Diagnostiek Fase

mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door mick1984 »

gefelciteerd emt het goede nieuws.. fijn voor je ook al zo snel.

Ik had vandaag me 2e gesprek diagnostiek.. was goed gesprek.. :)
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Romano »

Fiegó schreef:Ik heb CZ als zorgverzekeraar, voor mij is dat handig omdat ik naar UZ Gent ga
ik heb even een vraagje, ik ben er ook over na aan het denken om naar Gent te gaan ivm met de bereikbaarheid en de werkwijze van hun, hoe heb jij dat gedaan met aanmelden? en hoe bevalt Gent?

mocht iemand anders nog tips hebben hoe ik het beste mijn keuze tussen Amsterdam en Gent kan maken dan hoor ik dat graag :)
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Paul »

@Romano: voor zover ik het had begrepen wordt de locatie van naar welke VU je gaat min of meer bepaald in welke omgeving je woont. Daarnaast is er wel keuzemogelijkheid, maar als je niet in de buurt van België woont, dan kan het zijn dat de zorgverzekeraar kan gaan mekkeren.
Ik speel het momenteel via de Psycho Informa Groep. Ik ben ook ingeschreven bij Vu, maar PIG heeft niet zo'n lange wachtlijst. Zij sturen hun clienten door naar Gent. Ook ik had gehoord dat ze 'technisch' gezien beter zijn dan Amsterdam (voor FtM)
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Romano »

hee paul! ik woon in zuid limburg dus de afstand naar Gent is voor mij dichterbij dan naar Amsterdam.das een van de redenen waarom ik graag daarheen wil ten tweede klopt t ook wat jij zegt...de verhalen die ik gehoord en gelezen heb zijn erg goed.
ik had vorige week een mail gekregen van het VU Gent dat ik volgende week kan bellen voor een afspraak...de zorgverzekering heb ik ook gevraagd of het kan en dat was geen probleem. ze hebben ook een contract met Gent, dus nu mag t van mij wel langzaam maandag worden!
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Paul »

Hey Romano, laat nog even weten hoe dat is afgelopen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
En weet je misschien of Gent een kortere wachtlijst heeft dan Amsterdam?
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Romano »

Hee Paul, ik had er iets te makkelijk over gedacht.vanmorgen met UZ Gent gebeld en gezegd dat ik me aan wilde melden. kreeg ik de vraag of ik al loop in Amsterdam, dat was niet het geval.omdat ik in nl woon moet ik eerst daarheen en kan ik later naar gent.(vandaar ook die lange wachtlijsten als ze alles naar zich toetrekken) ook is de regelgeving in Belgie zo..eerst betalen, dan geholpen worden, en dan het geld terugkrijgen van je verzekering.toen zat er niks anders op om toch maar naar Amsterdam te bellen en ik word deze week dor iemand teruggebeld voor mn gegevens uit te wisselen en dan sta ik op de wachtlijst.wachtlijst is nu 8 tot 10 maanden werd er gezegd voor de diagnostiek.
tis balen dat ik het anders moet gaan doen dan ik het in mn hoofd had maar t is niet anders.Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat Gent indd een kortere wachtlijst heeft dan amsterdam.
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Holden »

Jammer dat je niet meteen bij Gent op de wachtlijst kan, maar snap ook dat ze niet halve NL (iig trans* NL) voor de deur willen hebben. Wel fijn dat de wachttijd hier ietsies ingekort is (ook al is ie nog steeds echt heel lang). Heb je ook aan PIG gedacht? Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar van wat ik hier heb gelezen dan is het ook een prima keuze, en die wachttijd is ook wat korter heb ik begrepen.
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Paul »

Nou het probleem met PIG is dus, dat je daar dus naar Gent wordt gestuurd. Ze hebben ABSOLUUT niks met Vumc, alleen met Vu Gent. Dus zelfde probleem qua geld en verzekering dus. Ik zal het in april nog maar eens voorleggen bij PIG, want zelf eerst betalen dat wordt m niet (*plant momenteel bankroof :P)
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door Romano »

ja met de internationale regels op zorggebied is het dramatisch gesteld en dan zeggen ze een Europa..nou begin eens met die dingen gelijk trekken.ik blijf wel gewoon op de wachtlijst van Amsterdam staan, ik weet waarvoor ik het uiteindelijk doe.
en een iets veiligere oplossing is om naar Belgie te verhuizen Paul, ook zo zonde om de bak in te moeten hehe :P
ik hoor wel van je wat er gezegd is bij het PIG!
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: Diagnostiek Fase

Bericht door boytomlife »

Hee Romano,

Ik had mijn screening bij het VU, die gegevens zijn doorgestuurd naar het UZ (dat duurde wel even) en toen werd ik door het UZ gebeld voor een afspraak. Dat zal ook om de diagnostiek zijn. Dus jij hebt de wachttijd niet van diagnostiek, maar van de screening wss, en dat is een paar maanden (3-4 ofzo?) als het goed is.

Tom
Plaats reactie