Helemaal blij! Gelukt!

Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Anne1957 »

Hoi,

Zoals sommigen wellicht weten volg ik de alternatieve route. Kost soms een hoop moeite omdat je veel zelf moet uitvinden, maar uiteindelijk loont het. Zoals vandaag. Ik heb de verwijziging gekregen voor het UZ in Gent. Ben echt helemaal blij, kan wel springen en dansen... :D

Heb een tweetal vragen'

- Wie heeft ervaring met het UZ in Gent (als Nederlandse(der)?
- Wie heeft er ervaring met het doorverwijzen naar het buitenland? In mijn geval is dat Agis.

Hoor graag van jullie, fijne dag nog,

Liefs

Anne
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Eva »

Op je vragen heb ik geen direct antwoord, Anne, maar wel van harte proficiat!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Arike »

Gefeliciteerd Anne!!

Goed gedaan!
Zo scheutig zijn ze gemiddeld niet in Nederland met doorverwijzigingen naar Gent ;)

Btw: wat wil je weten over de UZG? (Ik ben er zelf niet geopereerd, maar wel vaak geweest en weet het nodige er vanaf hoe het daar aan toegaat)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Anne1957 »

hoi,

@ Allen:bedankt! Doet mij goed.

@ Arike: Ben vooral benieuwd naar de sfeer, intake procedures en ja natuurlijk ook de rest van het traject (al ken je dat zelf niet zoals je zegt). Kort en goed ik probeer mij een beeld te vormen. Mischien dat er ook Vlaamse forumleden zijn die mij iets meer kunnen vertellen?

Hoor graag,

Groetjes,

Anne
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Anon20180501 »

Gefeliciteerd Anne!

Ik ben een paar keer, in 2007, bij het UZ-Gent geweest maar dat was tijdens de diagnostische fase. Wat me bij is gebleven is dat de ziekenhuizen in Nederland iets moderner ingericht zijn dan in Belgie, maar dat zegt verder niets over de kwaliteit van de zorg. Bovendien zijn belgen in het algemeen veel vriendelijker dan nederlanders.
Ik heb ook een alternatieve route gevolgd en heb er ook voor gekozen me in Belgie te laten opereren. (had in tegenstelling tot wat er soms wordt gezegd ook bij het VUMC gekund)
Om met de verpleging te kunnen praten ga ik wel een pocket woordenboek Fr<->NL aanschaffen want ik heb gekozen voor een zelfstandig opererende chirurge die voornamelijk in brusselse ziekenhuizen haar operatie's uitvoert en daar is de verpleging meestal franstalig.

Succes Anne!

Liefs, Daniela
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door finesse »

Wat verstaan we onder de alternatieve route? ik ben bij het VU ook afgewezen....is er dan nog hoop of moet ik me tot de prive klinieken wenden en een goede begeleiding voor de andere zaken
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Anon20180501 »

Inderdaad finesse, ik heb zelf uiteindelijk de weg via de P.I.G. gevolgd. Het VUMC heeft me nooit afgewezen omdat ik geen TG zou zijn maar om redenen van economische aard.
Is te moeilijk om uit te leggen en eigenlijk heb ik daar ook helemaal geen zin meer in nu ik groen licht heb via de P.I.G. Het doet er uberhaupt niet eens toe, jouw situatie is heel anders vermoed ik.

Ik weet dat de P.I.G. ook comorbide aandoeningen behandelt maar niet welke allemaal. Je kan ze altijd vrijblijvend vragen om informatie, hun nummer is makkelijk te googlen.

Veel succes en liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Zef »

Gefeliciteerd Anne!!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Eva »

Daniela schreef:Ik weet dat de P.I.G. ook comorbide aandoeningen behandelt maar niet welke allemaal.
Ik denk niet dat ze op dat gebied beperkingen hebben. Er werken daar tweedelijnspsychologen met een gz bij hun naam.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Helemaal blij! Gelukt!

Bericht door Anne1957 »

@ Iedereen: Dank voor jullie reacties, ik zweef nog steeds een soort. En nu in de slag met de zorgverzekeraar, want dat zal ook nog een hele discussie worden.

@ Finesse: Even heel kort door de bocht mijn alternatieve route: Een welwillende en begripvolle huisarts, die doorverwijst naar een psycholoog, een logopediste die vaker met transgenders heeft gewerkt en een endocrinoloog (die inmiddels heel wat transgenders als patient heeft), en dat allemaal op maximaal 20 minuten fietsen van mijn huis. Het lijkt zo eenvoudig maar ook voor mij was het echt de weg van de lange adem en een hoop tegenslagen.