HDL-cholesterol

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

HDL-cholesterol

Bericht door NaomiClareNL »

Heb net deel 1 van een bloedtest die ik afgelopen vrijdag gedaan heb teruggekregen. Het deel zonder de hormonen, daar moet ik morgen nog achteraan bellen (vreemd maar goed).

Het lijkt erop dat alles heel netjes is, met 1 uitzondering: de HDL waarde.

De HDL waarde is nooit hoog geweest, sterker nog, als ik de gegevens erop nalees lijkt het erop dat op de momenten dat ik me slecht voelde mijn HDL waarde aan de onderkant van de range zat. Als ik me slecht voelde was oestradiol laag / dalend. De hoogst gemeten waarde was 1.41 en de laagste 1.00. Vrijdag was het 1.2.

Waarom zou dit van belang kunnen zijn? Zoals jullie weten heb ik problemen om mijn oestrogeenwaarden op peil te houden. Het blijkt dat HDL van belang is bij de produktie van steroïden waaronder oestrogenen...

http://en.wikipedia.org/wiki/High-density_lipoprotein" target="_blank
http://en.wikipedia.org/wiki/Steroid_hormone" target="_blank

Maar eens navragen eind van de maand bij de endocrinoloog.

Indien iemand hier nog wat licht op kan laten schijnen, graag. Bijvoorbeeld met waarden HDL en oestradiol.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: HDL-cholesterol

Bericht door NaomiClareNL »

En zoals ik al vreesde is de oestradiol gedaald.
Testosteron is weer als een idioot omhoog gegaan. Eens zien hoever het gedaald is volgende week bij mijn reguliere 3 maandelijkse bloedafname bij VUmc.
Tijd voor drastische aktie eind van de maand en het vuur zeer hoog oppoken als ze weer niets willen doen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF