diagnostische fase begint!!

Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Hedwich »

Ik zou op voorhand je psych niet afschrijven, Jacqueline. Die gast is immers goed genoeg bevonden om het tot het genderteam te schoppen. Dat zegt toch wat. En als je je tijdens de diagnose slecht bedeeld gaat voelen om de een of andere reden, kun je dat altijd altijd nog aankaarten en heb je bovendien een concreter handvat.
valencia
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 apr 2012, 14:12
Gender: Vrouw
Locatie: nederland

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door valencia »

gefeliciteerd en ik wens je veel succes ;)
Gebruikersavatar
Erin
Berichten: 305
Lid geworden op: 31 mar 2012, 21:18
Gender: Anders
Locatie: NoordOostpolder

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Erin »

Eerst gefeliciteerd.
jacqueline schreef:kent hier iemand Coumou Brand? Dat is de psych die ik daar krijg
Veel ervaring met hem heb ik niet, alleen met de intake. Maar ik heb hem in dat uur ervaren als iemand die serieus luistert. En hij kan een uur lang veel schrijven, ik had veel te vertellen :D

Ik denk dat je ook rekening moet houden met de rol van de psycholoog bij de VU, ze onderzoeken je. Daarbij krijg je weleens lastige vragen voor je kiezen om te kijken wat je reactie is. Dat is niet altijd makkelijk maar kan verhelderend werken, tenminste dat was voor mij het geval.
Dit is dus een andere rol dan een psycholoog die als hoofddoel heeft je weer op weg te helpen.

groetjes
Elise
Groetjes
Elise
Gender: van beide kanten iets.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Tyler »

Gefeliciteerd! Succes ermee. Het komt vast allemaal goed.
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Marlies160264 »

Gefeliciteerd meid, dat het eindelijk zover is, en heel veel succes !
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Silvia_weg »

Hedwich schreef:Ik zou op voorhand je psych niet afschrijven, Jacqueline. Die gast is immers goed genoeg bevonden om het tot het genderteam te schoppen. Dat zegt toch wat. En als je je tijdens de diagnose slecht bedeeld gaat voelen om de een of andere reden, kun je dat altijd altijd nog aankaarten en heb je bovendien een concreter handvat.
ze zitten verlegen om psychs bij het genderteam...lol dus het is nu niet bepaald zo dat psychologen staan te dringen om bij de vu te werken en het is dus ook niet zo dat ze per se bijzonder goed zijn...

ik heb ook de indruk dat er onderling.n bepaalde "verstandshouding" of "solidariteit" bestaat...en zelfs "afspraken"...werk van collega's word de hemel in geprezen...en van mensen buiten het genderteam hebben ze geen goed woord over...als je het.mij vraagt is het n kliek en kun je het beste gaan voor je doel ipv voor de "kundigheid" van de psychs daar.

het zal vast ook wel moeilijk zijn voor ze om geschikte collega's te vinden...want niet elke psycholoog is zo te kneden dat hij of zij binnen het genderteam past.
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Marlies160264 »

Hoi Jacqueline,

Die ken ik en ik vind hem heel aardig. Hij is mijn tijdelijke psycholoog totdat mijn psychologe weer terug is van zwangerschapsverlof. Ik ben bij hem op 19 juli voor het eerst geweest. Jij begint nu pas met de gesprekken, en ik heb nu net pas 13 juni het groene licht gekregen, maar als je aan de hormonen bent zoals ik heb je om de 3 maanden een gesprek. Maar jij moet als het klopt iedere maand of soms ook weleens dat ze een afspraak plannen over 6 weken, dat is afhankelijk van hoe vol de agenda zit. Ik weet niet of je nog meer wilt weten, maar dan hoor ik het wel, als ik je antwoord kan geven op de vragen. Succes alvast.
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: diagnostische fase begint!!

Bericht door Kim-NL »

Gefeliciteerd Jacqueline!

ik ben wel benieuwd.. hoe is je psych bevallen? Is alles goed verlopen?

X Kim