Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zin en onzinverhalen over HRT

Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Silvia_weg »

Aster schreef:
Danielle schreef:
Ik heb trouwens het idee dat mijn inhammen langzaamaan weer een beetje dicht aan het groeien zijn. Ik zag daar kleine korte haartjes, die veel korter zijn dan de rest eromheen.
Dat kan wel kloppen ja. Volgens de VU, die zich wat dat betreft begrijpelijkerwijs indekt, komt verloren hoofdhaar niet meer terug onder invloed van hormoongebruik; alleen het kalingsproces wordt gestopt.

Maar ik heb idd MTF gezien bij wie het hoofdhaar door hormoongebruik na verloop van tijd weer terugkwam. Weliswaar van een andere kwaliteit dan voorheen, maar toch.

Er bestaat namelijk ook zoiets als 'luiheidskaalheid' waarbij de haarzakjes lui worden enz en vervolgens door hormoongebruik weer gestimuleerd.
Over 10 jaar komt er misschien een echte behandeling tegen kaalheid als ik zo de wetenschap volg. Zal vast wel peperduur zijn maar volgens mij kun je zelfs op termijn het type haar krijgen wat je zelf wenst :)
Heerlijk om over te dromen :)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Hedwich »

Ik ga vanaf vandaag weer estradiol hemihydraat nemen ipv estradiol valeraat. Ik ben benieuwd of ik er meer borstgroei van krijg. Een jaar geleden heb ik 3 maand op hemihydraat gedijd en in die tijd had ik mijn enige borstgroei. Ben benieuwd...
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door NaomiClareNL »

Hedwich, waarom was je van die hemi hydraat afgehaald en op de valeraat gezet en nu weer andersom?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Hedwich »

Ik krijg standaard progynova (stradiol valeraat) voorgeschreven. Door een toeval (denk ik) heb ik van mijn apotheek toen een portie hemihydraat (Estradiol Sandoz) gekregen. Het geldt als generiek middel voor valeraat. Eigenlijk zou het niet moeten uitmaken dus wat ik neem. Ik vraag het me door mijn ervaring af en ga dat testen.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Arike »

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van je test, Hedwich!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Danielle »

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring Hedwich.

Sinds twee weken zit ik nu ook aan de progynova. Nu had ik al opgemerkt dat er onder invloed van de androcur zich wat meer vet had verzameld op mijn borst (of ik ben gewoon dikker geworden. ;)). Maar na een week progynova merkte ik dat mijn tepels echt een enorm stuk gevoeliger zijn geworden. D'r is dus wat al gaande daar, ik had dat trouwens niet verwacht zo snel. Ook al had ik het kunnen weten, na een week androcur had ik ook al geen erecties meer.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door jacqueline »

hoeveel mg androcur slik je?? En hoe gaat het met de bijwerkingen?
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Zin en onzinverhalen over HRT

Bericht door Danielle »

Tweemaal per dag 50mg androcur en sinds twee weken ook nog tweemaaldaags 2mg progynova. Van de androcur heb ik geen grote bijwerking (de impotentie en verdwenen libido zie ik niet als negatief). Heb wel wat last gehad van een beetje vermoeidheid. Nu met die progynova erbij merk ik dat ik wat minder stressbestendig ben en ervaar ik wat stemmingswisselingen. Dat zal hopelijk wat bijtrekken als mijn lichaam aan de nieuwe hormoonbalans is gewend.
Mijn transitieblog: Fading Gender