Decapeptyl

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

re testosteron
Er zijn endokrinologen elders in de wereld die het niet nodig vinden om een blokker voor te schrijven. Die schrijven een hogere dosis oestrogeen voor. Ben er nog niet achter wat die hogere dosis dan zou moeten zijn en of dat voor mij wel verschil maakt.
Met een dosis van 150 mcg pleisters 2x per week kon ik de testosteron nog niet veel lager krijgen dan 4-5.

Dat is blijkbaar te hoog voor Van Trotsenburg om toestemming voor de operatie te geven en die vervolgens ook helemaal niets doet om het wel naar beneden te krijgen. Als ik het bij die man niet voorkauw dan zal hij zeker geen initiatief vertonen. Maar dan moet je in zo'n gesprek met hem wel bij de pinken zijn en bijvoorbeeld om spironolactone vragen. Doe je het niet dan verteld hij uit zichtzelf er ook niet over en verteld je dus niet waarom hij er zo op tegen is. Laat staan dat er door hem andere alternatieven aangedragen worden.

Prutser eerste klas is mijn niet meer bescheiden mening over die man. Hoe eerder ik van zijn dikke vingers in mijn transitiepap af ben hoe beter.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Decapeptyl

Bericht door Gwendolyn »

NaomiClare, wat moet jij een sterke vrouw zijn om al dit ellende tot nu toe te hebben "overleefd" zoals men dat zegt. Maar uit eigen ervaring, waarvan ik van ochtend weer mee geconfronteerd werd, weet ik maar al te goed, het is zowel letterlijk als figuurlijk overleven. :?
Herkenning alom. Geestelijk al twee keer bijna letterlijk onder door gegaan.

Veel sterkte meid.

Liefs,

Gwendolyn
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Decapeptyl

Bericht door Anon20180501 »

@Gwendolyn
Ik reageerde op de reactie van Sasha. Ik denk dat de pre-op HRT eigenlijk meer psychologische effecten genereert dan fysieke. Dat fysieke komt volgens mij pas echt tot ontwikkeling zodra de zaadfabriek, oftewel de grootse T-producent, stil gelegd is door die te verwijderen. Andro en spiro doen dat ook maar leggen het niet helemaal stil. Dit staat los, tenminste, het was niet bedoeld als mogelijke oorzaak van de problemen die Naomi heeft. Denk je een beetje door dan zou inderdaad bij ingrijpen in de hormoonhuishouding de bijwerkingen kunnen optreden zoals die er zijn tijdens de menopauze. Of Depressies mogelijk ook optreden tijdens en door de overgang is mij niet bekend. Woedeaanvallen wel want mijn moeder had daar behoorlijk last van en daarmee kom ik bij jou...
@Naomi,
Zou het niet zo kunnen zijn dat de frustraties die de genderpsychologen bij je veroorzaken door hun gedrag en (niet) handelen samen met de mogelijke negatieve psychologische bijwerkingen van de HRT je ernstige woedeaanvallen - die ik heel goed begrijp, ik heb ze ook gehad - trickeren??? Als je denkt of weet dat ik de plank totaal mis sla, sla me dan maar om de oren hoor. :) Maar als het wel zo is zou het voor jou inderdaad misschien wel beter zijn de HRT over te slaan om pas weer te beginnen na de SRS maar dan alleen met estro natuurlijk. Zal je waarschijnlijk ook wel last hebben van psychisch gedoe maar dan kan je daar makkelijker mee omgaan dan nu.

Het zijn enkel hersenspinseltjes van me, hecht er vooralsnog geen enkele waarde aan aub.

Ik snap even niet wat je bedoeld met het bestraffen van Tanja van Hengel om die 2nd-opinion in het protocol. Ik volg ook het pad via de PIG en heb die 2nd-opinion ook moeten ondergaan. Misschien heb ik iets gemist of verkeerd gelezen???

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Decapeptyl

Bericht door Eva »

Sasha schreef:Ik geloof zelf dat HRT (met name een T blokker) eigenlijk een heel slecht alternatief is voor bijvoorbeeld een orchidectomie, dan wel SRS. Een orchidectomie heeft ook nadelen, maar het haalt wel de bron van het kwaad weg.
/me knikt instemmend.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Decapeptyl

Bericht door Alexandra »

Daniela schreef:@Gwendolyn
Ik reageerde op de reactie van Sasha. Ik denk dat de pre-op HRT eigenlijk meer psychologische effecten genereert dan fysieke. Dat fysieke komt volgens mij pas echt tot ontwikkeling zodra de zaadfabriek, oftewel de grootse T-producent, stil gelegd is door die te verwijderen. Andro en spiro doen dat ook maar leggen het niet helemaal stil. Dit staat los, tenminste, het was niet bedoeld als mogelijke oorzaak van de problemen die Naomi heeft. Denk je een beetje door dan zou inderdaad bij ingrijpen in de hormoonhuishouding de bijwerkingen kunnen optreden zoals die er zijn tijdens de menopauze. Of Depressies mogelijk ook optreden tijdens en door de overgang is mij niet bekend. Woedeaanvallen wel want mijn moeder had daar behoorlijk last van en daarmee kom ik bij jou...
Ja. Niet alleen androcur maar ook spiro. Allemaal.

Ze zorgen ervoor dat het lichaam uit balans raakt, waarop het lichaam zich een slag in de rondte werkt om de productie weer in homeostase te krijgen. Tot je er weer een pilletje inwerpt, en dan begint de carrousel weer van voren af aan. Soms absorbeert het lichaam niet alles, of juist meer dan gewoonlijk en zo krijg je schommelingen.

Maar even ontopic: Naomi, ik moest deze week bij de VU bloed prikken. Ik moest in zo'n kamertje. Nou zeg, ik dacht echt even dat ik een Oekraïens toilet uit koude oorlog binnenliep. Echt smerig daar. Heel klein en overal naalden en stickers, en papieren. Toen ging het mis met de formulieren, toen de stickers, en ze noemde me "meneer", *kuch*, terwijl op het papier stond: V. en zo was ik 20 minuten bezig voor ze kon prikken. Er moesten extra buisjes worden afgenomen WANT: als we een buisje verliezen, dan hebben nog een extra buisje was het antwoord. WTF!? En die persoon die me prikte had geen handschoenen aan en ze had een open wondje op haar vinger. Sorry hoor, echt onprofessioneel. Ik laat me wel eens prikken bij de huisartsen prikpoli, daar zijn ze echt veel hygiënischer.

Ik zit er nu zelfs aan te denken om een extra bloedtest te laten doen bij de huisartsen prikpoli, omdat ik het bloedprikken niet helemaal vertrouw.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Decapeptyl

Bericht door Gwendolyn »

Sasha, zullen "we" eens een lijstje samenstellen van: de horrors van een behandel traject? Geen zwart makerij van wie dan ook, het moet beter kunnen, moet beter.

Dat kan toch niet, zo bij het bloed prikken. :fpalm: het kan dan wel incidenteel zijn, maar mag helemaal niet ééns voor komen, niet in zo'n ziekenhuis, al is die nog zo groot.
Ik moest ook een keer even wachten op het prikken, omdat de prikster het prik plaats van een ander tijdelijk moest gebruiken, en heel even alles op orde voor haar dan moest brengen. Ok vooruit. Het prikken ging vlekkeloos.

Extra voor het verliezen? :fpalm: Wat zei je, ik ga mee naar het lab, als er niets aankomt, kunnen ze me daar nog eens prikken?
Waar mensen werken, gaat niet alles altijd zo als het hoort, maar dat mag niet er op lijken dat dat nu juist de regel is, altijd alles fout. Het is hopelijk toch allemaal goed gekomen, maar dit soort slordigheden samen met die ... van het gender team, gewoon onprofessioneel. Ik heb altijd bij dat soort dingen, blij als het allemaal toch goed gekomen is, en ik heelhuids er van af kom, kan ik op naar de volgende struikel blok. :roll:

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Decapeptyl

Bericht door Alexandra »

Ik weet niet wat het is. Maar het het is niet perse de VU. Laatst ook bij een oogarts in een medisch centrum. Kerel kon niet eens behoorlijk Nederlands praten. Het leek net of hij er voor het eerst zat, hij ging me dan een van de zwaarste antibiotica voorschrijven, ik twijfelde om die te gebruiken omdat er bij de complicaties stond dat dood tot gevolg kan zijn. En wat bleek later, antibiotica was niet nodig geweest omdat er heel wat anders aan de hand was.

Zelfde met mijn huisarts. Die moest ik uitleggen dat je ampullen voor injectie moet filteren met een filternaald, omdat er anders miniscule glasdeeltjes in de naald komen, die vervolgens litekenweefsel op de organen achterlaten en zelfs microperforatie tot gevolg kan hebben. Huh= wist ik niet, doe ik nooit. Vertelde hij me. Terwijl dit STANDAARD wel zo hoort± alle ampullen moet je filteren met een micronfilter.

Dus ja... lijkt net of mensen steeds dommer worden. Echt hoor.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Decapeptyl

Bericht door Eva »

Zoals al eerder geschreven hier: vertrouw nimmer een medicus. Controleer alles, maar dan ook alles.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Decapeptyl

Bericht door Alexandra »

EvaVanA schreef:Zoals al eerder geschreven hier: vertrouw nimmer een medicus. Controleer alles, maar dan ook alles.
Zo zou het eigenlijk niet moeten zijn. :)

Vroeger had je medici die van hun vak hielden, omdat ze graag mensen helpen. Tegenwoordig lijkt het net of iedereen witte jas aantrekt, want ja: in de zorg zit geld. Misschien leggen ze de eed van Hippocrates wel af, maar volgens hebben ze die nooit begrepen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Decapeptyl

Bericht door NaomiClareNL »

[quote="Daniela@Naomi,
Zou het niet zo kunnen zijn dat de frustraties die de genderpsychologen bij je veroorzaken door hun gedrag en (niet) handelen samen met de mogelijke negatieve psychologische bijwerkingen van de HRT je ernstige woedeaanvallen - die ik heel goed begrijp, ik heb ze ook gehad - trickeren??? Als je denkt of weet dat ik de plank totaal mis sla, sla me dan maar om de oren hoor. :) Maar als het wel zo is zou het voor jou inderdaad misschien wel beter zijn de HRT over te slaan om pas weer te beginnen na de SRS maar dan alleen met estro natuurlijk. Zal je waarschijnlijk ook wel last hebben van psychisch gedoe maar dan kan je daar makkelijker mee omgaan dan nu.

Het zijn enkel hersenspinseltjes van me, hecht er vooralsnog geen enkele waarde aan aub.

Ik snap even niet wat je bedoeld met het bestraffen van Tanja van Hengel om die 2nd-opinion in het protocol. Ik volg ook het pad via de PIG en heb die 2nd-opinion ook moeten ondergaan. Misschien heb ik iets gemist of verkeerd gelezen???

Liefs, Daniela[/quote]

Die woedeaanvallen had ik als kind al. Kan me twee herinneren die er bovenuit staken, na enorme provokatie. Heb er met therapeuten over gesproken en die geven aan dat ik een probleem heb met grenzen stellen. Ik moet eerder aangeven waar de grens ligt en bij dreigende overschreiding aan de bel trekken en niet alles laten opstapelen totdat de vulkaan uitbarst.

Ik heb specifiek om een standpunt van het hele team gevraagd met betrekking tot de mogelijheid van SRS zonder gebruik van hormonen. Kreeg daarop de mededeling dat ze een gesprek wilden maar geen ja of nee waar ik om gevraagd heb. Dit kwam net op het moment dat mijn vader te horen kreeg dat hij kanker heeft. Had en heb dat nog teveel aan mijn hoofd om er weer op terug te komen.

Wat Van Hengel betreft, een patient van haar heeft geklaagd en de relevante instantie heeft een sanktie opgelegd, toevoeging van een second opinion aan haar behandelprotokol. Die ging in begin juni 2010 en laat mijn concept diagnose nu net op 16 juni gemaakt zijn, met de mededeling dat er dus vanaf dat moment een second opinion nodig was. Ga die maar eens regelen in de zomer, dus dat duurde even. Sorry voor de verwarring maar het was dus niet ik die strafte.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF