Waar te beginnen?

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Waar te beginnen?

Bericht door Paul »

Hallo allemaal,

misschien is dit een vraag die ooit al eerder is gepost, maar ik vroeg me af: waar moet je beginnen met alles?
Ik heb aankomende woensdag een allereerste gesprek bij Transvisie met een psychologe (Laura de Loos).
Ik neem aan dat zij weet wat de volgende stappen zijn, maar zelf kom ik er niet meer helemaal uit.

Moet je eerst naar de huisarts? Of via een gewone psycholoog? (loop ik zelf al jaren bij, maar die weet niet van dit 'probleem' - dat ga ik morgen voor het eerst vertellen)
En daarna? Via het VUmc Amsterdam, of is het beter via Tanja Hengel van Psycho informa groep?

Ik vraag dit om onnodige frustratie en langere wachttijden dan nodig te voorkomen.
Wie kan me in het kort een idee geven wat de beste weg is?


Groetjes van Paul
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Venka »

Voor het VUmc heb je geen verwijzing nodig van de dokter,voor het PIG wel.Wel moet je toestemming geven aan het VUmc voor jouw medische gegevens.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Paul »

Oke, dat is vast goed om te weten, dank je wel Aafke!!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Arike »

om onnodig lang wachten te voorkomen, is mijn advies aan iedereen, die misschien een transitietraject wil: direct aanmelden bij de Vu (daarna heb je nog genoeg tijd om na te denken...)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Paul »

Hey Arike,

dank je wel voor de tip. Ik zal vandaag kijken of ik contact met ze op kan nemen:)

Greetz van Paul
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Silvia_weg »

Arike schreef:om onnodig lang wachten te voorkomen, is mijn advies aan iedereen, die misschien een transitietraject wil: direct aanmelden bij de Vu (daarna heb je nog genoeg tijd om na te denken...)

zeeën van tijd :D Want na eerst 1,5 jaar of langer wachten... komt daar soms nog eens meer dan een jaar diagnose overheen... tegen de tijd dat je dat doorlopen hebt ben je er meestal wel klaar voor lol.
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Zef »

Silvia schreef: zeeën van tijd :D Want na eerst 1,5 jaar of langer wachten... komt daar soms nog eens meer dan een jaar diagnose overheen... tegen de tijd dat je dat doorlopen hebt ben je er meestal wel klaar voor lol.
Nou, ik lach me stuk... :fpalm:

Zucht.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Paul »

Het is eigenlijk belachelijk dat zoiets ZO achterlijk lang duurt.
Oké, het is geen goeie vergelijking, maar je gaat iemand die op de rand van een hoge brug staat toch ook niet vertellen dat ie over een jaar nog eens terug moet komen. Ik snap wel dat er enige tijd over heen gaat, maar dit is extreem.
Ik hoop dat de directie van Transvisie met die info avond op de 18e zelf ook inziet hoe verkeerd dit eigenlijk is... :(
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Tyler »

Ze weten zelf heus ook wel dat dit klote is maar het is niet anders. Er is gewoon geen geld. Einde verhaal helaas. We staan nou niet echt hoog op het prioriteiten lijstje van de politiek.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Waar te beginnen?

Bericht door Paul »

Ik snap wat je bedoelt, maar frustrerend is het!
Waarschijnlijk als je zelf een zee van geld hebt, dat ze er iets meer vaart achter willen zetten.