Decapeptyl

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

Zo weer een dagje met draken geworsteld en de uitkomst is een beetje gemengd.

Gesprek met de psych was extreem kort, nog geen drie minuten. Ik heb niet de kracht en de geestelijke flexibiliteit op dit moment om een uur te bazelen over hoe hard je een deur mag dicht doen als je boos en teleurgesteld bent. Daar ben ik al niet echt in geïnteresseerd op goede dagen en al helemaal niet als ik worstel met het leven en niet weet of ik volgende week leef. Maar probeer dat maar eens aan een psychologe uit te leggen die als een stoomwals over je heen dendert. Uit zelfbescherming ben ik maar weg gelopen, zonder de deur dicht te doen ;) .

Het gesprek met de endo ging stukken beter. Eindelijk eentje die schrok van het verhaal, vragen stelde en ook antwoorden gaf. Helaas gaat mevrouw Griffth na afronding van haar studie terug naar Paramaribo, jammer voor ons goed voor hun. Resultaat is dat ik nu weer een testosteronblokker ga gebruiken en wel decapeptyl, 1 injektie per maand. Wel een beetje duur, 1 injektie kost € 300...

Nu maar hopen dat het deze keer wel werkt en blijft werken.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Decapeptyl

Bericht door Hexley »

Waarschijnlijk is het hier beter bekend als pubertijdsremmer. ;)

Het spul is wel erg duur maar driehonderd lijkt me wat sterk, zie: www.medicijnkosten.nl (de 3,75 mg). :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Decapeptyl

Bericht door Hedwich »

Ik heb nog bijna meegedaan aan een studie van het VU naar de werking van dat spul. Het is dus niet helemaal een onbekende. Maar dan had ik eerst een halfjaar zonder estro gemoeten en dat wilde ik niet, dus heb ik "gewoon" voor cypro gekozen.
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Decapeptyl

Bericht door Hexley »

De kans is niet zo groot maar een hersenbloeding als mogelijke bijwerking, dat is toch echt wel over de top en zeker als je naar de alternatieven kijkt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Decapeptyl

Bericht door Hedwich »

Die hersenbloeding zal "zeer zeldzaam" zijn als bijwerking neem ik aan. Maar extreem gedoe heb je bij elk medicijn.

Overigens vind ik de naam "decapeptyl" nog steeds klinken als een uitgestorven vliegend reptiel...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Decapeptyl

Bericht door Irene_de_Vreede »

Eentje met met tien vleugels he Hedwich ;-)
Irene
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

Irene_de_Vreede schreef:Eentje met met tien vleugels he Hedwich ;-)
Als ik vleugeltjes krijg laat ik een fotootje maken ;) , weet ik dat er in ieder geval iets werkt.

Een van mijn huisartsen wil dat spul wel inspuiten, nu wachten totdat het aan de apotheek geleverd is en de huisarts een gaatje heeft aangezien de andere op zwangerschapsverlof is en de vervangster dat soort dingen niet wil doen, blijkbaar.

@Hexley
Die €300 werd of door Jos of door de interniste in opleiding genoemd, weet ik niet meer. Misschien rekenen ze daar ook de handelingen van de verpleegkundige bij? Geen idee.

Wat dat risico betreft moet je dat afzetten tegen wat er al gebeurd is en wat er kan gebeuren. Dan neem ik dat voor lief. Heb de afgelopen 6 weken weer veel gedacht dat dood zijn de enig effektieve oplossing is voor mijn transseksualiteit. Geen hoop dat er ooit verbetering zal optreden, niet gehoord worden door de "expert" van Nederland en geen enkele andere endocrinoloog die ook maar een afspraak wil maken om me aan te horen.
En ik heb al min of meer een poging ondernomen dmv uithongering vorig jaar. Weet nog steeds niet hoe ik erin kwam en maar amper hoe ik eruit kwam. Weet niet of ik het een volgende keer kan voorkomen laat staan dat ik het wil....
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

Ging het met die spuit zetten toch bijna weer verkeerd vorige week maandag. Zal ook eens niet...

Bijwerkingen vallen tot nu toe mee (die kans op een embolie, want dat is het, is even groot als bij gebruik van de pil en hele volksstammen gebruiken dat spul zonder er verder bij stil te staan...) behalve dan het feit dat het probleem waar je aan lijdt de eerste weken erger word en dan pas minder. Met andere woorden, ochtenderekties en niet zo'n beetje ook. Was er zo goed als vanaf en dan is het toch opeens naar wakker worden op dinsdag. Vooral als je slecht slaapt en dan om 6, 8, 10 en 12 uur wakker wordt met, ja inderdaad iedere keer, een erektie. Grrr. Nou ja, hopelijk is dat in de loop van volgende week minder of zelfs voorbij...
Hopelijk heb ik dan ook langzaam maar zeker minder pukkels overal op mijn lijf. Had die sinds afgelopen december en ze waren de laatste tijd eindelijk minder geworden. Naar dus dat ze met een paar dagen al lekker fel rood kwamen opzetten.

Heb er nog steeds weinig vertrouwen in dat dit de oplossing is maar het is tenminste iets.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

Zo inmiddels de tweede spuit gehad, ook deze had weer de nodige voeten in de aarde. Blijkt dat vanaf maandag mijn gezondheidscentrum eindelijk verhuisd is naar een nieuw pand behalve de apotheek. Die zit een week lang verspreid over 2 andere apotheken. Maar dat stond dus niet op het briefje op de deur en betekende het nodige heen en weer geloop. Bleek mijn medicijn nog in de koelkast in het oude pand te liggen.... Medewerker snel ernaar toe met de koerier die toevallig ter plekke was. Slechts een klein half uur vertraging opgelopen en kreeg per ongeluk de volgende ook al mee. Die ligt dus nu bij mij 4 weken in de koelkast, ben ik niet zo heel erg gelukkig mee.

Anyway, de bijwerkingen waren conform de voorspelling (behalve die embolie dan en ook geen hoofdpijn) maar wel bijna 3 ipv 2 weken. Was bijna vergeten hoe een hoog libido voelt en de ochtenderekties, ugh, dit was al met al toch al flink gereduceerd, ook met alleen een verhoogde estradioldosis. Vooral als je slecht slaapt en om 6, 8, 10 en 12 uur iedere keer wakker wordt mét een ochtenderektie....
De ontstoken haarwortels waren bijna weg en kwamen ook weer flink terug, met name bovenkant buitenkant dijbeen en onderkant binnenkant dijbeen. Onderbenen, armen, buik en borst waren redelijk snel weer weg.

Nu maar zien of de estradiol hoog blijft en ik eindelijk wat positieve blijvende resultaten kan boeken. Ik hoe mijn adem echter niet in....
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Decapeptyl

Bericht door Alexandra »

Hi Naomi,

Is de methode hetzelfde als oestradiol injecties? in je beenspier? naalden van 4.5CM? die heb ik een tijd zelf gebruikt, maar niet lang gedaan, jezelf met zo'n spuit prikken was elke keer een mentale uitdaging.

Maar toch goed van je hoor! je lichaam heeft even de tijd nodig om de homeostasis opnieuw te vinden. Dat had ik ook met die injecties, duurde bij mij twee maanden voordat mijn lichaam eraan gewend was. Weet niet of het met een GnRh agonist ook zo is, maar het principe lijkt hetzelfde, omdat soms de substantie sneller wordt opgenomen en een andere keer weer niet. Dat is tricky met injecties.

Sterkte Meis!
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb