil er nu vrouw worden,je bent een man dat is toch goed.Als ik zeg dat dat niet goed is kijken ze mij aan van..laat maar.Die jongen is niet te helpen...........ze willen of kunnen niet begrijpen wat mijn probleem is.De enigste die het leuk vind is mijn dochter,krijg zo vaak leuke opmerkingen dat ik mij leuk kleed.Als zij dat kan waarom een ander dan niet..................onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Eva »

In heel veel echte mannen schuilt natuurlijk ook wel een beetje een vrouw, Aafke. Het merendeel van die echte mannen vindt dat maar niks en wordt benauwd als een ander die andere persoonlijkheid in zichzelf wel de ruimte durft te geven. Zij geven er de voorkeur aan die gevoelens te onderdrukken, en vaak lukt dat ook.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Venka »

Ik heb het zelf ook lange tijd onderdrukt maar ben begin dit jaar letterlijk en figuurlijk helemaal ingeklapt en heb besloten voor mij zelf te kiezen,doe ik dat niet dan ga ik er onderdoor en daar heb ik niks aan en mensen in mijn leven ook niet.Sinds mijn coming out is er veel meer rust gekomen in mijn hoofd en voel ik mij redelijk.Op dit forum zijn zulke begrijpende mensen en dat doet mij ook goed.
/me begint een beetje verslaafd aan het worden op dit forum :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Eva »

Geloof me, Aafke, hier is ook wel eens wat onenigheid, maar over het algemeen is de onderlinge sfeer hier heel goed.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Tyler »

EvaVanA schreef:In heel veel echte mannen schuilt natuurlijk ook wel een beetje een vrouw
Ja dat heb ik nou ook. ;)

Aafke, ik denk dat het voor velen van ons zo is dat als we eenmaal de beslissing hebben genomen er een last van ons af valt. Zo heb ik dat zeker ook ervaren. Je zal steeds meer merken dat die rust in de gewone dingen gaat doorwerken. Het is logisch dat je je hier nu extra fijn voelt maar deze rust die je hier vindt zal je langzaam aan mee nemen in het dagelijks leven. Komt goed schatje.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Venka »

@Tyler bedankt voor je lieve woorden,dat doet mij goed.Ik had er zelfs een prop in mijn keel van gekregen. :hug:

@Eva Strubbelingen heb je overal,maar dat de sfeer hier goed is merk je direct,ik zat ook eerst op een ander forum maar daar werd soms behoorlijk seksueel gesproken.Daar waren leden die een neo-vagina wilden zien op foto,s en ik dacht hier moet ik niet zijn.Ik vind het hier heel relaxed,eerlijk en oprecht althans dat is mijn gevoel tot nu toe.
Cisca1953
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Cisca1953 »

Ik had mijn intake ook bij Thomas Steensma. Het eerste wat hij zei was; "Goh, normaal komen mensen hier als man binnen, maar hier zit een echte vrouw voor me". Ik dacht; "Òf je neemt me in de maling, òf je moet nodig naar de oogarts". Ik vond het wel een leuk compliment en hij had natuurlijk wel gelijk; ik had een beetje extra mijn best gedaan er netjes en verzorgd uit te zien. Dat schijnt toch wel te helpen.

Ja, Jos... Ik kan prima met hem opschieten, maar hij is soms behoorlijk bot en horkerig. Het is daar organisatorisch een mierenhoop en het verbaast mij dat er nog geen ernstige ongelukken zijn gebeurd.

Ik ben momenteel zwaar in overleg met het Managementteam over de vele klachten over het Genderteam. De wil om zaken te veranderen is bij een aantal mensen zeker aanwezig, maar het lijkt op trekken met een roeiboot aan een supertanker. Ik heb sinds half juni vorig jaar mijn groene licht voor de operatie. Afgelopen woensdag kreeg ik te horen dat de wachttijd waarschijnlijk nog een jaar is. Om gek van te worden. Uitwijken naar Thailand is voor mij financieel onhaalbaar.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: eerste gesprek VU

Bericht door Arike »

Bizar dat de wachtijden voor de srs nu weer zo oplopen... Het was juist verbeterd na de komst van Buncamper

/me geeft Cisca nog een extra dikke knuf voor deze zware tegenvaller
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"