Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Jessy »

Ik ken ook mensen die gel gebruiken. Weet niet wat daar de precieze dosering van is, maar wordt dit in NL niet gebruikt?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Heleen »

Gel is in NL niet verkrijgbaar, in België wel. Blijkbaar is het in NL niet op de markt toegelaten (of is er geen verzoek voor gedaan).
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door NaomiClareNL »

Voor zover ik me herinner zijn zowel gel als estradiol injekties toegelaten maar worden ze niet geïmporteerd. Misschien is de prijs te hoog of de vraag te laag en is er geen importeur te vinden. Als een middel toegelaten is maar (nog) niet geïmporteerd word dan kan je apotheek overigens een importvergunning aanvragen, afgeven aan de douane en je medicijnen komen alsnog het land in.
Of je wandelt er zelf mee over de grens als je ze zelf in het buitenland haalt, zonder vergunning. Zie de wet op de geneesmiddelen.

Overigens ben ik nu 18 maanden geleden (ok 19 onofficieel) begonnen met de halve dosis androcur (50 mcg dus) en 2 maanden later met de halve dosis pleisters (50 mcg), vanwege een ontslagprocedure wilde ik voorzichtig beginnen. Na een maand overgestapt op de voorgeschreven dosis van 100 mcg. Merkte er na een paar (2-3) weken echt wel wat van hoor ondanks de lagere dosis.

Helaas is het niet mogelijk gebleken om een hoog genoeg oestrogeen peil te houden, niet op 100 mcg en ook niet op 150 mcg, met of zonder androcur. Net nadat de borsten beginnen te groeien, bij mij na 4,5 maand, stort het hele hormonale kaartenhuis in en keert het vervrouwelijkingsproces om. Zucht, deze zomer dus voor de derde keer. Of ik ooit nog een resultaat haal, ik ben te cynisch en nihilistisch geworden om daar nog in te geloven.
Van de anti-testosteronfetisjisten van de afdeling endocrinologie van VUmc heb ik in een jaar tijd nog geen zinnig woord uitleg gekregen over wat er aan de hand is met met name de oestrogeen kant van het verhaal, wel inmiddels een recept voor dure injekties tegen testosteron...

Als het weer misgaat dan is het over en uit met de systenpleisters en ga ik over op iets anders, blijf ik net zolang proberen totdat ik iets heb dat wel lang genoeg werkt zodat de behaalde resultaten niet verloren gaan.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Alexandra »

Jessy schreef:Ik ken ook mensen die gel gebruiken. Weet niet wat daar de precieze dosering van is, maar wordt dit in NL niet gebruikt?
Ondertussen heb ik alle vormen geprobeerd, van pillen tot aan injecties. De gel bevalt mij het beste. Ik gebruik zelf 3 tot 5 gram per dag. 2,5 gram per spatel om een arm in te smeren. Werkt prima. :)

NaomiClareNL, neem je huid de estradiol niet op? mag je dan wel misschien GnRH antagonist injecties hebben?

Sterkte!
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Anon20180501 »

Hi Sasha, je ziet er goed uit op je avatar.

Welkom op het forum!

Liefs, Daniela
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door NaomiClareNL »

Sasha schreef:NaomiClareNL, neem je huid de estradiol niet op? mag je dan wel misschien GnRH antagonist injecties hebben?

Sterkte!
Hola! Long time no see... welkom terug.
Geen flauw idee waarom het niet werkt. Is geen onderzoek naar gedaan door VUmc, ondanks herhaald aandringen, alternatieven zijn ook niet uitgeprobeerd. Een jaar lang moesten alle initiatieven van mij komen, heb Van T afgelopen winter gedwongen en dat hielp in eerste instantie voordat het weer instortte en dat heb ik moeten bekopen met een veto van Van T op het voorstel van de psychologe om een postief besluit over de operatie te nemen.
Heb eind juli eindelijk een endo (opleiding bijna afgerond) die de boel een beetje serieus neemt. Inmiddels is het 15 dagen geleden dat ik de eerste injektie decapeptyl gekregen heb. Poging 4 in 18 maanden....
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Alexandra »

Ah, inderdaad een GnRH agonist. Zijn inderdaad prijzig. Genderjongeren krijgen die volgens mij ook. Beter dan cypro en spiro, want de GnRH agonisten leggen de zaak gewoon stil in het hoofdkwartier waar de opdracht om T te maken vandaan komt. Ben benieuwd hoe dat bij je gaat werken! Success! :hug:
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Waarom krijg ik 50 PCH pleisters ipv 100 PCH ?

Bericht door Marlies160264 »

Ik moet zeggen ik heb met mijn Estradiol hormoonpleisters nog geen enkele keer gehad dat deze los is gelaten. De fabrikant is Apothecon. Ze plakken bij ontzettend goed. Ook als ik onder de douche ga en ben geweest geen enkel probleem. Ik vind het alleen jammer dat als ik hier een foto als bijlage wil bijvoegen als ik op bijlage toevoegen klik en een bestand upload en mijn tekst dan verstuur de bijlage er niet bij staat. Anders had ik hier een foto van het doosje kunnen plaatsen. Nogmaals ik heb geen problemen met de pleisters en het hechten daarvan.